Australien 2005/06

Oceania » Australia » Northern Territory » Alice Springs
December 2nd 2005
Published: December 3rd 2005

Udrejse 30/11-2/12 2005

København - Singapore - Darwin - Alice Springs (24½time)

Taxa/tog Erritsø - Kastrup Lufthavn. Afgang onsdag kl. 23.15 efter afisning af flyvingerne: København - Singapore (SAS) over Bangkok, hvor vi mellemlandede i ca. 1 time. Ankomst Singapore torsdag kl. 19.40 (flyvetid 13:55, tidsforskel +7). Lufthavnene var julepyntet med afskyelige juletraeer i plastik. Afgang torsdag kl. 22.45: Singapore - Darwin (Quantas).
Ankomst Darwin fredag kl. 04.45 (flyvetid 4:30, tidsforskel +8½). Det tog lang tid at komme gennem told mm. Vi blev kontrolleret for narko og bomber af specialhunde og blev visiteret for frugt og ander foedevarer og for jord under skoene. En tur udenfor lufthavnsomraadet gav os en ide om, hvad der venter os af varme og luftfugtighed - der var som at gaa i saune. Afgang fredag kl. 07.00: Darwin - Alice Springs (Quantas) i en lille 4 motors flyver. Ankomst Alice Springs fredag kl. 09.05 (flyvetid 2:05, tidsforskel +8½).
Ankomst fredag kl. 10.00 paa hotel Crowne Plaza, Alice Springs. Vi var alle traette efter den lange rejsetid paa sammenlagt 33 timers rejse - og saa er det kun formiddag lokal tid!
Vi gik en tur i omraadet, som ikke for ingenting kaldes Australiens roede center - her er meget gold oerken og jorden er roed. Alice Springs er omkranset af nogle flotte bjerne (MC-bjergene). Der er mange spaendende fugle (meget nysgerrige papagoejer) og kaempeinsaegter omkring os.
Vi forsoegte at holde os vaagen saa laenge som muligt og gik derfor foerst i seng kl. ca. 20.00, men da havde Jonatan ogsaa nikket over aftensmaden flere gange. Vi fik i oevrigt en kaenguro steak - smager vel soedt efter vores smag.

29th November 2005

Go' tur
herfra. kirs og bill

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0519s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb