Laatste dag Australie

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
May 13th 2011
Published: May 13th 2011

Hallo iedereen,

Momenteel zitte we in Sydney, en Witse en Jonas vertrekken binnen 2 uur naar Bangkok. Zeno is nog steeds aan het werken en komt 19 mei naar ons.

Er is heel veel gebeurd sinds Fiji, maar we zullen proberen om zo veel mogelijk te vertellen.

Na Fiji zijn we vanuit Brisbane naar Rockhampton getrokken waar we hadden afgesproken met gabe. We zijn van daaruit naar Alice springs getrokken. Het was een heeeel lange weg (zo'n 4000km). Maar het landschap was zo prachtig en oneindig. Op onze weg zagen we de allermooiste zonsondergangen. De wegen zijn ongelofelijk saai aangezien je je steeds in een rechte lijn verplaatst. Soms zie je maar 1 auto op 4 uur tijd.

In Alice Springs hebben we een stuk van het Larapinta Trail gewandeld gedurende 4 dagen. Iedereen raadde ons enorm af dit te wandelen aangezien de ongeloofelijk hitte. Maar je bent maar 1 keer in je leven in Alice springs, dus besloten we om het te doen. We hebben nog nooit zo afgezien in ons leven. De tocht was ongelofelijk zwaar, maar ohzo prachtig! Er was niet echt een pad, omdat niemand rond die tijd van het jaar de tocht doet. Wat zorgde dat we soms met een 20 kilo zware rugzak rotsbeklimmingen moesten doen. Dit zorgde vaak voor benarde situaties!

Na Alice Springs zijn we naar Uluru & Kigns Canyon getrokken. Uluru was belachelijk toeristisch, maar nog wel de moeite. We waren enorm onder de indruk van de hoeveelheid vliegen! Ze waren overal en irriteerden ons mateloos. Oren, ogen, en mond, niets was veilig! Als je een wondjes had op je voet, (en die hadden we zeker genoeg) zaten daar telkens wel 15 vliegen op! Je kon ook niet fatsoenlijk eten, aangezien ze overal waren. We hebben er wel een paar gesmuld ja!

Na Uluru zijn we naar South Australia getrokken op zoek naar werk. Onderweg nog even in Coober Pedy gestopt (een mijnstadje onder de grond). In het begin niet veel geluk met werk vinden. Uiteindelijk belande we in Robinvale waar we druiven kunnen plukken. Twee dagen later en 70 dollar rijker konden we ergens anders beginnen met onkruid wieden. Witse en Jonas hebben dit voor een weekje gedaan en konden dan in een pistachenotenfabriek beginnen. Zeno en gabe waren minder gelukkig en hebben nog een week op hun knieen door de modder zitten ploeteren. Zeno had ondertussen een nieuwe job gekregen. Traktor rijden en look planten. Toen het bedrijf ergens anders ging planten is zeno mee gegaan, aangezien het een schitterende job was. Jonas en Witse zaten door een misverstandje al een week zonder werk en besloten de eerste beste job te pakken die we vonden.

Zo belandden we uiteindelijk in Bright om appels te plukken. Het was een ongeloofelijk mooie regio in de bergen (van juli to september kan je er skieen). Het was er zeer koud tijdens de nacht en ongeloofelijk druk tijdens pasen, maar we hebben een super tijd gehad. We hadden een bangelijke groep en hebben goed gelachen.

Na 2 weken en een paar miljoen appels besloten we om er mee te stoppen en naar Sydney te trekken om het busje te verkopen, en al het papierwerk te regelen! Dit was niet de meest aangename tijd van de reis. Je zit op een straat te wachten waar alle backpackers hun auto proberen te verkopen in de hoop iemand te vinden die jou goedje wil kopen. Het was een heel slecht seizoen om de auto te verkopen aangezien dat iedereen vertrekt en niemand aankomt. En het meeste van de tijd ben je bezig met te gaan lopen van de parkeerwachters. Uiteindelijk hebben we het kunnen verkopen aan 2 Zweden.

Dit was 3 maand in een notendop, meer info komt nog!
Onze excuses voor het gebrek aan informatie soms.. Het is nu eenmaal niet zo makkelijk als je je eigen laptop niet hebt. Nu kunne we er weer ff tege!

drie dikke kussen van drie avonturiers!

xxx

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb