Surffaamaan!

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
February 12th 2007
Published: February 27th 2007

Maailman paras surffaaja on se, jolla on eniten hauskaa!

Muutaman Sydneyssa vietetyn yon jalkeen oli aika aloittaa viisi paivaa kestava surffikurssi. Kolmen viikon hedelmahelvetin jalkeen ajatus rennosta viikosta tuntui suorastaan terapeuttiselta, elamyksiahan tanne Australaliaan tultiin hakemaan! Reissun aikana surffataan kaksi kertaa paivassa, kuljetus, majoitukset, ruoat ja opastus kuuluvat melko hintavaan 600 dollarin pakettiin. But hey, it's only money! Reissu lahtee Sydneysta ja kuljemme itarannikkoa ylospain, Byron Bayn on sitten viimeinen pysahdyspaikka.

Kun viimeinkin paasee turvallisen valimatkan paahan paarynafarmista, niin tietenkin vetta tulee kuin Esterin...nenasta. Luvassa oli seitsentuntinen matka kohti surffileirin keskusta, jossa vietimmekin lopulta koko viikon. Jarkeva paatos, silla leiri oli todella hyva ja ranta kavelymatkan paassa. Ja ne aallot tietenkin, aivan loistavat!

Matkan aikana tuli lahinna nukuttua ja katseltua leffoja. Perille paastyamme asetuimme taloksi ja lahdimme oikeastaan heti sen jalkeen surffaamaan. Hoidimme alussa kaikki muodollisuudet, kuten turvallisuusasiat alta pois ja lahdimme aalloille. Ensimmaisen tunnin aikana, mita vietimme meressa, yritimme surffata, mutta kahlaaminen kuvaisi sita paremmin. Pikkuhiljaa hommasta alkoi paasta jyvalle ja taisin napata pari aaltoakin. Tasta on hyva jatkaa.

Sain myos arvokasta kokemusta jatkoa ajatellen. Kun aaltoa napatessa on liikaa surffilaudan etupaassa, kay huonosti. Kun surffaaja on liian edessa, laudan keula (nose) sukeltaa pinnan alle ja tuloksena on nosediving. Kun aalto iskee viela niskaan pahimmalla mahdollisella hetkella, ei surffaaja voi muuta tehda kuin heitella voltteja pinnan alla ja muistella Isa Meidan -rukousta. Oikeaoppinen surffaaja tosin ottaa vain rennosti ja suojaa paataan. Itsehan en muistanut jalkimmaista saantoa, joten lauta pamahti suoraan ohimolle! Pakkohan siina oli lahtea vahaksi aikaan rannalle happea haukkaamaan...

Surffauksen jalkeen paasimme itse asiaan, eli syomaan ja juomaan. Olin ostanut paikallisesta K-kaupasta 30-packin olutta, joten eikohan tassa pari iltaa sinnitella. Tanaan oli kuitenkin vain parin oluen ilta, pitaa kai taalla keskittya sittenkin vain siihen surffaamiseen.

27th February 2007

Road Trip 07
Hey u! Jyly send greetings from helsinki and ask when we r going to make legendary RT 2007!!! So u r still alive...against all odds =)But keep up with a good work...and remember keep up the reputation of MölyMäen Apinoiden. We r decorating your room to our new apartment, so if u have any wishes, we dont care=) See u later alligator...

Tot: 0.063s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1023.2kb