Vi har sett bjørn!

Published: July 20th 2009

Vi stakk innom Cherokee i Cherokee Indianerreservat. Opplevelsen av småbyen var ikke god. Hovedgaten var redusert til en turistifisert plastikksouvernirverden. "Real Indians" holdt spredte danseshow med middels innlevelse og en garantert bitter ettersmak. Ellers var det proppfullt av rednecksjapper der sørstatsflaggene vaiet høyt og askebegre med Marilyn Monroe, Dolly Parton og Elvis var stablet til oppunder blikktaket. Det er mulig resten av reservatet ser annerledes ut, men dette fikk ikke vi oppleve. Skuffet dro vi til Cades Cove der vi opplevde reisens desiderte høydepunkt så langt. Etter å ha pustet oss mildt i nakken i flere frustrerende dager åpenbarte svartbamse brakar endelig seg. Vi fikk også sett hvithalehjort og (på laaaang avstand) en forskremt bamsemamma som satt i toppen av et tre med en liten unge. Vi har tatt noen fine bilder og et par av dem legger vi ut her. Filmklipp (som ble jæævlig!! bra) vil bli lagt ut senere 😊

Trønder i by'nTrønder i by'n
Trønder i by'n

Ahh! Endelig et sted det går an å få tak i skikkelig fottøy!
SmåbrukSmåbruk
Småbruk

Slik bodde de i området på 1700-tallet - med Bamsefar på trammen.

Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb