Hiking i Yellowstone

Published: July 28th 2008

Vi tog paa en Ranger Adventure Hike den sidste dag i yellowstone. En vandretur leddet af en erfaren ranger. Vi skulle vandre op ad en bjerg paa ca. 3,5 km hoejde. da parken ligger i ca. 2,5 km hoejde, skulle vi dog kun reelt stige ca. 800 meter paa turen...men det er altsaa MEGET. Hele turen tog ca. 6 timer, og var ret haard...men det hele vaerd. Vi blev ledt af en 70-aarig gammel ranger...men h... Read Full Entry

Photos are below

Photo 22Photo 22
Photo 22

Det blaeste mega meget! men var ikke specielt koldt...selvom der laa masser af sne! 3 uger tidligere var vores rute faktisk totalt lukket af masser af sne!
Photo 23Photo 23
Photo 23

Vores bilerkan skimtes gennem traerne...men dette billede er sikkert for lille til det... der er LANGT ned!
Photo 24Photo 24
Photo 24

Nedturen begynder,...
Photo 26Photo 26
Photo 26

Lone er rosinen i poelseenden
Photo 27Photo 27
Photo 27

Efter ca. 1,5 time naaede vi ned igen... Avalance peak hedder bjerget...da der er rigtig mange laviner i omraadt, naar der er meget sne!
Photo 28Photo 28
Photo 28

Faktisk saa store problemer med laviner, at de har en WWII kanon til at staa der fast, og om vinteren skyder de den af flere gange om dagen, for at forhindre store laviner!
Photo 29Photo 29
Photo 29

Paa turen tilbage fra hiken saa vi denne Grissly bjoern. Den havde taget et roadkill fra vejen, og lagt sig til at slappe af og spise i vandkanten. Man kan se den doede hjort til hoejre i billedet.
Photo 30Photo 30
Photo 30

Imponerende syn...ca, 50 meter vaek. Paa vejen stod der ca. 200 mennesker,filmhold og det hele.Og en masse rangere til at holde styr paa situationen. Der ryger en turist i ny og nae til bjoerne og andre vilde dyr hvert eneste aar!
Photo 32Photo 32
Photo 32

fin lille bjoern!

Tot: 0.17s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 40; dbt: 0.0582s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb