Full rulle i Outbacken

Published: April 4th 2007

solnedgang ved Ayers Rocksolnedgang ved Ayers Rocksolnedgang ved Ayers Rock

Her skaalar me med vin te solnedgangen
Etter 9 dager i outbacken har me saavidt komme oss te hektene igjen. Me har hatt ein kjempe tur med mange ulike opplevelser. va ganske spennans aa se litt andre omgivelser enn det me har sett te naa paa turen.
kan jo foerst og fremst starte aa fortelle litt om outbacken. det e som de fleste kanskje veit, villmarken i australia. den delen av outbacken me har besokt bestaar av "the red centre",der det e veldig varmt og som regel toert. det e mykje raud sand og lite vegetasjon.her finner me bla det velkjente fjellet "ayers rock"(hjertet te australia). Videre reiste me oppover i de tropiske omraadene i Northern territory, heilt te darwin.her finns det et plante og dyreliv uten like. det som e ganske spesielt med detta omraadet e at de har bare 2 aarstider her. toerketid og regntid. akkurat naa gaar det mot slutten av regntida og mange plasser e desverre oversvoemt. nokke me fekk erfare.fekk blant anna ikkje se 2 velkjente fossefall. kunne punge ut mykje penger for aa se dei fra fly,men der satte budsjettet vaart ein stopper. anja konkluderte med at ho tross alt hadde sett skjeggfoss(i toerdal),og e fornoegd med det😊 i regnperioden e
soloppgang ved Ayers Rocksoloppgang ved Ayers Rocksoloppgang ved Ayers Rock

anja nyter den fine soloppgangen
det veldig klamt og varmt, og det va ganske tungt aa gaa paa tur i 35 grader i denna lufta for aa sei det saann. men va kje saa farlig,sia me kunne ta ein dukkert under andre flotte fossefall underveis. Sanne vannholer kallas foroevrig for ein billabong(derav navnet te det kjente klesmerket). Det e i denna delen av australia me finner urbefolkningen,Aboriginerane. Dei har veldig mykje verdifull kultur og spennans historie bak seg, som me har laert om paa turen,uten aa gaa saa veldig i detalj her. har sett ganske mange aboriginere, og dei e svaert spesielle mennesker. Dei virker veldig uinteressert i turister(forstaaelig nok), og me syns dei hadde litt triste uttrykk i ansiktet. det e som om dei rett og slett lever i ein annen verden. likevel fekk me sett mange fine ting som dei hadde laga. som bla boomeranger og didgeridoo's (detta roeret som dei blaaser i,for aa faa den toeffe lyden). proeva aa blaase i ein saann,men det va kje saa enkelt...hoertas meir ut som ein elefant gitt...hehe.

for aa komme oss rundt kjoerte me buss. det va kje av den mest komfortable typen,saa blei litt stoele innimellom. og det va kje akkurat korte distanser
Buss gjengen!Buss gjengen!Buss gjengen!

Sat mange timar i denna bussen ja..men gjekk fort i godt selskap!ein veldig kosleg gjeng det her:)
me har kjoert heller. trur me totalt har kjoert mellom 250-300 mil, saa det begynner vel aa naerme seg lengda av norge paa langs. det blei mange hoeneblunder i loepet av turen.men au litt synging og konkurranser. 9 dagersturen vaar va delt opp i 3 ulike turer. dermed 3 ulike guider og busser, men heldigvis mange av de samme folka. det va ein trivelig gjeng me havna sammen med,saa har hatt det veldig morro sammen med dei. Va for det meste engelske folk da,saa har verkelig faatt bryna oss paa spraket naa au.
Det som nok va den stoerste utfordringa i starten av turen va tidspunktet me maatte sta opp paa. det har variert fra kl halv 5 te 7, nokke som teseier at det e ganske tidlig for oss.men ein venner seg fort te nye ting,og det gjekk veldig bra..heldigvis. va verdt aa staa opp kl halv 5,for aa se soloppgangen paa ayers rock. overnattinga har foregatt paa ulike campinger og nokka faa hostell,med variert standart. men det va ingen problem for oss, friluftsvante som me e....nokken av dei andre hadde kje ein gong sove i telt foer. Fekk delvis ein foelelse av aa vaere paa speiderleir faktisk.
Livet
Nydlig fossefall!Nydlig fossefall!Nydlig fossefall!

kan nesten maale seg med skjeggfoss det her:) detta he me ikkje tatt sjav da..he faatt det av turkameraten kaans Laurie som er ein reser paa naturfotografi!
e ein fest, og det gjelder au i outbacken. Hver kveld va det som regel duka for litt inntak av alkohol. Blei litt gitarspilling rundt baalet, og me sang blandt ana 500 miles..daa folte me kaan nesten som me va med dikkaan heime😊 Me hadde au mange kuule drikke leiker,saa me har laerte oss mange nye naa,men slo au te med aa laere dei "chicken heads",som blei ein slager. dagen derpaa hadde eldstemann paa laget faat "chicken headace". Men ikkje minst bursdagen te Anja blei feira ut av milde! va paa ein uteplass i Darwin som hadde mange kule konkurransar, og det tok av med dansing paa borda. TMette va veldig snaal og fekk dei te aa annonsere utivi heile baren at det va Anjas bursdag!So naa maa Anja au slaa te,hehe😊

alt kan saaklart kje gaa knirkefritt, og denna gongen va det helsa som spella oss et puss. i starten av turen hadde anja saa hovna mandlar,at ho naermast hoertas ut som ein danske naar ho snakka. men ho fekk seg ein hestekur paa apoteket som gjorde nytta si. TM hadde rett foer turen paadratt seg nokka stikk,trudde ho. men etterhvert blei dei saakalla stikka stoerre og stoerre,og
Og bursdagsbarnet e ANJA!!Og bursdagsbarnet e ANJA!!Og bursdagsbarnet e ANJA!!

anja blir ropa opp paa scenen og gratulert med dagen av kveldens DJ.
hissige som faa. i starten trudde me at ho va blitt angripen av "bed bugs",nokke som kan vaere typisk for ein backpacker. men daa dei hovna skikkelig opp va kje det nokke tema lenger. Fant dermed ut at me ville oppsoeke ein lege. men i dei oede stroka,e d kje akkurat saa enkelt aa oppdrive ein lege,saa maatte vente te me kom te naermaste by. daa bar det rett paa sjukehuset.personellet va heldigvis koselige,og legen kunne raskt konstantere at det va utslett av ett eller anna slag. men av haa, forblir nok et mysterium. fekk ihvertfall medisiner som gjorde susen. saa naa e ho saa godt som reparert igjen. hellet i uhellet va at ho slapp aa betale ei einaste krone paa sjukehuset, fordi norge har ein bra sjukehus-avtale med australia.

me har altsaa faatt sett veldig mykje fin natur paa denna turen her. Og au mange ulike dyr som er veldig annerledes og eksotiske for kaan nordmenn!me kan nevne wallabies( type liten kenguru), dingo(lett miks av ulv og bikkje), ulike gekko skapningar, og ikkje minst krokodille! He te og med tatt ein ridetur paa ein kamel�t starta som nevnt med turen i the red centre, der me fekk se ayers rock(uluru som det heiter paa aboriginsk) og kata tjuta. den sistnevnte ligner paa ayers rock,men bestaar av fleire fjellblokker. Me fekk oppleve ayers rock ved baade soloppgang og nedgang. ved oppgangen gjekk me rundt fjellet( tok faktisk 2 timer), og ved solnedgangen skaala me med vinglassa.( me og 100-vis av andre turister vel og merke). Det va forovrig et stort kvantun av plagsomme flugur her, noko Tmette ikkje takla saa bra. Ho gjekk snoppst paa den einaste sjappa som fantes i omraadet og anskaffa seg et flugenett te og dekke knollen med. Anja derimot gjorde som hesten og vifta dei bare vekk med (heste) halen. dagen etterpaa gjekk me i Kings Canyon, og det ska eg love blei litt av ein opplevelse. grunnen te det va kje at canyonen va saa spektakulaer, men me fekk oppleve et tropisk regn, som utarta seg te ein flom. hadde komme ca halvveis i loeypa,daa me stoppa for aa bade i ein billabong. regnet begynte og styrte ned og ville ikkje ende. Matte snu tebake, og mange plasser va loypa blitt te store fosser,som me maatte gaa gjennom. ganske spennans forsaavidt, e jo detta som e eventyr. daa me naerma oss bussen,
firfislefirfislefirfisle

denna luringen kom fram daa me skulle bade
hadde det komme ei stri elv over vegen,som me ikkje fekk lov te aa krysse. maatte dermed staa i 1,5 time aa vente paa at elva gjekk ned. va kje kaldt ute heldigvis,men etterhvert begynte me aa bli ganske kalde likevel. heldigvis hadde me begge 2 regntrekk paa sekken,som gjorde at me fekk redda mobilen,kamera og andre vitkige ting fra regnet. va desverre ein del kamera og mobiler som gjekk floyten den dagen. daa me endelig fekk kryssa elva, va det godt aa faa paa seg toerre klaer. det viste seg at em maatte vente 3-4 timer ekstra, for elva hadde oversvoemt veien paa fleire plasser,saann at bussen vaar ikkje kunne passere. det va altsaa litt av ein dag, men saa lenge alt gjekk bra, va det bare morro, og me kom oss trygt tebake te alice springs den kvelden.

Neste etappe av turen, gjekk fra alice Springs og mot Darwin...og det va her det va mest busskjoering, med ca 600 km te dagen. paa denna strekningen fekk me blant anna se "devil marbles" som e store raude steinar, som har samla seg pa et omraade. paa veien oppover satte me forresten ny rekord, med aa kjoere paa hoegre
fint fossefallfint fossefallfint fossefall

her poserer me foran ein a dei finaste fossane me saag.
side(jippi) i presise 11 min og 15 sek foer det kom ein bil.faar kje meir morro enn ein lagar sjoel. me besokte ein stilig outback pub i Daly Waters, der folk kunne legge igjen personlige ting som minne. fant blant anna norske penger og flagg der. andre ting som va aa oppdrive va bilder, undertoy,sandaler ect.. te forandring, fekk me au kjoere litt baat, daa me blei med paa ein jetbaat tur for aa se nokka store jettegryte- lignans ting. det heiter Gorge paa englesk,men me klarer kje heilt aa finne det rette norske ordet for det. nokken som veit???va ein artig baattur i allefall. Me fekk au bada i et naturlig varmebasseng ute i skauen ved Mataranka. desverre hadde det vore oversvoemmelse bare et par dager foer,saa det va kje saa fint som det bruker der visst. men vannet va varmt og godt.

Den tredje og siste delen av turen gjekk te Litchfield og Kakadu nasjonalparker. Daa bytta me kjoretoy det noko meir robust ein kraftfull 4 hjulstrekkerbuss. Denna va au noko meir komfortabel og sova i noko me satte pris paa so trotte som me va. Denna turen skulle inneholde litt meire gaaing att. Men sida det va so varmt, og nokon som ikkje va i den beste formen saa blei dei ikkje so mykje likevel. Men litt blei det da, te mange fine fossefall og kulpar me kunne bade i. Det va skikklig forfriskans med et bad i denna varmen ja! me hadde ein meget badeglad guide paa denna turen han stupa fraa fjelli og va i gronn prikk lik Tarzan. Me va au og saag paa noko aborginer tegningar, mange va veldig godt bevarte. dei veit ikkje heilt hoss gamle alle er, men nokon va datera te hvertfall 5000 aar tebake i tid! me fekk vita litt om betydningen men mange av historiane bak bilda er saa heilage og viktige for aborginerane at me ikkje er priviligerte nok til aa faa vita om dei. Turen blei avrunda med eit krokodillecruise. Me fekk sett 6-7 stk og nokon av dei va veldig store! glad me va paa ein baat daa ja,hehe. Dei hadde saftige biffar paa ei fiskestong som dei dyppa nedi for aa faa krokkisane te aa hoppe upp etter dei...va kult aa sjaa paa!😊 Fekk au kurera slangeskrekken. Begge to va skikklig modige og surra ein stor slange rundt halsen, hehe.

Me vil
Krokodille mating!Krokodille mating!Krokodille mating!

Litt av ein rugg det her ja...vill kje lika og havna i det gapet der nei!
alt i alt sjaa kaan meget fornogde med denna turen! Ein kjempe opplevelse me er glade me fekk med oss. Men me er ganske slitne naa..so me ser fram te og sova litt lengere enn 5-6..og ikkje minst litt avslapping paa straandi. Paaska i aar vi nok bestaa meir av sol, strand og surf enn sol, sno og ski,hehe. Saa det blir verken knarren rundt eller grendelaami i aar nei, so dikkaan faar ta ei ekstra runde for kaan! bli uvant, men sikkert topp! Kos dikkaan i hytteveggen, saa kjem me tebake med nye oppdateringar om et par vikur😉

GOD PAASKE ALLE SAMMEN!😊

Campen kaans!Campen kaans!
Campen kaans!

Her skimtans campen i bakgrunn og Tmette som klatrar i et tre da,hehe :)
Thorn Devil!Thorn Devil!
Thorn Devil!

Et snaalt lite kryp det her.det er Karen, ein kjempe flink guid me hadde,som hell den.
Tur gjengen paa byn!Tur gjengen paa byn!
Tur gjengen paa byn!

Her er me ute og sjekkar trokket i Darwin
Advarsel..krokodillur i sikte!Advarsel..krokodillur i sikte!
Advarsel..krokodillur i sikte!

Akkurat som me advarar for elg i bygde Norge saa advarar dei for krokkisar her i outback Australia!
DidgeridooDidgeridoo
Didgeridoo

Her provar Anja seg paa aa spila didgeridoo som er et aborginer instrument
Devils MarbelsDevils Marbels
Devils Marbels

Liten tuppe veltar stor last;)
hanefar med tuppunhanefar med tuppun
hanefar med tuppun

Her feirar me bursdagen te anja.te og med eldstemann va paa bordet aa dansa. ein ordentlig trivelig kar detta.
outback 4wd'enoutback 4wd'en
outback 4wd'en

denna kjaerra cruisa me rundt i i nasjonalparkane...ganske toeff!!
vegstandardenvegstandarden
vegstandarden

saann saag veiane ut der me kjoerte rundt med 4wd'en...
OversvoemmelseOversvoemmelse
Oversvoemmelse

ein av dei mange plassane det va oversvoemmelse,og me ikkje kom over med ruggen.
aboriginerkunstaboriginerkunst
aboriginerkunst

ein verdifull aboriginertegning paa eit fjell

4th April 2007

wææææ slangar
Blei sett på golvet og fekk klar beskjed om at nå måtte eg vere roleg for mamma skulle lese blogg. Høgtid i stua når det kommer nye oppdateringar frå dikkan, eg sto å klamra meg fast te sofakanten og fekk med meg mammas grøs då ho fekk se bildene av dikkan m slangen. Dikkan e tøffe som tør, trur kje mamsen hadde tørt d altså... Men ho e grøn a misunnelse på turen dikkans. Etter mange fantastiske opplevingar, godt vidarelevert te oss på bloggen - ønskar me dikkan ein god tur vidare og kos dikkan masse i "påskesola". Ska helse så mykje frå slekta i Tørdal. Stor kjake frå Alexander og Tone
5th April 2007

bushen hørtes bra ut :) såg skikkeli fint ut altså... heldiggrisær :) gratulerer med dagen på etterskudd anja.... ser ut som om du fikk feira den med mykje godt innabords;) va på vestlandsfanden i går me da :) va arti :) men dikkan får kose dikkan masse i påska :) e ikkje så masse snø her at d gjør nokke..... så e like greit å feire den i australia ;) kos dikkan videre på turen og nyt down under :) gla i dikkan snuppur :) GOD PÅSKE :)
11th April 2007

Hei igjæn ; )
Eg æ kanskje ikkje sø flink te å legge inn kommentarar te dikkon, mæn eg storkosar meg i hvert fall når eg les dikkons innlegg. Høyres heilt fantastisk ut, og dikkon skriv på ein veldig interessant måte ; he, he.... Her he me jau akkurat hatt påskeferie, og dæn blei benytta rondt omkring i Tokke kommune. Eg gjekk forresten, som dikkon, ivi 1000 trappetrinn i påska (på værket) eg au, mæn eg måtte gange både upp og ned, for eg tok ikkje sjansen på rutsjebanen ned att. Ellers blei det litt ski, og litt middag sjå besta, og påskeeftan skulle Gunn ta meg mæ ut i Bø. Me kom heilt te Seljordstråndi før eg blei dårleg, og det va dæn kvelden (og dæn sondagen....). Kan jau au informere om at om to vikur ca, tek eg au på meg reisehatten og vender snuten mot Egypt. Føler for litt ferie og sol (sjav om me he fint vær her for tidi. Untatt 1.påskedag då det bjønda å snoge att...., mæn heldigvis gav det seg etter ein dag; det resultera likevæl i at eg ikkje konne skifte te sommordekk, og eg må derfor høyre på dei fæle piggane mot bar asfalt upp og ned te Bø ændå nokon vikur). De veit - små problem bli store i kvardagen ; ) Nå må eg nesten gjera litt skulearbeid, mæn bare sei ifrå, sø skriv eg gjønne eit par siders innlegg att ein ana gong eg : ) Masse kos og klæm frå Lotte Takk for kort forresten, Anja!
12th April 2007

Hei
Ei beite sea dikkan la ut detta nå, men har ikkje fått tid te å skrive kommentar før nå. Kjempemoro å lese som vanlig!:) Bildene e nesten det aller moroaste. Herregud, så ekkelt med den slangen. Hadde eg aldri trudd, TM... hehe. God tur videre. Savnær dikkan.

Til bursdagsbarnet
Hei og hå. Gratulerer så masse med dagen, Tove Mette!:) Det blir nok ei skikkelig feiring, kjenner eg dikkan rett...hehe. Kos dikkan masse videre, så håper eg på oppdatering snart. E så masse dikkan har gjort som eg e spent på å lese meir om, og ikkje minst se BILDER! Legg ut mange, mange!!!!!!!!! Stor bursdagskos frå Kristin.

hellu:-)
Ser ut som dikkan har hatt litt av ein tur te nå!! Tøffe som torde å ha slangen rundt halsen....hadde aldri tort! Mykje krekslige kryp ute i Australias villmark..., men grett så lenge de e på avstand!! Ha ein fortsatt knall tur, gleder meg te å lese blogg og se bilder fra Asia:-) Grattis med dagen forresten TM! Feir med måte... tihii! Klem

Hipp hurra for Tove Mette
Gratulerer så mykje med dagen. Tenker du har kosa deg stort med boka fra Kristin med helsinger fra slekt og venner :) Eg ønsker dikkan god tur videre. Klem

Gratulere med 22 års dagen, Tove Mette
Høyrde av Anja at dikkån hadde ein flott dag på stråndi i dag og at dikkån skulle ut å feire litt i kveld, blant anna med ein "bedre middag". Håpar det blei ein fin kveld :-) Høyrde og at dikkån hadde fullt program framover så me gledar kån alt til neste innlegg. God tur vidare jentur... og kos dikkån masse.... Mange klemmar frå Marius, Rune og Solveig

Tot: 0.423s; Tpl: 0.03s; cc: 11; qc: 76; dbt: 0.3358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.3mb