Ik ben en blijf een Hollander


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
October 16th 2011
Published: October 22nd 2011
Edit Blog Post

Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat ik nog te Nederlands ben.
(ook al zeggen alle Nederlanders die ik spreek dat mijn engels al veramerikaanst is)
Ook al zit ik hier in een wereldstad, mensen spreken me voortdurend in het Nederlands aan.
Allereerst in Whole Foods, een van de supermarkten hier. Ik stond gewoon heel normaal bij de kaas te kijken, ja nog steeds de kaasobsessie ja, en me te bedenken dat het wel heel duur was. En wat doe je als je kaas ziet in een land waar plastic de norm is, je pakt de kaas op en ruikt of het wat het is. Dus dat deed ik dan. Nou stonden er drie mannen ook op diezelfde kaasafdeling. Ik hoorde ze praten en ik dacht wel, hé dat zou best eens Nederlands kunnen zijn. Dus nieuwsgierig als ik ben, luisterde ik wat beter en het was inderdaad Nederlands. Blijkbaar was ik niet zo subtiel want een paar minuten later vroeg een van de mannen: Zo, wat vind je ervan? En toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden. En toen werd ik ondervraagd over wat ik van de keuzes vond en de prijs enzovoorts.
En dan het voorval in Washington Park.. Voor mijn les, moest ik een kwartier lang het park observeren (ja dat is vreemd ja maar ach) en toen spraken 3 Nederlanders me aan "Ben je een speurtocht aan het doen?". Nou hadden zij me wel horen praten en zullen ze mijn accent wel gehoord hebben maar toch. Er blijken meer Nederlanders hier te zitten dan verwacht!

Maar over op het volgende onderwerp: concerten!
Vorige week donderdag ben ik naar het concert van The Script geweest en dat was super gaaf! Echt heel leuk. Ik kon letterlijk alles meezingen en het was erg gezellig. Het was een zeer geslaagde avond en ben nu een nog grotere fan 😊

Het volgende concert was gisterochtend (vrijdagochtend). Ik weet niet of jullie van de TODAY show gehoord hebben, maar het is een van de ochtend shows, zo'n praatprogramma dat 3 uur duurt. Het is altijd een live show en ze hebben allerlei verschillende dingen, zo'n typisch amerikaans ding.
Anyway. Deze keer was een onderdeel van het programma om het nieuwe album van Coldplay te promoten en wel door middel van een kort interview en concertje. Aangezien dit programma om 7 uur 's ochtends begint, moet je er wel wat voor over hebben om ze te zien. (Het is trouwens onderdeel van de Concert Series en ze hebben dus elke maand een andere. Het is gesponsord door Toyota en dus GRATIS en daar houd ik altijd wel van). Er waren mensen die echt voor de deur (het is niet echt een deur, want het is een openlucht gebeuren) maar dat was een beetje te veel van het goede voor mij. Ik vertrok vanaf hier, thuis (ja dat is nog een beetje vreemd maar toch), om half 5 's ochtends richting het Rockefeller Plaza. Eenmaal daar aangekomen, na eerst de verkeerde subway te hebben genomen, was er een heel kort rijtje. Mooi, dachten wij (wij is Joyce en ik. Joyce doet dezelfde studie en komt uit Hong Kong) dus vol goede moed gingen we in die rij staan. Toen kwam er een meneertje langs om te vertellen dat dit de rij was voor mensen van de radio. Wij moesten om de hoek in de rij gaan staan. En toen we de hoek om kwamen, was het ineens allemaal veel logischer: er was een rij van 3 blokken. Maar de rij begon redelijk snel, na een uurtje, te bewegen. Alleen hadden we toen wel een plek (het was niet zo'n slecht plek, alleen omdat het een tv programma is, is het niet opgebouwd voor het publiek om het goed te zien, maar om alles goed te filmen. Ik kon dus niet zoveel zien vanwege alle boxen, camera's en dat soort dingen). En toen begon de show, inmiddels 7 uur. Helaas kwam Coldplay niet aan het begin maar pas om half 9. En het was letterlijk cold. Maar behalve dat, was het super vet en zeker een ervaring!

Verder is iedereen heel druk bezig met de voorbereidingen voor Halloween, dat is volgende week maandag. We krijgen geen vrije dag, maar gaan er toch een mooi feestje van maken. Ik heb nog geen kostuum (dat begrijpt niemand, zij hebben dat al maanden geleden bedacht) maar dat komt vast goed aangezien er op elke hoek een costume store is. Morgen, zondag, hebben we hier in het gebouw NY Boo(variatie op NYU voor degenen die dat niet meteen begrepen) en dat betekent dat kinderen vanuit de buurt hier komen voor Trick and Treat. Het is lastig voor die kinderen om hier in de buurt langs de deuren te gaan vanwege veiligheid, flatgebouwen en onwilligheid van mensen. Dus mogen ze hier komen in hun kostuum om langs de deuren te gaan.
Wat zijn we toch ook vriendelijk 😊

De foto's kan ik nog even niet uploaden maar zal ik zsm aan dit blog toevoegen! Dus nog heel even geduld....

Advertisement



Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb