Dreamtime Tales & Leichhardt's Trail

Published: June 16th 2017

Geo: -12.8334, 132.833

As soon as the sun comes up the heat returns. Even though it's technically still Wintertime. So we got up early, took a 'pointless' shower and hit the road again. Our first stop was a bushwalk called Bardedjilidji. The landscape looked like a film set from "Indiana Jones" 😉 The last part of the hike runs along the East Alligator River where you should walk with caution as the Crocodile sitting at the riverbank reminded us...
After a short refueling stop at Jabiru we drove south to the Nourlangie region. The most famous and impressive trail is the one leading to the Anbangbang Gallery, a huge sandstone formation used for shelter since ancient times. There we found countless Aboriginal paintings left at the walls, for thousands of years. Telling their "Dreamtime" stories. (Mythical Creation Time) Nearby we visited the Anbangbang Billabong. And no, it's not a designer label store 😉 Billabongs are waterholes or little lakes left over from the last wet season. I also hiked up to the Nawurlandja Lookout, a spectacular view over the surrounding landscape. German explorer Ludwig Leichhardt must have made it through this area in 1845, leading the first overland expedition from Moreton Bay to Port Essington.
As we drove back north we stopped at the Bowali Visitor Center for a snack and continued to our last stop of the day, the Mamukala Wetlands. On our way back to Darwin I saw my first Road Train. A truck hauling 4 trailers...! Thank you, Penny, for showing me this amazing National Park!

Sobald die Sonne aufgeht kehrt die Hitze zurrueck. Auch wenn hier eigentlich noch Winter ist. Somit standen wir frueh auf, nahmen eine nutzlose Dusche und machten uns auf den Weg. Unser erster Halt ist der Bardedjilidji Bushwalk. Die Landschaft dort erinnert einen an die Indiana Jones Filmsets 😉 Der letzte Teil der Wanderung fuehrte entlang des East Alligator Flusses, wo wir durch ein Krokodil an der Uferboeschung daran erinnert wurden etwas Vorsicht zu lassen... Nach einem kurzen Boxenstop in Jabiru fuhren wir weiter nach Sueden zur Nurlangie Region. Der bekannteste Wanderweg ist jener der zur Anbangbang Gallerie fuehrt. Einem Sandsteinfelsen, der seit Urzeiten als Unterkunft und Rastplatz benutzt wurde. Dort fanden wir viele jahrtausendalte Felszeichnungen der Aboriginees die von Dreamtime-Geschichten erzaehlen. (Mythische Zeit der Entstehung) Ganz in der Naehe schauten wir uns noch den Anbangbang Billabong an. Diese sind Wasserloecher und kleine Seen, die von der letzten Regenzeit stammen. Dann wanderte ich noch hoch zum Nawurlandja Aussichtspunkt, von wo man die ganze Umgebung ueberblicken kann.
Irgendwo hier um 1844/45 muss der deutsche Entdecker Ludwig Leichhardt durchgekommen sein, als er die erste Ueberland-Expedition von Moreton Bay nach Port Essington leitete.
Auf dem Weg zurrueck machten wir am Bowali Besucherzentrum eine kurze Pause bevor wir zu unserem letzten Stop, den Mamukala Auen fuhren. Auf dem Rueckweg nach Darwin sah ich meinen ersten Road Train, ein LKW mit 4 Anhaengern...!

Tot: 0.074s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb