Eläintarha

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
May 5th 2006
Published: May 8th 2006

Päätettiin tänään olla reippaita ja oikeesti tehdäkin jotain. Eli suunta kohti Taronga Zoo:n lauttaa. Siellä oli todella mukavaa ja ilma ei ollu liian kuuma. Kierrettiin kaikki elukat. Siellä saa kävellä kenguruiden seassa ja meitä otti hirveesti päästä, kun siellä lukee ”älä poistu polulta” ja sit ihmiset menee ottaan kuvia nukkuvien kenguruiden viereen tai syöttään niitä. Eikö ne osaa lukea vai onko ne jotenki tyhmiä! Oishan sitä iteki halunnu mennä ottaan niiden kaa kuvia, mutta ei niistä eläimistä ikinä tiedä varsinki, ku ei oo henkilökuntaa paikalla..
Kirahvit oli aivan yli-ihania ja merileijona oli erittäin esiintymishaluinen. Kasteli vähän siinä ohi mennen ihmisiäkin. 😊
Valitettavasti Minnan kamera temppuili eikä hirveesti saatu kuvia ja mullaki oli mun tavis kamera vaan mukana, niin siinä on sitten oikeita kuvia, mutta eihän niitä tänne saa.
Oltiin sit siinä eläintarhan lahjakaupassa miettimässä, että millaset pikkupehmot me ostetaan, niin yks nainen säikäytti meidät täysin. Se oli suomalainen ja täällä töissä sairaanhoitajana. Ollu 2kk ja vuosi ois tarkotus olla. Mulla meni ihan pasmat sekasin. Ei sitä aattele törmäävänsä suomalaisiin yhtäkkiä keskellä kirkasta päivää. Juteltiin sen kaa siinä sit hetki.
Lautalla keskustaan ja kotiin. Mentiin sit ostaan kaupasta maitoa, ym. Menin lihatiskille ostaan leikemakkaraa ja yhtäkkiä Minna olikin hukassa. No se oli jäänny jonku miehen kaa jutteleen. Se oli kans suomalainen. En tiedä oisko ollu ruotsin-suomalainen, ku sekotti vähän suomea ja ruotsia. Porin amk:sta se oli valmistunu erikoissairaanhoitajaks ja nyt on sit täällä ensiavussa töissä. En kyllä tiedä kuinka kauan on täällä jo ollut, kun meinas toi suomi vähän tökkiä. Ja ihan tossa meidän läheisessä sairaalassa se on töissä. Aika outoo törmätä kahdesti samana päivänä suomalaisiin ja muuten niitä ei oo paljoo näkyny.. tää varmaan tarkottaa sitä, että meidän pitää kohta olla lähdössä takas kotiin, ku ei voi enää puhua suomea julkisilla paikoilla. Älkää peljätkö! Ei me ihan vielä kuitenkaan tulla.. heh! Saatte vielä hetken hengähtää!

Tot: 0.124s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 42; dbt: 0.0934s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb