School is saai, leraren zijn stom en zondag zijn om te leren: feels like home


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
September 28th 2011
Published: October 3rd 2011
Edit Blog Post

Het heeft misschien wat lang geduurd, maar hier is dan eindelijk de langverwachte opvolger van zijn voorganger.
Ik moet eerlijk bekennen dat het er voortdurend bij inschiet om een blog te maken, vooral omdat ik het eigenlijk gewoon vergeet. Maar oké hier is er weer eentje!

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Ik ken mijn rooster inmiddels uit mijn hoofd, weet wanneer het de beste tijd is om naar de gym te gaan, heb een favoriete dining hall en weet ik waar ik goeie, goedkope warme chocolademelk kan krijgen. Ingeburgerd dus. Op het roommate front gaat het ook nog steeds goed en het is nu op een punt waar we allemaal aan elkaar gewend zijn en het niet meer gespannen is.
Ik heb ook inmiddels het geheim van het boodschappen onder de knie, al moet ik wel zeggen dat het hier erg duur is. Ik zou graag brownies willen bakken, maar aangezien het 3 dollar per reep is (en er 8 repen in gaan) is dat niet budget-verantwoord. Verder kook ik wel veel, of eet ik opwarm-maaltijden (klinkt vies en ongezond maar dat is niet zo). Maar verder zijn er op dat front geen probleem: ik weet het meeste wel te vinden en ben gewend aan de wat ze hier verkopen. Ik moet wel bekennen dat ik een steek in mijn hart voel als ik langs de kaas loop (ja ze hebben hier ook kaas die niet naar plastic smaakt, echte pure hollandse kaas) maar ook dat is een belachelijke prijs. Maar ja, er moeten nou ook eenmaal nadelen zijn en ik troost mezelf met het feit dat ik in december 3 en halve week lang kaas kan eten. Voor degenen die dachten dat ik terugkwam voor jullie, helaas het is echt de kaas.

Jullie vragen je misschien wel af hoe het op school gaat en hoe de lessen zijn (zo niet, sla dan deze paragraaf over). Het grootste verschil is de lengte van de lessen: behalve Writing zijn al mijn lessen 2 en half uur. En dat is ontzettend lang om je te moeten concentreren... Ik zal trouwens eerst even vertellen welke lessen ik heb: Lodging Industry Structures and Strategies, Writing I, Math (pre-calc), Business Development I, Tourism Issues and Impacts en Professional Seminar maar dat is maar 3 keer in het semester.
Voor Lodging hebben we bijna elke week een guest speaker, tot nu toe alleen nog maar van The Pierre, en dat is erg interessant. Die les wordt trouwens gegeven door de Dean van mijn faculteit en mijn Tourism les wordt gegeven door de Founding Dean van de faculteit. Best intimiderend dus. Maar het bevalt erg goed tot nu toe, vooral theorie maar dat wist ik van te voren, maar het is interessant (oké ik geef toe pre-calc is het meest belachelijke vak wat ik ooit heb gehad en Writing is niet altijd een feestje) dus dat is prettig, over het algemeen.

Eens even kijken, wat is er nog meer gebeurd....

Oh, mijn kamergenootje Charlotte leert nederlands, ze is een snelle leerling... Ze kende al 'boterhammetje' en 'hagelslag' maar sinds ik er ben is haar vocabulaire wat uitgebreid in de richting van 'pislul', 'rot op' en 'hufter'. Dit zijn haar stimulans woorden voor mij om me naar de gym te krijgen of om gewoon even leuk te babbelen. Ik heb ook een meisje uit Aruba ontmoet die ook vloeiend nederlands spreekt en als wij beginnen te praten staart iedereen ons met open mond aan. Dus voor degenen die zich zorgen maakten dat ik mijn nederlands zou verliezen, don't worry: het komen almaal goet!

Ik heb trouwens een verassing voor iedereen die aan mijn creatieve kwaliteiten twijfelt. Ik ben op dit moment bezig een collage te ontwerpen voor onze kamer om aan de muur te hangen. And it's gonna awesome! Ik weet dat ik die kwaliteiten niet altijd heb laten zien, maar ze zitten toch ergens in me. Het wordt een 'Charlotte & Michelle's interest collage'. Met als Charlotte's interest Robin van Persie.

Buiten school doe ik op dit moment aan Speeking Freely en dat is basically gratis een taal leren. Ik heb voor frans gekozen om dat een beetje bij te houden. Je hebt dat 1 keer in de week, 85 minuten en je krijgt geen huiswerk en het is niet verplicht dus je kan kiezen of je wel of niet gaat. Ik heb voor level 3, het hoogste, gekozen en het is nog best lastig om weer ineens spontaan frans te spreken. Maar het is erg leuk dus c'est tres bien.

Ik kan zo gauw even niks meer bedenken om nog te vertellen en aangezien jullie vast en zeker met smart zitten te wachten, zal ik het publishen. Ik hoop dat het de volgende keer niet zo lang meer duurt en dat ik wat meer te vertellen heb!
Oh en speciaal voor Anne-Roos zal ik mijn best doen om wat meer foto's te maken 😊

Ciao.


Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb