Australien 2005/06

Oceania » Australia » Northern Territory » Alice Springs
December 4th 2005
Published: December 8th 2005

Check ud Hotel Crowne Plaza, Alice Springs.
“Rock, Olgas, Kings Canyon” med Sahara Adventures (dag 1 af 3).

Vi vaagner kl. 04.30, hvor Jonatan staar ved sengen og beder om at faa solcreme smurt paa ryggen. Vi checker ud og spiser morgenmad kl. 05.45.
Afgang med bus sammen med et andet hold danskere. Foerste stop er en kamelstation, hvor ungerne faar en kamel ridetur. Goer holdt ved Mount Ebinizer Road House - en lille fedtbiks, hvor vi kan faa en oel og en is, og dog er dette sted angivet paa Australienskortet - der er aabenbart ikke mange kandidater at vaelge mellem i North Teritorie.
Ankommer til campingpladsen i naerheden af Uluru (Ayers Rock), hvor vi rigger vores telte til og drager til The Olgas, hvor vi gaar en varm og svedig tur ind i en af kloefterne, hvilket dog er det hele vaerd. Gaar en lille tur et stykke rundt om Uluru (fantastiske farvespil og formationer) og ser solnedgang over stenen. Vi drager tilbage til campen og faar en stor boef tilberedt paa grill inden vi toerner til ro i teltene kl. 21.30. Sove blev der ikke saa meget af da varmen drillede. Hoerte sjove lyde og saa store insekter og stjerner i massevis.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb