Ramt af prærien

May 22nd 2008
Published: May 22nd 2008

Gene og Cindies husGene og Cindies husGene og Cindies hus

i Tulsa, Oklahoma
Nu er vi for alvor nået til den såkaldte mid-west - hvorfor det hedder west forstår jeg ikke, men indlandsklimaet er taler sit tydeligere anderledes sprog end ved kysten; særdeles varmt om dagen - i Tennessee så jeg 28 grader om aftenen på en skyggefuld veranda - og om natten bliver det koldt.

Besøg hos venner i Tulsa, Oklahoma
Vi er nået til Sigbjørns gamle venner fra tiden ved YFC - en gæstelærer, hvis historie er helt utrolig om hvordan han blev reddet efter et forfærdeligt biluheld i Colorado, hvor han kørte ud over en kløft og faldt hele vejen ned. Han husker stadig ikke seks døgn fra den tid, men det synes som om resten af hans tid har været centreret om denne redning: På en eller anden måde skulle jeg vise Gud, at jeg var værdig til at blive reddet, og det er han først snappet ud af for et halvt års tid siden, godt 25 år senere. Han har skrevet en bog om sit liv, og det har vist været godt at bearbejde alting på den måde. Det er hyggeligt at være sammen rigtige almindelige mennesker. Da Cindie kom hjem efter en lang dag udbrød
Martin Luther KingMartin Luther KingMartin Luther King

Blev her nedskudt i 1968 paa Lorraine Hotel som nu er ombygget til mueseum om Civil Rights Movement
hun på klingende (og godt 20 år gammelt) dansk: Hej, hvordan har I det? Plus en hel masse mere, jeg ikke husker. De kan begge huske en del dansk fra de to år, de var i Danmark.

Området, de bor i er et typisk forstandskvarter med meget nydelige huse og nydelige forhaver. Sådanne kvarterer ser ens ud over hele USA, synes jeg. Områderne er gerne hegnet ind for at undgå for megen udefra kommende kriminalitet men som CIndie siger, så er der mere kriminalitet i dette området end i området, der boede i før. Antageligt fordi de riges børn keder sig og synes de har 'ret til' at krænke andres rettigheder, ejendom osv.

VI er på vej ud at løbe i den lokale park og så skal vi se Oral Roberts Universitet lidt senere.

Sun Studio i Memphis
Vi fik den fedeste tur gennem Sun Studio i Memphis, som er kendt for at lancere navne som BB King, Elvis og mange flere. Og for en gammel musikrotte var det rent guf. Ungerne syntes vist også godt om det. Senere så vi Rock and Soulmusem om især de sortes musik og blandingen med hvid kultur. SPÆNDENDE!!
Gibson guitarfabrikGibson guitarfabrikGibson guitarfabrik

World Famous!!
Vi nåede aldrig ud til Stax studios, som af en eller anden grund har droppet samarbejdet om den gratis bus med SUN studio og Graceland.

Beale StreetBeale Street
Beale Street

Blues City of the world
Beale StreetBeale Street
Beale Street

Lever af turister
Elvis Presley BoulevardElvis Presley Boulevard
Elvis Presley Boulevard

Her ligger Graceland og ca 100.000 andre butikker, restauranter, campingpladser og hoteller, der alle profilerer sig på Elvis
AldiAldi
Aldi

Sigbjørn trumferer over at have fundet en ALDI-butik!!
Heart Break HotelHeart Break Hotel
Heart Break Hotel

Rammende navn, vi boede på Lonesome Ave.
Elvis berømte mikrofonElvis berømte mikrofon
Elvis berømte mikrofon

Al kyssen, slikken eller kasten rundt med dette hellige relikvium var ikke tilladt!!

23rd May 2008

Prærie-hilsener
Når I kommer til den åbne prærie med de uendelige græsvidder så hils all the real one's - indianere - fra mig: kiowa-apache osv. Hvis de spørger hvilken stamme jeg er fra må det for tiden være Sortfods. KH

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb