Cairns to Cape Tribulation


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City
October 12th 2009
Published: October 12th 2009
Edit Blog Post

Sailing the Sydney HarbourSailing the Sydney HarbourSailing the Sydney Harbour

A friend had a small birthday party on a yacht, we went sailing through the harbour towards Manly and back. Beautiful day!
Hi allemaal!

Na 5 weken werken vond ik dat ik wel weer een vakantie verdiend had... :-) Heb 3 weken bij de Royal Agricultural Society gewerkt in het Olympische park als data-invoer-typ-miep, daarna nog een week als receptioniste bij een drankenbedrijf en tussendoor en op zaterdags bij een vriend van mij (Jeremy) in zijn tuincentrum, plantjes potten, water geven en vooral heel erg zweten. Totaal niet te vergelijken met mijn vorige leven, maar dat was juist de bedoeling. En verder kan ik je vertellen dat het leven ook hier gewoon voortkabbelt als je je geinstalleerd hebt... Filmpje hier, uit eten daar, feestje ergens anders of een BBQtje op zondagmiddag. Ja voel me wel thuis hier, alles is zo ontzettend relaxed. Vooral het feit dat niemand zich druk maakt over wat er morgen gebeurd en de australiers echt 'hoe meer mensen hoe beter' als lijfspreuk hebben, maakt het erg makkelijk om je geaccepteerd te voelen. Het nadeel is dat de meeste permanent een bierflesje aan hun hand hebben vastgeplakt, dus of die relaxedheid nou komt door hun mentaliteit of hun drankgedrag... daar ben ik nog niet helemaal uit.
Een voorbeeld hiervan is het feit dat mijn huisgenoten het erg leuk vinden
My collegues at the RASMy collegues at the RASMy collegues at the RAS

Sharbelle, Kirsty and Nicky
om op vrijdagnacht na een avondje stappen thuiskomen met een groep vrienden en een fikkie gaan stoken in de achtertuin. Hoe meer drank in de man, hoe meer objecten er in het vuur verdwijnen; van de oude kranten stapel tot sokken en schoenen (gelukkig niet de mijne) tot zelfs spuitbussen alcohol.... Toen ik dat zag ben ik maar naar binnen gerend en achter de bank verscholen gewacht tot de knal voorbij was. Tja... het schijnt erg Australisch te zijn... obsessie voor vuur. Hoe ironisch.

Mijn vriendinnetje Mirelva is ondertussen in Australie aangekomen met haar vriend Vincent. Toevalligerwijs is de broer van Vincent, Alexander, ook aan het rondreizen in Australie en hebben ze er dus 2 vliegen in 1 klap mee geslagen. Na 2 dagen een beetje bijkomen van de jetlag zijn we 7 oktober met zn 4en naar Cairns gevlogen en gaan we de komende 14 dagen met een auto en tent (!) weer terug richting Sydney rijden.

Maar allereerst moest er natuurlijk gedoken worden in Cairns. De plek waar het regenwoud het rif ontmoet... Of toch niet. Ik ben niet onder de indruk van Cairns, te toeristisch en te veel (word een beetje een ouwe doos volgens
My new Travel buddiesMy new Travel buddiesMy new Travel buddies

Mirelva, Vincent and Alexander
mij) feestjes.
Mirelva en Vincent gingen voor hun PADI, Alexander voor zn Advanced duikbrefet en hadden alles al geboekt (3 volle dagen op zee). Ik vond dat ik wel genoeg had aan 1 dag duiken en zo het geschiedde. The great barrier reef moet een van de mooiste plekken ter wereld zijn om te duiken. Of ik nou pech had met het weer (bewolkt dus weinig licht en maar 5 tot 8 meter zicht) of niet zo'n beste duikplek had (weinig vissen en schrikbarend veel dood koraal), ik ben niet onder de indruk. In mijn korte duikgeschiedenis (17 duiken in 5 landen) moet ik bekennen dat Indonesie en Egypte gewoon met kop en schouders boven het 7e wereldwonder The Great Barrier Reef uitsteken. Daarentegen kwamen vandaag Mirelva en Vincent met grote verhalen over haaien, schildpadden en prachtige scholen met vissen terug van hun tripje... Dus ik denk dat ik gewoon pech had. Helaas, probeer het nog wel een keer.

Dus ik had 2 dagen in mn eentje te spenderen vanwege de duikcursussen van mijn reisgenoten en heb een auto gehuurd om naar Cape Tribulation te rijden. Voor het eerst alleen, aan de verkeerde kant van de weg rijden. Spannend!
Yeah!Yeah!Yeah!

Mirelva and me in front of the Opera house
Cape Tribulation staat bekend om zn ongereptheid, waar het oerwoud echt nog tot op het strand groeit en waar geen verharde wegen meer zijn. Vanwege budgetredenen werd het een zeer oud ford Fiesta'tje die bijna van ellendigheid uit elkaar viel, maar dat maakte het juist nog spannender vond ik, en kon ik ook niet te hard mee rijden, dus meer van het uitzicht genieten. Na 2 uur over slingerende weggetjes langs de oceaan kwam ik aan bij de veerpont en zag ik mijn eerste 'Pas op Krokodillen gevaar' bordje staan. Na de pont werd de weg gelijdelijk slechter en uiteindelijk was er geen asfalt meer. In de 3 uur durende rit heb ik prachtige stranden, rivierkloven en uitzichten gezien, dus het was het al lang en breed waard! En toen was het tijd om in te checken in 'the Jungle Lodge', om het avontuur compleet te maken. In een houten hutje aan het strand, midden in het oerwoud! Wat een herrie maken die beesten snachts zeg! :-)
Wat meiden ontmoet die uit Perth kwamen (mooi weer een adresje voor als ik straks naar de westkust vertrek) en samen met hen de zonsopgang om 5.30 bekeken, samen ontbeten (brekky zoals ze
Following my buddyFollowing my buddyFollowing my buddy

Visability was poor, but none the less very exciting to dive through gorges and small tunnels.
dat hier noemen) en daarna weer terug gereden naar Cairns.

De komende 2 weken dus onderweg en vooral veel leuke en mooie dingen doen, het leven kan echt niet mooier. Heb dus echt nog steeds geen spijt van mijn beslissing en kan het iedereen aanraden! :-)

Liefs!

--------------------------------------------------------


Hi All!

After 5 weeks of hard work it was time to go back to travelmode, I deserved it! :-) I worked 3 weeks at the Royal Agricultural Society doing data entry, worked as a receptionist at a beverage company and in between and on saturdays worked at a plant nursery of my friend Jeremy. Something completely new to my previous life, but that was the idea.
Even here in Australia life just goes on as soon as you're installed. Going to see a movie, going out to dinner, having a BBQ on a sunday afternoon or going out, everything is very relaxed. It seems they really don't worry about tomorrow and all have adopted the saying 'the more the merrier' which makes it very easy to feel accepted. On the downside it looks like all australians permently have a beer can attached to their hand,
DivingDivingDiving

The view when I looked up.
so if it's because of that or of their laid-back mentality, I'm not sure yet.
Something I'm not sure about as well is their obsession with fire. They (my housemates for example) absolutely like building a fire on a friday night after returning from the pub in the backyard. Firstly the wood and newspapers disappear in it, but when there is more alcohol to consume also the socks, shoes or spraycans will be thrown in. Absurd...

Meanwhile my friend Mirelva has come out here with her boyfriend Vincent. Coincidently the brother of Vincent, Alexander, is also traveling through Australia, so we will be traveling together with the 4 of us the next 2 weeks. On October 7th we flew to Cairns to do the thing you have to do there: Dive the Great Barrier Reef. Cairns itself is not a place to be impressed with, it's very touristy and lots and lots of parties (yeah, I know, getting old).

So diving it was. Mirelva and Vincent wanted to do their PADI and Alexander wanted to go for his advanced and booked everything (a 3 day boat trip) ahead. I just wanted to do only a one day dive,
A huge sweetlipsA huge sweetlipsA huge sweetlips

This one was about 60 cm long, beautiful!
and so it went.
Whether it was because of the weather conditions (cloudy so not much light and only 5 to 8 meters sight) or because of the dive spot (not many fish and heaps of dead coral), I wasn't impressed. The Great Barrier Reef is one of the 7 natural wonders of the world and supposed to be one of the best spots to dive, but in my short dive history (17 dives in 5 countries) i reckon Egypt and Indonesia are far better... But on the other hand, Mirelva and Vincent came back with great stories of sharks, turtles and magnificent fish and coral sights... Maybe luck was just not on my side that day. I'll try again.

So my new travelbuddies left for a boat trip, which gave me 2 days to kill time. I rented a real old crappy Ford Fiesta and drove up to Cape Tribulation, where the jungle meets the reef and where there are no concealed roads anymore. The road towards Cape Tribulation has beautiful views over the ocean, the Mossman gorge and remote beaches, which made the trip so worth it! To make the experience even more complete I checked myself in at 'the Jungle Lodge' and stayed in a wooden cabin near the beach in the middle of the jungle. Boy it's noisy there at night! :-)
Met some girls from Perth and watched the sun rise at 5.30 am, had brekky and drove back to Cairns.

So the next two weeks I will be on the road, doing and seeing beautiful things, can life be any better? I sure don't regret my decision and can recommend it to anyone!

Take care!



Additional photos below
Photos: 25, Displayed: 25


Advertisement

Jungle LodgeJungle Lodge
Jungle Lodge

Me at the Jungle Lodge hostel
Cape TribulationCape Tribulation
Cape Tribulation

Where the forest meets the reef
They do have a sense of humor...They do have a sense of humor...
They do have a sense of humor...

'Chill out, not flat out' :-)
View from the highwayView from the highway
View from the highway

On my way from Cairns to Cape Tribulation
CairnsCairns
Cairns

The lagoon
A normal day....A normal day....
A normal day....

from my window
And then there was dust...And then there was dust...
And then there was dust...

This is what I saw when I opened my window during the dust storm.
LorekeetsLorekeets
Lorekeets

Cute and tiny, but VERY loud!


12th October 2009

Yippie, eindelijk weer nieuws van Kim
Geweldig Kim, heel erg leuk om je te volgen op je reis. Ben het helemaal met je eens, iedereen zou even eruit moeten gaan om wat rond te trekken, volgens mij zou dan ook veel meer begrip voor elkaar zijn. Zelf heb ik ook he - le - maal geen spijt dat ik jaren terug ook ben gaan rondtrekken. Barrier Rif hé? Ik ben altijd doodsbenauwd dat al die vele duiktoeristen er veel schade aanrichten. Maar die Sweetlips, wat een kanjers. Moest natuurlijk aan je denken tijdens de sandstorm, wat een raar gezicht. Nou, ik kijk uit naar je volgende reisverslag, intussen wens ik je verder heel veel plezier en dat je veel lieve mensen mag leren kennen. In Amsterdam breekt nu een beetje de herfst aan, het is heel mooie geweest deze zomer, zelf vanochtend ben ik nog met de fiets naar het werk gereden. In januari vertrek ik voor 3 weken naar Brazilie, ook niet gek, wel korter maar ik kijk er evengoed naar uit. Lieve groeten, Angelika
12th October 2009

Wat heerlijk om weer wat van je te lezen!
Hi Kim, Toevallig starten wij net vandaag met een hele week meeting training in Molsheim voor PMT Europa en collega´s vragen me hoe het met je gaat. Ze denken nog steeds aan je!! Dus nu vind ik het extra leuk dat ik kan vertellen dat ik net weer je nieuwe blog heb ontvangen en kan ik ze op de hoogte brengen van jouw laatste ervaringen. Ik was ca. 2 weken geleden ook bij Centocor en ik kan je laten weten dat Fenna je blog ook trouw leest. Lief hè? Geniet er weer van en hoop snel weer wat van je te lezen! Groetjes, Aline
12th October 2009

tsjaa
Wat moet je hier nou aan toevoegen? Heerlijk Kim! Wat een gave plaatjes.
13th October 2009

Good on ya mate!
Have fun en tot over een paar weekjes ;) Ziet er weer goed uit allemaal, mooie foto's. Liefs
14th October 2009

Top
Ha die Kim, leuk weer van je te horen en te lezen. Prachtige foto's zeg! Jammer van je duik, ik denk echt dat je pech had, normaal is het zicht prima en als iedere duiker een beetje oplet dan blijft het koraal ook mooi. Lekkere stranden ook zeg, ziet er goed uit om te kitesurfen. Deze zaterdag gaan we er een weekje tussenuit naar de zon in Turkije om even uit het herfstweer weg te zijn. Ik wens je nog veel plezier toe daar down under!!! Groeten, Gerard.
17th October 2009

Joeppie ! The world is yours !
Hey Kim, Leuk weer van je te lezen en blij dat het allemaal zo leuk verloopt ! Ik ben echt vol bewondering voor al de avonturen !! Geniet ervan en doe gewoon alles waar je zin in hebt, wij genieten met volle teugen mee ! Groetjes, Pamela
22nd October 2009

foto's
Wat kan je toch en schitterende foto's maken. Het maakt het lezen van je leuke verhalen nog intenser. Ik vind het geweldig om te lezen dat je er echt een feestje van maakt. Geniet met volle teugen. Kus ingrid

Tot: 0.053s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 25; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb