Forsommer i USA

Published: May 12th 2008

VentetidVentetidVentetid

Børnene ventede tålmodigt, medens alt papirarbejdet blev overstået
Vi sidder i det fantastisk smukke Pennsylvania og oplever det, man kan kalde post-traumatisk-afstressning. Sommerregn trommer på taget af vores mobile hotelværelse og vi har netop kontateret, at der er tråløst netværk herude midt i skoven. Julie jublede og kastede sig over Facebook, medens Sigbjørns fingre kribler for at fastholde de seneste dages hændelser.
Vi har nu været afsted i en uge og det føles som om det er et anderledes liv, vi nu fører.
I forgårs blev vi samlet op af en flink peruviansk gæstearbejder og kørt ud i et lidet fashionabelt område for at hente vores mobilhome. Det varede omkring tre timer før vi var ordentligt orienteret og vi havde ventet en del. Det er godt nok en ordentlig kanalje at køre rundt med! Og det kræver megen koncentration at køre især i byerne. Vi er "Vibeke" meget taknemmelige. Vibeke er vores GPS, som har vist sig at været nærmest uundværlig i virvaret af til- og frakørsler, hovedveje og motorveje. Hun har endnu ikke svigtet. Hun har klaret at finde campingpladser, kirker og så videre. Vi kørte lørdag til vores første campingplads ikke langt fra Atlantic City. Det var hyggeligt at købe ind og lave mad selv (sådan ca. ved 22-tiden).
Atlantic City er det østligste punkt, vi kommer til at se på vores rejse. Atlanterhavet brusede frisk ind på stranden, medens vi tumlede afsted på den flotte boardwalk. Vi kørte gennem den lange by med casinoer og hoteller usmageligt knejsende på begge sider af vejen. Vi bestemte dog at køre videre samme dag mod Philadephia i Pennsylvania. Og sikke et et kulturchok. Philadephia er den oprindelige hovedstad, hvor uafhængighedserklæringen i sin tid blev underskrevet - jeg mener, det var 4. juli 1776, så bygninger og huse er af langt ældre dato end vi tidligere har set i USA. Der var viktorianske skolebygninger og mange mansions, der mest af alt ligner områder i England. Jeg havde bedt "Vibeke" finde vej uden om betalingsvejene, hvilket betød vi blev ledt i en stor bue udenom byen; det ogde ved det var at vi fik set meget af byen, som man eller ikke ville se, men det var også en langsommelig affære med 40 km/t som hastighedsgrænse i byområder. Så hvor vi havde forestillet os en lang aften, så nåede vi først af finde en campingplads efter kl. 19, men hvilket sted!! Det er her det posttraumatiske antistress syndrom kommer ind -
Mors dagMors dagMors dag

Signe bragte morgenmad på sengen til Mette
vi komnemlig på vores første udendørs løbetur i disse smukke skovklædte bakker med dufte som en forsommer i en dansk bøgeskov. Dog med en del andre dufte også. Vejret skifter mellem lun sol og regn, så alt er frodigt og sprunget ud. I dag skal vi videre til Lancaster for at 'se på' Amish-foket. det bliver spændende.
Stemningen i bussen er fin; børnene er i skole, Sigbjørn vasker tøj og tømmer lokum, medens Mette gør rent og vimser rundt. Måske skulle jeg lige beskrive 'dyret'. Man styrer bussen foran bag rattet, hvor der er gode kopholdere!! og masser af plads. Cruisecontrol er superfedt her. Over førersædet er der plads til to unger - Jeppe og Signe har sikret sig disse pladser og er kun blevet udfordret en enkelt gang af Julie, der nu har fundet ud af at man kan ligge deroppe og se film på computeren uden at forstyrre alle andre. Børnene laver lektier og Lego ved et spisebord, hvor der er plads til alle på tre sofaer. Den ene slås ud om natten og der sover Julie. I køkkenet er alle fornødenheder sikret - lige bortset fra kaffemaskinen, som der ikke var flere til rådighed af, så vi
Mors DagMors DagMors Dag

Mette nød at få sine livretter på sengen
laver vores friskmalede kaffe med french vanilla smag på gammeldags maner...uhm, hyggeligt! Der er køleskab og fryser - og ikke de sædvanlig smålige campingtyper, vi kender hjemmefra. For amerikanere er det sikkert småt, men ikke for os!!! Der er brusebad og på toillettet er der også det hele - selv et fajancetoilet med skyl! Bagerst i vognen er der 'masterbedroom'... Ja, det er et ordentligt skrummel!

Et ordentligt skrummelEt ordentligt skrummel
Et ordentligt skrummel

Her i Atlantic City
Atlantic CityAtlantic City
Atlantic City

Seks kilometer Board Walk

13th May 2008

Nice picks
Hi guys, Looks like a lot of fun. Sigbjørn looks like he's pretty serious while he's driving. John & Karen
21st May 2008

Interessant må jeg sige
Det lyder spændende. IIIhh gid det var mig.

Tot: 0.056s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb