Laatste kilometers naar Cairns...

Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns
July 23rd 2008
Published: July 25th 2008

Vandaag was het (wederom) bewolkt toen we opstonden en het had 's nachts geregend. We besloten ons er maar niks van aan te trekken en vol goede moed te vertrekken naar Mission Beach. Mission Beach ligt tussen Townsville en Cairns en heeft het mooiste en grootste strand van Australie (uitgezonderd de eilanden). We hebben helaas niet meer dan een uurtje in Mission Beach rondgewandeld want wederom waren de weersomstandigheden dramatisch. Er waren precies twee mensen op het kilometerslange strand en die hadden een wetsuit aan en waren aan het kitesurfen... Of eigenlijk waren ze aan het stoppen met kitesurfen want het waaide veel te hard.

Dan maar weer verder op weg naar Cairns. We hadden er inmiddels goed de balen van dat het al een paar dagen achtereen baggerweer was en dat we daardoor zowel Airlie Beach als Mission Beach achter ons hebben moeten laten zonder ervan te kunnen genieten. Onderweg kwamen we langs een "sugar cane museum" ofwel suikerrietmuseum. Australie is de grootste producent van suikerriet (en de daaruit gewonnen suiker). Onderweg reden we langs kilometerslange velden met suikerrietplantages. In het museum hebben we een film gezien over hoe uit de suikerriet suiker wordt gewonnen en daarna hebben we nog wat rondgelopen in het museum. Het was een beetje een rommeltje in het museum maar wel leuk om te zien hoe ze vroeger en nu suikerriet verwerken.

In Cairns aangekomen, het was inmiddels "droog", reden we meteen naar het Visitor Information Center. We wilden informatie over de eventuele mogelijkheid om "gratis" wild te kamperen en over duikscholen. De vrouw achter de balie kon over het wildkamperen kort zijn, dat kon niet in Cairns en er werd streng op gecontroleerd met hoge boetes. We waren dus aangewezen op de caravanparken... Wat duiken betreft heeft ze ons een hoop foldertjes meegeven maar moest ze wel zeggen dat er die dag geen boten waren uitgevaren door het slechte weer. Bah...

We zijn naar het dichtsbijzijnde caravanpark gereden maar kregen daar te horen dat het hele park vol zat. Het alternatief was dat we langs het hek konden parkeren buiten de normale kampeervakken. We hadden geen zin om nog verder te rijden dus hebben we maar voor het alternatief gekozen. Op internet (gratis wifi op het park) zagen we dat het pas maandag echt weer lekker weer zou worden (het was woensdag). Tot die tijd zou het wisselvallig zijn met zo nu en dan zon.

Ik denk dat we het dieptepunt van onze reis op deze dag wel bereikt hadden...

Inmiddels (25 juli) zijn we weer heel wat opgevrolijkt, de weersvoorspellingen bleken gelukkig niet betrouwbaar. Later meer hierover...

Mark en Sylvia

26th July 2008

Last week
Hey lange reizigers, geniet nog even van jullie laatste weekje, hopelijk zijn de weergoden jullie beter gezind dan de afgelopen week. De foto's zijn trouwens geweldig, ben echt heeeeel jaloers op jullie mooie avonturen :) Liefs Katie

Tot: 0.049s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb