Endelig down under

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
July 17th 2007
Published: August 8th 2007

UniLodgeUniLodgeUniLodge

Vores lejlighed "UniLodge" er bygningen længest væk. Den anden bygning tættest på, er et stort shopping center
Så kom vi endelig til Sydney! Vi vidste godt der ville være vinter i Sydney, men at temperaturen næsten ville nå frysepunktet havde vi ikke regnet med! Vi var her lidt i 8 om morgenen, og det var hundekoldt! Vi var ikke forberedt på det vejr, og havde ingen gang en jakke at tage på. Den første nat sov vi uden dyner, og frøs helt vildt.

UniLodge

Vi havde booket vores lejlighed hjemmefra, og synes måske at lejen var en smule høj. Men værelset er fint, ca. 30 m2 + senge og skabe i en lille hems, et lille te-køkken og eget bad og toilet. Vi var ude og købe alt hvad der skulle bruges af sengetøj, tallerkner, bestik, gyder, håndklæder osv., så det var en dyr fornøjelse. I bygningen er der også en pool, et spa, fitness rum og en mega tagterrasse med store gas BBQ's, og altsammen til fri afbenyttelse. Flere af vores venner bor stadig på hostel efter knap 4 uger, og priserne på de lejligheder de kigger på er ikke meget bedre end vores. Nogle så endda på et enkelt værelse, hvor der i forvejen boede 3-4 kinesere der opdelte værelset med lagner!

Bonding

Allerede mandagen efter
Nice view!Nice view!Nice view!

Udsigten fra værelset kan næsten ikke blive bedre. Helt fantastisk om aftenen
vi kom begyndte introduktionsugen på universitetet, og der gik ikke længe før man mødte en masse mennesker. Alle disse forskellige mennesker fra vidt forskellige verdensdele var alle i samme situation, og var enormt åbne, i godt humør og spændte på udfordringerne i Australien. Det gjorde meget nemmere at møde mennesker. Vi er efterhånden en gruppe på ca. 10 der ser hinanden lidt oftere, men man møder konstant folk man hilste på den første uge. Det var i øvrigt en hård uge, da man i hver pause mellem informationslektionerne var på pubben, og hver aften endte i byen.
I sidste uge startede vores undervisning på universitetet, og jeg har fået en super uge. Èn lektion mandag og én tirsdag, og resten af ugen fri! Men der er rigeligt at give sig til, og der er nogle heftige afleveringer der skal knokles med. Det er spændende at komme i gang, men som sagt får vi begge noget at se til.

Nå, det var blot en lille hislen efter vi er kommet til Sydney, og der er lidt billeder også.

LejlighedenLejligheden
Lejligheden

Britta sidder ved pc'en i lejligheden. Ovenpå er der senge og tøjskabe
Pub crawl med GutternePub crawl med Gutterne
Pub crawl med Gutterne

De 2 "blokes" jeg snakker mest med. Ross fra England til højre, og William fra Sverige i midten
Dinner partyDinner party
Dinner party

Britta havde inviteret Sanni, Esben og Mads hjem til middag
Coogee BeachCoogee Beach
Coogee Beach

Coogee Beach
Coogee - Bondi BeachCoogee - Bondi Beach
Coogee - Bondi Beach

Gåturen fra Coogee til Bondi Beach tog ca. 2 timer, og hele vejen gik vi op og ned langs klipperne
CliffhangerCliffhanger
Cliffhanger

Britta vover sig ud på spidsen
Surfere ved BondiSurfere ved Bondi
Surfere ved Bondi

Mads og Theresa tjekker de mange surfere ud
BondiBondi
Bondi

Endelig nåede vi Bondi, den berømte strand der om sommeren er overfyldt med surfer dudes og bikini babes
Beach VolleyBeach Volley
Beach Volley

Vejret har allerede et par gange været godt nok til at vi kunne spille beach volley kun iført vores shorts
Sydney skylineSydney skyline
Sydney skyline

Britta over en frokost ved Opera Huset, med Sydney skyline i baggrunden
Utzon's mesterværkUtzon's mesterværk
Utzon's mesterværk

Det er en speciel ting at komme helt tæt på den imponerende bygning, man så ofte har set på billeder og i tv
The LoftThe Loft
The Loft

Universitetets pub The Loft, der har happy hour og live music hver aften. Der er efterhånden brugt en del timer der
Den lokaleDen lokale
Den lokale

...og på den anden side af gaden ligger "den lokale", som vi også har besøgt et par gange.
Hele bandenHele banden
Hele banden

Hele flokken ude og spise vietnamesisk. Da man selv måtte tage rødvin med købte vi rigeligt, og blev pænt berusede...
Gettin' jizzyGettin' jizzy
Gettin' jizzy

Rikke fra Norge, Therese fra Sverige og Mads fra Aalborg
Og videre i byenOg videre i byen
Og videre i byen

Videre til Scruffy Murphy's hvor vi festede hele natten
Beach BoysBeach Boys
Beach Boys

Så kom der Beach Boys kopi band, og Britta imiterer surfer. Joel fra Sverige er også med på dansen
PartyParty
Party

Ross, Joel og Claus. Den er også ved at være der...

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb