Tyot melkein pulkassa, viela vahan puleerataan paikkaa

Oceania » Australia » Queensland » Mt Isa
November 17th 2006
Published: November 17th 2006

Moikka taas,

viimeista paivaa viedaan, tanaan saatiin sarvet ja pallit pois viimeisilta kuudeltasadalta nuorelta sonnilta... Laskeskelin huvikseni tassa illalla etta olen kasitellyt taallaoloaikanani varmaankin lahemmas 40 000 paata karjaa, nyt tuntuu ettei kesta oma paa nahda enaa yhtakaan. Pisimmat matkat niita on kaveletetty hevosen selassa 30 ja 40 kilometria 40 asteen helteessa, ja ellei kukaan ole autolla matkassa ei vetta saa kunnes puolilta paivin ja kuudelta olet jo satulassa..

Nyt meilla ei ole enaa kuin kevyita aidanrakennus ym toita parisen viikkoa ja senjalkeen sateita pakoon kesalaitumille koko konkkaronkka. Sateet vielakin antavat odottaa itseaan ja on muutenkin ollut mukavan viileaa viimepaivina. Tai sitten sita on niin sopeutunut ilmastoon etta aamulla 25 asteen kylmyydessa kaikki on toppatakit niskassa toissa.. Huomenna on taas vapaata, kaikki lahtevat Georginatowniin kalastamaan ja menen varmaan siina mukana, viikon paasta taas joulujuhla, ja diilina taalla on se etta kuka tippuu hevosenselasta laittaa 10 dollaria juhlien kerayskippoon. Itse alkuaikoina ratsastin rauhallisia hevosia, mutta nyt kun kerays ei ole viela ollut kovin tuottoisa on nama muut laittanut mun alle nuoria hevosiaan mutta viela ei ole alas tultu. Viimeiset karjankavelytyksetkin tosin on varmaankin ohitse jo, viime viikko oli lahinna hiehojen ja mullikoiden laitumille siirto, mika on tosi hauskaa hommaa kun ne eivat koskaan ole kavelleet mihinkaan eika kovin raskaasti tarvitse ajaa eteenpain.. Tosin siina yleensa sitten kay niin etta kun tyo on helppoa ihmiset alkavat leikkia hevosillaan ja juoksuttaa niita kilpaa kunnes kaikki on rattivasyneita ja senjalkeen koko lauma painuu neljaan eri ilmansuuntaan ja aidoista lavitse eika kenestakaan ole niita pysayttamaan enaa. Eli sellaista aidanrakennusta..

Olen aika poikki taas vaihteeksi, on pitanyt kirjoittaa jo pidemman aikaa kuulumisia mutta on ollut niin kiiretta viimeviikot ettei illalla ole enaa jaksanut vaivautua. Olen tosiaan nyt takas taalla Ardmoressa, olen ollut varmaan puolitoista, pari viikkoa. Piti tulla aiemmin mutta taalla oli niin huonot saat jonkinaikaa ettei siina olisi ollut mitaa jarkea kun paikalle ei paassyt kuin lentoteitse. En osaa sanoa nyt mita teen kun paasen taalta, ehka kavaisen Melbournessa, valilla olisi kiva nahda muutakin kuin kenguruita kotimatkalla. Pitaa vaan toivoa ettei tosiaan sada, taalla on maanpinnalla kaksi olomuotoa, sietamaton poly jossa et nae nenaasi pidemmalle tai upottava muta. Olin toisen tyontekijan kanssa viemassa taysperavaunullisella rekalla nuorta karjaa tassa eraana paivana pitkin paikallista valtatieta kun vastaan tuli pieni limenvihrea kahdenistuttava pikkuauto, ja meidan kuljettaja paatti jostain kasittamattomasta syysta vaistaa tata pikkuautoa (valtatiet taalla on yhdenauton levyisia..) ja pari paivaa sitten oli vahan ripotellut vetta. Seurauksena etta juutuimme neljaksi tunniksi metrin syvyyteen mutapenkkaan ja koko aikana ohiajavien autojen maaran pystyi laskemaan yhdenkaden sormilla. Luojankiitos oli sentaan vetta mukana... pakko olla koska valilla taalla on niin kuuma etta autosta saattaa lammosta johtuen menna kaksi rengasta puhki jossain soratiella taysin puskassa, kuten kavi kahdelle muulle tyypille.. Heilla ei ollut sateelliittipuhelinta mukana ja joutuivat ajamaan 4 tuntia tyhjilla renkailla saadakseen radiolla yhteyden naapuriin joka soitti meille.

O rodeo, yritan nyt muistella mita muuta on sattunut mutta tanaan oli niin raskas paiva ettei huvita ajatella mitaan tyojuttuja ja illallinen on varmaan jo valmis, terveiset taas,

t

Tot: 0.088s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0497s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb