Queensland and Tasmania


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Hobart
November 9th 2009
Published: November 9th 2009
Edit Blog Post

Hello All!

Wat een geweldige weken heb ik achter de rug! Vanuit Cairns hadden Mirelva en Vincent een grote auto gehuurd en zijn we langs de kust van Queensland naar het zuiden gereden. We hebben gekampeerd, iets wat niet echt mijn voorkeur had, maar ik had me over laten halen. De eerste nacht sliepen we in een Nationaal Park, compleet afgelegen aan een kristal helder beekje, midden in het bos. Er stond 1 andere camper een stukje verderop. Toen we aankwamen was ik nog heel stoer, want wat ging er nou gebeuren… Maar toen werd het donker en durfde ik niet eens meer naar het ‘pieshokje’ (quote van Mirelva)! Op een gegeven moment hoorde we geritsel in de bosjes en al onze zaklampen werden paraat gehouden en toen hopte er een Walibi de bosjes uit! Zo schattig!

Toen waren de Whitsunday Islands aan de beurt. De jongens hadden geen zin om 3 dagen/2 nachten op een zeilboot door te brengen, dus het werd een meidenuitje. En dat werd het letterlijk, want toen Mirelva en ik op de zeilboot stapten kwamen we erachter dat er 20 meiden op zaten en 2 jongens… De een viel op mannen en de ander was de helft van een stelletje. Bovendien kwamen we erachter dat we met z’n 22en benedendek sliepen, in bedjes van 1,5m bij 1,8m en nog een hangmat een halve meter boven ons hoofd. Gelukkig zijn we niet claustrofobisch. Uiteraard hebben we het wel geweldig naar ons zin gehad, want het bleek een gezellige meidengroep te zijn, die behoorlijk wat zakken ‘goon’ (goedkope 3liter zakken wijn) mee hadden. En wie wil er nou niet door een prachtige omgeving met talloze eilandjes zeilen, het witste strand van de wereld zien en heerlijk snorkelen en talloze schildpadden en prachtig koraal spotten, en op de terugweg nog even écht zeilen met windkracht 7 en mooie hoge golven….?!

Het volgende avontuur stond 2 dagen later alweer voor de deur, en dat was Fraser Island. Het grootste zandeiland (120km) van de wereld. We hebben een grote Toyota 4x4 drive gehuurd en de veerboot van Hervey Bay naar Fraser genomen. Het hele eiland is zand, maar met een groot oerbos erop met nauwe zandpaden. Het had al een aantal weken niet geregend dus het zand was behoorlijk mul en we stonden dan ook binnen 10minuten al in de file omdat een auto vast zat. Dat beloofde
Morning Tea with a viewMorning Tea with a viewMorning Tea with a view

On the way to Wineglass bay (Freycinet National Park) I've stumbled upon the great little spot called 'Kate's berry farm' where they make a killer jam and serve a nice coffee.
veel goeds… Na een uur over zeer zacht zand te hebben gereden kwamen we bij het eindeloos lange strand aan en hebben we lekker ouderwets gescheurd. Onderweg het Moheno scheepswrak gezien, Eli creek; waar je je 100meter inlands in de kraakheldere stroom kon laten zakken en je mee laten voeren naar de riviermond in zee, en Indian Head; tientallen meters hoge klif waar vanaf we schildpadden en mantas in zee zagen zwemmen.
‘sAvonds een mooi kampeerplekje op het strand vlakbij het Moheno wrak gevonden en wild gekampeerd, wat een geweldige ervaring! Er lopen namelijk Dingo’s op Fraser Island en we vonden het behoorlijk spannend, helaas of gelukkig geen gezien. Snachts ook de meest heldere hemel ooit gezien met miljoenen sterren, prachtig mooi!
Uiteindelijk zelf ook nog 2 keer vast komen te zitten en hebben ongeveer 2 uur gespendeerd aan het uitgraven van de auto. Op het moment zelf baal je, maar achteraf hebben we er vreselijk om moeten lachen. “Ja hoor, kan makkelijk dat heuveltje”…. :-)

Helaas heb ik van het bovenstaande verhaal momenteel geen foto’s want ik heb per ongeluk mijn foto’s op de computer gezet in Sydney en gewist op mijn camera. Sorry! Houden jullie nog van
Freycinet National ParkFreycinet National ParkFreycinet National Park

The mountains in Freycinet Park are made from pink granite.
me te goed!

Helaas was het daarna tijd om afscheid te nemen van Alexander, want die moest weer aan het werk. En ik wilde Mirelva en Vincent toch ook nog een paar daagjes alleen laten op hun vakantie dus ben ik naar Sydney terug gevlogen vanaf Brisbane om ook nog een weekje te werken. Dit plan ging helaas niet door want ik heb 4 dagen op bed gelegen met hoge koorts, had een virusje te pakken, en nee, geen mexicaanse griep! :-)

Na mijn griepweekje ben ik richting Tasmanie gevlogen, waar ik mijn vrienden uit Amsterdam - Aloeette en Ruud weer heb gezien. Zij wonen nu al een jaar in Hobart met hun 2 kinderen Isabel en Rijk. Ik mocht een weekje bij ze logeren en ze hebben me uiterst welkom geheten en heel veel mooie dingen van Tasmanie laten zien! Het was een drukke week met veel leuks; een road trip naar Porth Arthur en Wineglass bay, een fantastisch bootreis rond Bruny Island waar we zeeleeuwen, dolfijnen en albatrossen hebben gezien, een middagje live muziek en dansen op een schattig klein pleintje in het centrum van Hobart, struinen over de Salamanca Markt en een dagje naar Mount Field National Park waar we het befaamde vogelbekdier in het wild hebben gezien!!! Kortom een zeer intensieve maar geweldige week! En wat heb ik het getroffen met het weer want het heeft in de afgelopen maanden zeer veel geregend en nu was het de hele week zon en boven de 20 graden!
Ik ben zeer te spreken over Tasmanie, wat een geweldig mooie natuur! Het deed me een beetje denken aan Nieuw Zeeland. Het is groener dan Australië zelf en ook ruiger. Ik begrijp wel dat Alooette en Ruud het vreselijk naar hun zin hebben hier!

Morgen vlieg ik naar Perth waar ik mijn moeder en tante ontmoet en waar we gaan rondreizen met een camper! Liefs!
------------------------------------------
It has been an amazing few weeks! What a great adventure, driving down the coast of Queensland with my friends Mirelva, Vincent and Alexander. They rented a nice big car and we bought camping gear when we left Cairns. First stop was a camping spot in a National Park called ‘big crystal creek’, and indeed it was! Except for one other camper, we were all alone. When we’d set up our tent I was still very enthusiastic but as soon as it turned dark I was even afraid to walk to the toilets! And then we heard some noise in the bushes, with our torches in our hands we saw a Walibi hopping out en looking a bit confused at us. So cute!

And then we arrived at the Whitsunday Islands. Mirelva and me booked a 3 days/2 nights tour on a sailboat and because the boys didn’t want to join it was a girly trip. Literally, because when we hopped on the boat we found out that the boat was filled with 20 girls and only 2 boys - one wasn't in to girls and the other was in a relationship with one of the girls… And then we found out we slept together with all of us in tiny beds in one big room, with a bunk bed not even half a meter above your head! Thank god we’re not claustrophobic!
Of course we had a great trip because the girls turned out to be a very cheerful bunch, who brought a lot of ‘goon’ (cheap 3 liter bags of wine). And who doesn’t want to sail in a beautiful scenery, walk on the whitest beach in the world, snorkel in a gorgeous spot where you can spot a thousand different corals and heaps of turtles, and on the way back to the harbour actually sail with a wind of force 7 and high waves?!

The next adventure was only 2 days later, when we rented a Toyota 4x4 drive and took the ferry from Hervey bay to Fraser Island, the biggest sand island (120km) in the world. The island exists of only sand but does have a forest on it with very narrow paths. It hadn’t rained for a few weeks and therefore the sand was extra soft and very though to drive. Not even 10 minutes on the island we were already in a ‘traffic jam’ because one of the cars got stuck. After an hour of driving through extreme soft sand we arrived on the exhausting long beach where we drove past the Moheno shipwreck, Eli creek - where you could walk 100 meters inland, drop yourself in the stream and float to sea, and to Indian head, a very high cliff where we could see the turtles and manta’s feeding in the ocean below us.
In the evening we found a nice camping
Ruud, Aloeette and me Ruud, Aloeette and me Ruud, Aloeette and me

On the boat tour around Bruny Island
spot on the beach near the shipwreck and had a marvellous bright night with millions of stars and no noise or neighbours.
In the end we got stuck twice those days, and in total took us 2 hours to dig the car out of the sand. Very annoying when you have to do it, but a great laugh when we look back on it! “Easy, we’ll definitely make this hill”…. :-)

Unfortunately I accidently put my pictures on the computer at home in Sydney and erased them from my camera, so I can’t show you anything from my adventures above… I will put them on my blog when I’ll be back in Sydney. Sorry!

All good things come to an end, Alexander had to leave for work and I wanted to let Mirelva and Vincent enjoy the rest of their holiday by them selves so I took a plane from Brisbane back to Sydney. I also had a week of work to do, but unfortunately I spent the whole week in bed with a 39 degrees fever. No, not the Swine Flu!

After my virus attack it was time for me to fly to Tasmania, where I
Bruny IslandBruny IslandBruny Island

The mangana bluff, the boat raced through this narrow opening.
was meeting up with my friends from Amsterdam - Aloeette and Ruud. They moved to Tasmania (Hobart) a year ago with their 2 kids, Isabel and Rijk. They have been exceptionally good hosts and showed me around the south east of Tazzy. It was a busy week; road trips to Port Arthur, Wineglass bay, a beautiful boat trip around Bruny Island where we spotted seals, albatrosses and dolphins, an afternoon dancing to live music in a tiny courtyard, browsing through the Salamanca market on Saturday morning and a day out to Mount Field National Park where we spotted the famous ‘Platypus’ in the wild! And I was very lucky with the weather, because it has been raining an awful lot the past months, but this week it was sunny and temperatures over 20 degrees! What more could you possibly want?!
I’m very enthusiastic about Tasmania, it reminds me of New Zealand, much greener and rougher then Australia main land. I fully understand that Aloeette and Ruud are having a great time here!

Tomorrow I’ll fly to Perth where I’ll meet up with my mom and aunt. We will be cruising along the west coast in a camper for the next couple of weeks!
Take care!



Additional photos below
Photos: 20, Displayed: 20


Advertisement

View from the Look out.View from the Look out.
View from the Look out.

Towards South Bruny Island.
Mount Wellington and Hobart at sunsetMount Wellington and Hobart at sunset
Mount Wellington and Hobart at sunset

View from the house of Aloeette and Ruud.
Ruud, Isabel, Aloeette, Rijk and meRuud, Isabel, Aloeette, Rijk and me
Ruud, Isabel, Aloeette, Rijk and me

at the Russel Falls, Mount Field National Park.
Russel FallsRussel Falls
Russel Falls

Mount Field National Park
Ah yes, the Platypus!Ah yes, the Platypus!
Ah yes, the Platypus!

In the wild, far away, because it is really shy.
Aloeette and meAloeette and me
Aloeette and me

on top of Mount Wellington
View from Mount WellingtonView from Mount Wellington
View from Mount Wellington

Hobart, Port Arthur and beyond.


9th November 2009

Super weer!
Hi Kim, Leuk om weer die prachtige verhalen van je te lezen en mooie foto´s te bekijken. Wat gaaf dat je moeder & tante komen. Geniet er weer lekker van! Groetjes, Aline
9th November 2009

Gewoon fantastisch
Bedankt voor weer een fantastisch verslag van je reis. Je bent lekker bruin, je griepje heeft er geen afbreuk aan gedaan. Heel, heel veel plezier met je moeder en tante. Ik moet helaas nog wat nachtjes slapen voordat ik naar Brazilie mag, maar wel een te gek begin van 2010. Ciao bella, groetjes uit Amsterdam. Angelika
9th November 2009

Yesss eindelijk weer een update! Schitterende foto's weer Kimmie en wat een prachtige verhalen... Heel jaloers :-) Groetjes aan Janet en Lida! x, Gijs
9th November 2009

Down under memories
Great to see that you are enjoying life so much. And I enjoy with you when I see the pictures which remind me about my trips down under. Have fun and show us more. Cheers, Karin
9th November 2009

still having fun...!
Hey Kimmie, hier is even krabbeltje van Esther. Ik volg nog steeds je avonturen en wat een avonturen zijn het zeg! Het ziet er echt super gaaf uit allemaal net een sprookje. Wij zitten hier in grijs Nederland lekker jou zonnige avonturen te lezen..hihi. Er is bij ons niet zoveel veranderd. Prisca is met zwanger verlof en Kellie is vertrokken naar Canada..( maar dat wist je vast al ) Sidney is we en vervangen door Tijmen. Verder is Kellie vervangen door Diane een meisje uit het Franse team...Onze laatste aanwist is Kelly 2..haha niet veel veranderd dus !? Nou ik hoef je niet te vertellen dat je er van moet genieten want dat doe je al volop zo te lezen. ... kijk uit naar je volgende avonturen...groetjes!
9th November 2009

Joeppie, nieuws van Kim
Hoi Kim, Leuk weer de verhalen te mogen lezen. In het kort valt op Facebook het traject te volgen maar het is toch leuk de details te lezen. Het wordt me wel gedurfder lijkt me !! Geniet ervan ! Groetjes, Pamela
11th November 2009

TOPPERTJE
Als ik je verhalen zo lees weet ik zeker dat dit de beste beslissing in je leven is geweest. Ik moet wel toegeven dat ik wel jaloers ben op al je mooie avonturen. Ik hoe je niet te veretllen dat je er van moet genieten want dat doe je wel. Ik las dat je ook een avontuur gaat beleven met je moeder en tante. Ben weer benieuwd wat dat voor verhalen opleverd. XX ing
14th November 2009

Wauw!
Klinkt weer helemaal te gek Kim, maar ben ook zooooooooooo benieuwd hoe het gaat met je moeder, hoe zij het vinden.... Kwou trouwens laatst stappen in a'dam... Toen greep ik dus ff mis... Wat jij bent mijn linkje dan natuurlijk... Maar goed, kleinigheidje. Enjoy enjoy! Dikke knuf en x Ramona
18th November 2009

Avonturier!
Oh wat is het slecht voor me om jouw verhalen te lezen! Overlopen van jaloezie samen met een portomonee die me weer terug op aarde zet.. Ik weet hoe het met jouw gaat, ik zal je ff een kleine update geven over mij. School gaat goed (vrijwillig avond cursusje spaans ernaast), Liefde is weer rustig, en het weer is k*t! ginge we nog te beeste samen met Kris als je weer terug ben? Lot's of love, Mats "If you're not living live to the max, you're taking up too much space"
20th November 2009

australia
Dear KIm! After a non sleeping night:) I had a few minutes alone to read your travelblog:) Your trips , comments and pictures are really amazing:) I am waiting so much for you new stories.... I am verry happy for you and wish you so many interesting and exciting trips. Have a great weekend! Andrea
1st December 2009

Hai There
Hai there Kim, lange tijd niets van mij laten horen en nu dat echt achter mijn lap gekropen om je te mailen. De verhalen zijn echt overweldigend en zo ook natuurlijk jouw belevenissen voor het leven. Iest wat niemand je meer af kan nemen. Voor mij klinkt dit echter letterlijk en figuurlijk een ver van mijn bed show. Of ik zou dit met z'n vieren moeten doen! Ik zal vanaf nu wat vaker gaan kijken en op de hoogte blijven van je happeningen. dikke kus Merle
7th December 2009

super hoor!!!!
Hey Kim, wat een super verhalen allemaal, en die foto's echt geweldig hoor. ja ja ik heb ook eindelijk je reisverslagen gevonden (duurt ff maar vanaf nu volg ik het trouw hoor hihihi) vind het echt onwijs stoer wat je allemaal "maar effe doet". genieten jullie een beetje met z'n allen in de kamper?!? xxx-ies marjon (zwart)

Tot: 0.078s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb