Poimintahommien pallottelua ees-taas..

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
December 28th 2006
Published: December 28th 2006

Eli taas jamahdin tanne Brissyyn, vaikka tarkoitus oli olla korkeintaan kaksi paivaa, en uskalla edes laskea kauanko olen nyt ollut..

Mun piti lahtea sinne Bundyyn jo muutama paiva sitten, mutta taalla on riehunut sade ja ukkonen, ja mina pysytellyt lahinna sisatiloissa muun kaupungin kanssa. Uskomatonta miten pikku sade vaikuttaa mielialaan kun on elellyt aurinkon alla nainkin pitkaan! Bundabergiinkaan en jaksanut sitten lahtea, kun siellakin nayttaa saaennustukset pitkaa sadejaksoa ja tuumasin ettei siella sitten mitaan hommia olekaan, eikai ne sateessa niita saa poimittua.. Joku sittenk ylla korjasi etta "kylla me ainakin jouduttiin tekemaan toita rankkasateessakin.." joka ei varsinaisesti ainakaan lisannyt lahtohaluja.

Toinen paikka olisi vahan sisamaahan Stantstrope, sinne mun majapaikasta on parin paivan kuluttua matkalla muutama. Viitisen kymppia olisi bussi.. Toisaalta soitin tanaan bundyyn ja se ukko sanoi etta heilla on tammikuun loppuun saakka siella niin paljon toita kun jaksaa tehda, en nyt osaa viela sanoa mihin suuntaan sitten tanaan lahtisin.

Jos nyt ihan rehellisia ollaan, niin nuo poimintahommat kiinnostaa kylla pyorean nollan verran ainakin tallahetkella. Sit taas jos kaikki paivat makailee vaan ja syo se kay kunnon ja budjetin paalle vahan liian raskaaksi.

Muilta suomalaisilta olen kuullut etta naapurikaupungissa Toowoombassa paikallinen meatworks, eli teurastamo hakee tyontekijoita, jos siis lihanleikkuu kiinnostaa enemman kuin maantonginta. Se taas olisi normaalia tyota ja kuulema joku yli 500 taalaa viikko kateen, eli ei mitenkaan hirveasti jos ottaa huomioon etta asuminenkin sun muu pitaa omasta pussista maksaa.

Mulla on kylla talous ihan hyvassa kunnossa viela, vastahan ma vahanaikaa sitten sain palkkarahat kateen niilta 3, neljalta kuukaudelta mutta tuntuu ihan tyhmalta kuluttaa niita vaan normaaliin elelyyn, naissa kaupungeissa saa sita rahaa menemaan vaikka kuinka ihan huomaamattaan. Tanaan oli todella lahella etten ostanut kannettavaa tietokonetta!

Ok, piti varmasti kirjoittaa jotain muutakin.. Isasta tullessa olin about viikon Surfers Paradisessa lahinna rannalla loikomassa, kiva pikku lomakohde mutta surffailu jai valista.

En osaa nyt oikeasti sanoa mita teen viela, heitan varmaankin noppaa Stantshropen ja Bundyn valilla.. Mun kamppis Patrick englannista oli toisaalta tykannyt Bundabergista niin paljon etta poimi siella KASITTAMATTOMAT 19 kuukautta, eli eikohan sen 30 paivaa kesta kummassa tahansa.

Joulu meni aika huomaamatta, oli taalla kaksi suomalaista poikaa peter and william, eli ville ja petri joiden kanssa vietettiin aattoyo joen rannalla Finlandia vodkan seurassa, nyt sitten uusivuosi jossain kasvimaalla. Taalla ulkomailla on aina niin ihanaa ja ylellista.. Siina ne merkkipaivat taisi ollakin, paitsi etta 15.3 alkaa Melbournen F1 GP😊

Tot: 0.319s; Tpl: 0.029s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.2573s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb