Fraser Island

Published: May 15th 2007

Fraser Island

Australasia » Australia » Queensland » Fraser Island By Marijohanna
May 15th 2007 Saavuttiin Hervey Bayhyn, josta buukattiin kahden paivan ja yhden yon kiertomatka maailman suurimmalle hiekkasaarelle, joka siis nimeltaan Fraser Island. Matkattiin bussilla ja lautalla saarelle, jossa yllattaen vastassa oli vehreat maisemat. Hiekan ja kasvien jaanteiden kerrokset mahdollistavat kasvien selviamisen saarella. Aivan uskomaton paikka! Saari on yli 100 km pitka ja 15 km levea. Hiekkaranta aina vuoroveden salliessa toimii saaren virallisena maantiena. Meressa ei voi uida, koska se on taynna vaarallisia haita.

Matkattiin sen sijaan joelle, joka on vuosisatojen aikana hiekan lapi suodattunutta kristallin kirkasta juomakelpoista vetta. Kahlattiin aanetonta hiekkapohjaista jokea pitkin takaisin rannalle. Vetta virtaa 3 milj. litraa tunnissa mereen! Sielta matka jatkui Indian Headille, korkein kohta saarella ja jalleen kerran mahtavat maisemat. Illalla Beach resortilla maittava seisova poyta, visailua paikallisessa pubissa ja seuraavana aamuna ylos 5.15 katsomaan mahtavaa auringonnousua. Paiva numero kaksi piti sisallaan reissut kolmelle saarella sijatsevalle sadevesista keraantyneelle jarvelle, joista ehdoton suosikki oli jarvi, jonka rannat valkoista pyoreiksi pieniksi palloiksi hiotunutta hiekkaa! Mahtavat ilmat ja paikat olivat ehdottomasti hinnan vaarti.

Nyt ollaan oleiltu Hervey Bayssa muutama paiva. Yritetaan saada hostellia tayteen buukatusta Bundabergista, jossa hedelmanpoimintasesonki parhaimmillaan.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb