Nytt ar


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Bondi Beach
January 1st 2012
Published: January 1st 2012
Edit Blog Post

Ett forsta inlagg for att komma igang med min nya blogg och forhoppningsvis kommer det att foljas av atskilliga langre inlagg under mina 4 manader pa vift. Just nu forsoker jag bara smalta att det verkligen har borjat och att sa mycket ligger framfor mig. Den varma solen och brannande punkter pa kroppen dar man missat med solkramen gor en pamind om att det faktiskt ar pa riktigt, tillsammans med den dar skona kanslan i magen.

Resan gick smidigt trots att den varade over 30 timmar. Motte upp med Jonas och Bjorn pa Arlanda och efter att ha akt SAS till London blev vi valdigt imponerade av Erihat Airways standard pa sina plan, inga problem med att fordriva tiden direkt, bland annat genom att anvanda tarningar som Jonas har med sig for att ta diverse beslut, eller hitta pa lekar och grejer man ska gora. De har hittills kommit val till anvandning.

Vi har blivit val mottagna av Emelie och Johan dar vi bor de forsta 3 natterna😊 Riktigt harligt lage precis vid Bondi beach, sa dar har vi spenderat en del tid. Sjalvklart kom de obligatoriska forsta latta brannskadorna i solen, men jag klarade mig bra i forhallande till jonas. Nyar inleddes ganska lugnt, gick och shoppande och sa, men kanske lite for lugnt da jag och Emelie fick ta av oss de hogklackade pumsen for att springa till restaurangen, annars hade vi forlorat var reservation. God italiensk mat pa lyxigt stalle vid stranden i gott sallskap en ett gang av deras kompisar. Lever loppan i Sydney, men far val bli nudlar resten av resan. Hemmafest har i Bondi, sen gick vi till en utkiksplats pa en golfbana for tillsammans med manga andra njuta av raketerna i stan. Imponerande, men vi tyckte visst inte det var lika haftigt som australiensarna da fyrverkerier ar forbjudna har forrutom under nyarsafton.

De narmaste dagarna planeras sightseeing i stan, en trevlig tapas restaurang, utomhusbio och en heldag pa vingardarna i Hunter Valley.



Hoppas allt ar bra dar hemma! Manga kramar Lisa

Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb