Luck is on our side!

Oceania » Australia » New South Wales » Batemans Bay
October 24th 2015
Published: October 24th 2015

Dat was ff stressen... maar eerst het verhaal vooraf. We hebben er al 2000 km op zitten en zijn bij onze laatste oostkust plaats beland. Het was een geweldige tocht met veel strand gecombineerd met vele nationale parken iets verder land inwaarts. We hebben een walvissencruise gedaan bij Nelson Bay. De eerste keer dat we gingen was de zee zeer onstuimig en Nynke werd flink zeeziek. We hebben die dag maar één staart van een walvis gezien en dus zei de kapitein van het schip dat we een keer terug mochten komen om het nog eens te proberen. We kregen alvast wat pillen tegen zeeziekte mee zodat we ze wat eerder in konden nemen. Maar eerst zijn we de hunter valley ingegaan waar we een geweldige wijntour hebben gedaan. Je moet je echt inhouden om niet je hele budget er daar doorheen te knallen. Dat is ons aardig gelukt al kwamen we met aardig wat wijn, wodka, chocola, kaas en fudge terug. De dag daarna zijn we voor de tweede keer naar de walvissen gaan kijken. Dit keer geen zeeziekte😊 en 2 walvissen. We konden ze tot 20 meter naderen en het was geweldig!

Dan nu het verhaal van vandaag! We gaan van campground naar campground met behulp van de wikicamps app. Zo kunnen we gericht op zoek naar gratis kampeerplekken op de route. Vandaag hadden we er een gevonden in de buurt van Batemans bay. Onze tom tom gaf aan dat er onverharde wegen op de route lagen. Dit is prima zolang het maar korter dan 12 km is en de bestemming een campground is. Dus wij op pad. We werden op een gegeven moment een pad opgestuurd waar het vol lag met bladeren. We hadden er al een slecht gevoel over maar keren was bijna onmogelijk. Op een gegeven moment kwamen we een joekel van een plas water tegen. Daar konden we zeker niet doorheen. Dus toch maar proberen te keren. En toen..... vast!!!!! Elke keer als we achteruit probeerden te rijden slipten de banden weg. PANIEK!!!! Het was 5 uur en dus zou het binnen twee uur donker worden. Na flink wat naar voren en naar achteren te rijden kregen we dan eindelijk weer grip😊 we zijn toen alsnog gekeerd en zo snel mogelijk daar weg gegaan. Op de weg die we nog moesten afleggen naar de campground realiseerde we pas hoeveel geluk we hebben gehad. Maar, we zijn nu wel aangekomen op een prachtige campground. 50 meter van het strand waar we meer dan 20 walvissen voorbij hebben zien komen.

Morgen gaan we landinwaarts richting de hoofdstad van Australië; Canberra! We zijn nog heel! Maar bebladerde paden zullen we in het vervolg maar skippen...

ThuisAroundTheWorld

24th October 2015

Wat een mooi maar misschien ook wel een beetje beangstigend avontuur. Gaaf dat jullie walvissen in het echt hebben gezien. Een once of a life time ervaring!

Tot: 0.06s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0385s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb