HYVAA JOULUA

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
December 25th 2006
Published: December 25th 2006

Oikein hyvat joulun toivotukset kaikille sinne koti Suomeen ja ympari maailmaa niille, jotka meidan sivuille eksyy. Kirjoitetaan nyt pikainen jouluviesti ja palataan sitten uuden vuoden jalkeen kunnolla asiaan.

Vietamme taalla parhaillaan joulupaivaa ja jouluaatto vietetiin mukavasti Kokkolalaisten Tiian ja Tonin seka eraan belgialaisen pariskunnan kanssa. Aamulla valmistettiin Suomesta lahetetyista tarvikkeista kunnon joulupuuro seka sekametelisoppa ja kutsuttiin Tiia ja Toni aamiaiselle. Oli kylla todella herkullista ja kotoisen makuista...Sitten sulateltiin hetki puuroa ja lahdettiin kauppaan jouluruokaostoksille. Kun olimme kantamassa niska vaarana ruokatavaroita Tonin ja Tiian kampille, ukkoskuuro ja kaatosade yllatti miedat ja kastuttiin sitten oikein kunnolla. Mielenkiintoisia joulumuistoja. 😊 Iltapaivalla sitten kokattiin herkullinen ateria, joka ei kuitenkaan vetanyt ihan vertoja suomalaiselle jouluruualle. Mahat saatiin kuitenkin tayteen ja jalkiruuaksi nautitiin paljon suklaata. Tiian ja Tonin ikkunalaudalla kavi vierailulla myos pari kakadua jotka soivat hyvalla jolumielella kadesta niille annettuja kekseja. Jossain vaiheessa piti ikkuna kuitenkin sulkea, silla sana levisi lintujen keskuudessa ja kohta yhden kakadun tilalla olikin viisi ja meno kavin turhan railakkaaksi. 😉

Illalla jaettiin myos lahjat, silla jokainen oli tuonut mukanaan 5$ arvoisen paketin. Lahjat sekoitettiin ja arpa ratkaisi kuka sai minkakin paketin. Paketeista paljastui ihania juttuja ja kaikilla oli oikein hauskaa. Kari sai kivan Australian elaimilla kuvitetun paivyrin ja Milka "no worries"-juomapullo coolerin seka rasian suklaata. Yhdeltatoista illalla lahdettiin Tonin ja Tiian kanssa joulukirkkoon, mika oli mukava kokemus ja sielta saikin parhaiten kunnon jolutunnelman tuttuja joululauluja laulaessa, vaikkakin vieraalla kielella. Yolla otettiin Karin kanssa taksi kotiin. Meidan huoneeseen oli talla valin kaynyt Joulupukki vierailulla ja jattanyt pari mukavaa pakettia molemmille, joten meilla oli viela edessa pakettien avaus. Pikkuhiljaa alkoikin jo vasymys painaa ja uni maistui hyvalta..

Joulu oli oikein mukava, vaikka valilla oli vahan herkat tunnelmat silla paljon ollaan ajateltu ja puhuttu nyt joulun aikaan kaikista rakkaista ihmisista siella kotona ja varsinkin Milka kaipaa kovasti jouluhossotysta ja yhdessaoloa.

Viimepaivina Karin jalka on ollut jo huomattavasti parempi ja haava on parantunut jo niin hyvin etta Kari paasee jo uimaan. Pukki oli myos muistanyt meita vahan turhankin suurilla matka-avustuksella pariinkin kertaan ja niista rahoista osa satsattiin iPod nano soittimeen ja matkakokoisiin kaijuttimiin joten nyt saadaan sitten kuunnella musiikkiakin reisussa.

Kaikille iso kiitos muistamisesta ja on ollut ihana lukea ihmisten lahettamia kommentteja seka viesteja ja on aina kiva kuulla mita sinnepain kuuluu. Toivottavasti te saatte pian lunta sinne pohjoiseen ja viettakaa oikein rauhallista joulunaikaa seka iloinen uusi vuosi 2007!!

Jouluterveisin: Kari ja Milka

Tot: 0.108s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0787s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb