..and gave me a vegemite sandwich


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales
January 29th 2011
Published: January 29th 2011
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Trippen till Aus


FamiljenFamiljenFamiljen

Det har ar da pa Hyllie station i malmo, precis innan vi ska ta taget till Kastrup. Hela familjen foljde med och vinkade av mig, vilket var helt wunderbar.
Okej, nu har jag landat, bade kroppsligt och mentalt (almost).
Har dock inte haft tid att ladda upp nagot forran nu!

Just nu ar klockan halv 11 pa kvallen har, och idag har vi varit pa en biltur runt i omradet. Sett Bondi Beach fran lite avstand, likadant med operahuset. Vi har kakat pa ett fik, typ varldens godaste Wrap; bacon, agg och ost.. helt sinnesgott!
Kvallen jag kom hit sa gjorde vi inte sa mycket. Maria, som jag bor hos, tog mig pa en liten runda ner till havet och runt omradet. Sen igar sa gick vi till stranden igen, sen stack jag in till Bondi Junction, som ar sodra Sydneys storsta kopcenter, och dar strosade jag runt och njot av att bara vara.

Flygresan gick bra, var aningen langtrakigt att sitta 15 timmar pa ett och samma flyg, men man fick mat ofta, och allt man bestallde var gratis. We like! Dock sa sankte jag medelaldern med X antal ar, BARA gamlingar pa frankfurt->singaporeflyget, och jag. Vilket jag fann aningen trist, sarskilt nar tvn i mitt sate var askass. Min iPod blev raddningen. Sen sov jag mesta tiden av sista flyget mellan singapore och sydney.

Det var en helt otrolig kansla nar man val var framme, det har ar ju vad jag har gatt och vantat pa i ett halvar..
Men nu ar jag har, och kommer stanna ett tag. Nu ska jag sova, Bondi Beach tidigt imorgon, pics will be taken. Och jag ska lara mig surfa snart! shiiiit vad jag langtar.

Tjaaaaaoooo


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Flygresa nr 1Flygresa nr 1
Flygresa nr 1

Vy over Kastrup
Singapore Airport!Singapore Airport!
Singapore Airport!

Det har ar i Singapore, precis brevid en pool med massa Koi. Sa har ser man da ut efter en 15 timmars flygresa, och nar man vantar pa annu en pa 8 timmar.
The Kids!The Kids!
The Kids!

Fran vanster: Oskar, Bella och Karl.
Chesterfield Parade 66Chesterfield Parade 66
Chesterfield Parade 66

Vagen jag bor pa!
Vy over OperaVy over Opera
Vy over Opera

Det har fotot ar tagit fran en kulle vid Bondi. Varldens basta utsikt, man sag hela Sydney nastan. Och pa fotot ser ni Operahuset och Sydney Harbour Bridge.
Bondi!Bondi!
Bondi!

Jag var bara tvungen att ta en snabbt foto nar vi korde forbi Bondi Beach. Vi ska dock dit imorgon bitti for real!


Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0443s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb