delfiinejä!! xD

Oceania » Australia » New South Wales » Newcastle
April 8th 2006
Published: April 9th 2006

aamulla piti nousta jo puol kuuden aikaan, jotta ehdittiin keskustaan 7.15. Meidät haettiin sellasella tilataksilla hostellin edestä ja sit sinne tuli 6muutakin ihmistä. Se kuski oli todella mukava! Gary. Kertoili meille nähtävyyksistä, faktoja ja vähän historiaakin. Kivaa, ku joku tiesi asioista jotakin.. Me ajettiin tunnin verran ja pidettiin aamutee tauko. Kahvi kyllä piristi hyvin, ku tuli nukahdettua siinä alkumatkasta. Sit sellanen kalkkuna tuli sieltä metsästä hakemaan meidän keksejä. Gary sitä kuulemma aina syöttää. Mä sitten syöttelin sitä siinä. 😊
Ajettiin viel tunnin verran, jotta oltiin perillä. Mentiin sellasella pienemmällä veneellä merelle. Seilailtiin ympäriinsä ja löytyhän ne delfiinitkin vihdoin ja viimein. On ne vaan niin mahtavia eläimiä! jotku tuli ihan lähelle. Veneen keulassa oli sellanen verkko jossa pysty olla ilman että kasteli itteensä. Me oltiin Minnan kaa siellä ja sillon löyty lisää delfiinejä. Monet ui ihan siinä meidän alla. Vähänkö oli hienoa! Aivan mahtava kokemus! Ja yks laivapoika soitteli meille didgeridoota. hauska! 😊
Lounaalla käytiin isommalla aluksella. Siellä oli pihvi, ranskalaisia sekä monenlaisia salaatteja tarjolla. Mahansa siellä sai kyllä ihan hyvin täyteen. mä yritin siellä sitten pistää Minnaa paremmaks ja kompastuin pöytää, mut ei se ollu yhtä hyvä kuin Minnan junasta putoominen. Oon siis hyvä toinen kuitenkin!
Sit ajettiin sieltä hiekkadyyneille. Päästiin maastureilla isolle hiekkamäelle, jossa sai laskee mäkeä. Sairaan hienoa!!!! Me laskettiin se 4kertaa! alas meno oli aivan mahtavaa, mut ylös tulo vähän rankempaa. Ja varsinki, ku mentiin 3kertaa ihan peräkkäin ilman suurempia hengähdystaukoja, niin alko vähän veri maistuun suussa.. Kiinalainen Shan piti meitä ihan hulluina! Ja viimisellä laskulla mä menin kaikista pisimmälle! Minna laski ensimmäisellä laskullaan tosi pitkälle, mut mä ohitin sen. siis eihän meillä mitään kisaa ollu.. siis ei tietenkään! ja sellanen komee poika vahas meidän lautoja ja anto vähän vauhtia. Mä laskin kerran sellasesta hiekkakasata läpi ja arvaa vaan oliko vähän hiekkaa suussa..
Sieltä ajettiin rantaan. Siellä oli mukavia aaltoja ja vesi oli mahtavan lämmintä. Harmi vaan, että meillä oli vain 5min aikaa olla siellä.
Sit jatkettiin matkaa viinitilalle. Saatiin maistella vähän viinejä. Tytöillä nousi puna heti poskiin ja naurettiin, että ollaan heti pännissä, kun vähän viiniä maistaa. No ei siinä mitään, mutta mentiin vielä toisellekin viinitilalle, jossa piti maistella niitä viinejä. Ja mä rikoin sit toisen sandaalinikin...
Kotimatkalla katottiin Chocolade leffa. Pieni suklaapuoti vai mikähän se suomeks onkaan. Kaikki viihty sen parissa hyvin ja nopeesti meni aika..
Kotona piti päästä suihkuun ja peseen kaikki se hiekka pois. sitä nimittäin oli ihan joka paikassa! Sit piti vaan katella tv:tä ja nukkumatti korjas meidät hellään huomaansa aika nopeesti...

Ja mummulle tosi paljon terkkuja, jos luet näitä mun päiväkirjoja! 😊

Tot: 0.118s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 49; dbt: 0.0837s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb