Bowl-A-Rama


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Bondi Beach
February 21st 2011
Published: February 21st 2011
Edit Blog Post

2 av mina nyaste vänner är 2 andra au pairer, från Tyskland. Och den ena av dom känner av någon anledning otroligt många personer runt om i Bondi, och närliggande områden.. fattar inte.
Iallafall, jag var ute med en av dom på ett ställe i fredags, där det var förfest till Skatetävlingen på lördagen. Som då heter Bowl-a-rama. Stället vi var på heter Beach Road Hotel, riktigt nice ställe!

Sen efter det så drog vi vidare till några andra ställen, överallt träffade vi folk som hon kände, mest skejtare.
Och efter en stund sa hon; 'en av mina polare har en fest i sitt hotellrum, ska vi dra dit?'. Så vi drog dit.
Men det visade sig att "festen" var hennes polare och en annan snubbe. Två avdankade skejtare i 35-40årsåldern, fulla som kastruller, men ASROLIGA. Så där var vi. Jag, tyskan och dom avdankade skejtarna. Helt enkelt så var det kul som fan.


Dagen efter var det skatetävling nere på bondi beach. Asmycket folk, riktigt varmt och svettigt.
Men det var kul att kolla på, har aldrig varit på en riktigt skatetävling. Och för att nämna några kända namn: Bob Burnquist, Rune Glifberg, Steve Caballero, Bucky Lasek. Bob vann 'best trick'. He's awesome. Jag har dock inte så många bra bilder, har några feta videos, men dom kan jag inte ladda upp. Jag ska be tyskarna om bilder, så lägger jag upp dom någon annan dag!

Kvällen därpå var vi på Skatetävlingens efterfest, på samma ställe. Och alla skejtarna från tävlingen var där!! Fatta vad jag gick runt och gapade, särskilt när Rune Glifberg satte sig ner vid samma bord som vi satt vid. Och dom snubbarna har jag suttit och Scorat miljoner med poäng med på Tony Hawk's Pro Skater 4!

så med andra ord, lyckad helg. Imorgon ska jag dra mig till gymmet..


P.S jag har köpt en blockflöjt. 6.95$, couldn't resist


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

BLOCKBLOCK
BLOCK

flöjt


Tot: 0.058s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0325s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb