Whitehaven Beach & The Search for Nemo

September 4th 2012
Published: June 16th 2017

Geo: -20.2679, 148.716

After an early Brekkie we anchored in Tongue Bay and shuttled over to Whitsunday Island. From there we hiked up to a spectacular lookout overseeing Whitehaven Beach on the other side of the island. After walking down to the snow-white beach we put our wetsuits on and jumped into the water. When we returned to our boat we went to a place called Luncheon Bay for snorkeling at its coral reef. With the help of some food the fish came so close we literally were able to touch them. Of course everyone was immediately looking for Nemo. But he kept himself hidden. Afterwards we stopped briefly at the Langford Reef and continued to our anchor place for the night, Stone Haven.

Nach einem Frueh-stueck (7 Uhr) segelten wir zur Tongue Bay, wo wir mit dem Schlauchboot zur Whitsunday Insel uebersetzten. Von dort aus wanderten wir hoch zum spektakulaeren Aussichtspunkt ueber den schneeweissen Whitehaven Beach auf der anderen Seite der Insel. Nachdem wir hinunter gewandert waren, zogen wir uns Neoprenanzuege ueber und sprangen in die Fluten. Nach unserer Rueckkehr segelten wir weiter zum Luncheon Bay Korallenriff, wo wir schnorcheln gingen. Durch die Mithilfe von Fischfutter kamen die Fische so nah, dass man sie buchstaeblich anfassen konnte. Natuerlich war jeder von uns sofort auf der Suche nach Nemo. Aber er hielt sich versteckt. Danach stoppten wir kurz am Langford Reef, einer Sandbank, bevor wir weiterzogen zu unserem Ankerplatz fuer die Nacht in Stone Haven.

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.023s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb