Skyrail naar Kuranda

Oceania » Australia » Queensland » Kuranda
July 31st 2008
Published: August 1st 2008

Vanochtend hebben we Port Douglas voor de laatste keer achter ons gelaten en zijn we op weg gegaan richting Cairns. We hadden na een paar dagen relaxen voor de verandering een action-packed dag voor de boeg. Vlak voor Cairns zijn we de weg af gegaan op weg naar het opstappunt van de Skyrail naar Kuranda. Deze Skyrail is 7,5 kilometer lang en voerde ons over een enorm regenwoud. Onderweg kon je op twee plekken uitstappen. Bij het eerste station kon je rondlopen door een stuk van het regenwoud. Onderwijl kreeg je allerlei informatie over alles wat er groeit en leeft. Op het tweede station had je een prachtig uitzicht op de Barron Gorge Falls, een enorme waterval.

Kuranda is een klein dorpje in het midden van het grote regenwoud en is uitgegroeid tot een grote toeristische trekpleister. Overal winkeltjes met souvenirs, restaurantjes en marktkraampjes met prullaria. We hebben er met plezier even rondgelopen en zijn daarna snel naar het Butterfly Sanctuary gegaan om vlinders te bekijken. Het Butterfly Sanctuary is de grootste vlinderkas van Australie en heeft 8 vlindersoorten rondvliegen. Na een uurtje foto's schieten zijn we naar de Venom Zoo geweest, een vrij kleine dierentuin met wat dodelijke slangen, spinnen, schorpioenen en een verdwaalde duizendpoot. Best wel leuk om even rond te lopen en wat te leren over de medicijnen die gemaakt kunnen worden met gif. Het hoogtepunt was natuurlijk dat ik even op de foto mocht met Horatio, een super mega waanzinnig gevaarlijke dodelijke giftige enge wurgslang. Gelukkig hebben zowel ik als de fotograaf (Sylvia) het overleefd.

Om ons camperavontuur een beetje romantisch af te sluiten zijn we 's avonds nog lekker uit eten geweest in Cairns. We hebben allebei een heerlijke pizza gegeten. Daarna zijn we voor de laatste keer ons camperbedje ingedoken.

Mark en Sylvia

3rd August 2008

Lieve juf Sylvia en Mark. Ik volg jullie website nog steeds en zo te zien hebben jullie het ook het heel erg leuk. Bij mij was het heel erg leuk op vakantie. Op vakantie heb ik gesnorkeld en heb ik erg veel zeeegels gezien. Groetjes Fleur

Tot: 0.118s; Tpl: 0.03s; cc: 13; qc: 61; dbt: 0.0591s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb