Trip: Nature of The Rockies

North America » United States
November 30th 2011
Published: November 30th 2011

Tja, een beetje laat is het wel, maar hier is dan toch het verslag van de laatste week die we in de Verenigde Staten hebben doorgebracht.

Na het vertrek uit Moab besloten we al snel om een ander park te bezoeken dan we aanvankelijk van plan waren. Monument Valley stond op onze planning, maar omdat we dit park het vorige jaar al bezocht hadden, besloten we om naar het Natural Bridges National Monument te gaan. Op de bijna uitgestorven weg daar naartoe kwamen we verschillende ruïnes tegen van de Ancestral Puebloans. Deze ruïnes zijn kleiner dan die van het Mesa Verde NP, maar zeker de moeite waard om te bekijken.

In het park Natural Bridges National Monument hebben we de trail naar Sipapu Bridge gelopen. Je loopt via de parkeerplaats naar de brug via een 1 kilometer lang pad (enkele afstand) met een hoogteverschil van ruim 150 meter. Het is een zware trail, waarbij je onderweg ladders, trappen en switchbacks tegenkomt. Het was die middag erg warm en ik kreeg daar erg veel last van tijdens deze trail (op de terugweg). Ondanks het vele drinken kreeg ik hoofdpijn en was mijn hartslag erg hoog. Ik was dan ook erg blij toen we weer boven waren.

Via de Moqui (Moki) Dugway zijn we, met nog een tussenstop bij Goosenecks State Park, naar Bluff gereden.

Na onze overnachting in Bluff zijn we via Cortez naar Mesa Verde NP gereden. Daar hebben we bij het Far View Visitor Center meteen kaartjes gehaald voor 2 rondleidingen. Eentje nog voor die middag en een voor de volgende ochtend. ’s Middags zijn we naar Long House geweest. De volgende ochtend hebben we Balcony House bezocht. Balcony House wordt afgeraden voor mensen die hoogtevrees hebben of die niet tegen nauwe ruimtes kunnen. Dat maakte de rondleiding meteen een stuk spannender en leuker. Je vraagt je continue af wat je te wachten staat.

Vanuit Mesa Verde NP zijn we naar Durango gereden. Durango vond ik als plaats een beetje tegenvallen. Wel hebben we die dag 2 keer heerlijk gegeten bij Denny’s. Mijn favoriet daar is de Prime Rib & Chicken Sizzlin' Skillet.

De route van Durango naar Gunnison was erg mooi. Voordat we bij het Black Canyon of the Gunnison NP arriveerden, doorkruisten we een erg mooi berggebied met betoverde plaatsjes als Silverton en Ouray.

Na onze overnachting in Gunnison zijn we vertrokken naar Denver, waar we na een goede nacht rust weer huiswaarts zijn gekeerd.

Foto’s zeggen meer dan woorden. Daarom ook nu weer een heleboel foto’s die een indruk geven van de laatste week van onze reis.

Tot: 0.132s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.039s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb