Magnetic Island & Cairns

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
April 23rd 2010
Published: May 7th 2010

Magnetic island

I Airlie beach moedte vi en svensk fyr, Dick (som ogsaa var med paa Whitsundays sailing) som tog med os til Magnetic Island. Vi ankom rimelig sent til oe'en og valgte at tage ud til det naermeste hostel fra faergen.
Vi var dog saa uheldige at der ikke var nogle ledige senge, saa vi maatte med en taxa til et andet hostel. Da vi stod og ventede paa taxaen moedte vi to andre drenge som heller ikke havde haft held med at finde et frit vaerelse, vi valgte derfor alle sammen at tage taxaen hen til det andet hostel der var paa oeen. Da vi ankom til det andet hostel, tog vi en drink, fik snakket lidt og hygget os og gik i seng.

Tidligt neaste morgen lejede vi to topless cars (aaben mini bil) sammen med de to andre drenge vi havde moedt aftenen foer, og koerte oeen rundt i. Det tager ca. 20 min at koere fra den ene ende til den anden, hvilket vi ikke vidste paa forhaand. Oe'en er super smuk, fyldt med bakker og skoen natur. Vi startede med at koere ned og fodre vilde walabies (mini kangaroos), som lever imellem stenene i det bjergede omraade af oeen. Efter vi havde fodret dem koerte vi hen til et sted hvor man kunne gaa en lang tur og se vilde koalaer. Var sjovt at opleve dem ude i naturen i stedet for i Zoo, og gjorde det ekstra spaendende at man kunne gaa helt hen til dem og faa taget et billede. Havde vi ikke regnet med!
Til sidst koerte vi hen til et sted hvor man kunne fodre smaa farverige parpegojer, ved at staa med armene ude kunne man fordre dem, og faa dem alle sammen til at flyve op paa en. Var en rigtig sjov oplevelse! Til sidst koerte vi alle hen for at handle ind til at grille og faa en lille drink om aftenen. Naeste dag gik turen ned faergen til fastlandet igen, hvor vi med det samme skulle med en bus til Cairns.

Cairns

Cairns er en partyby hvor man slapper af om dagen og kommer sig over gaarsdagens fester. Vi noed en uge med afslapning ved poolen og i godt selskab fra mange af de mennesker vi havde moedt rundt omkring i Australin.

Tot: 0.12s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb