Big Apple, Big Mac


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
August 22nd 2011
Published: August 22nd 2011
Edit Blog Post

Lieve, lieve mensen!

Na een lange dag reizen, zijn we gisteren veilig en wel aangekomen in Larchmont. We hebben inmiddels onze weg gevonden in huis, naar het station en richting de supermarkt. Als gevolg van een jetlag, stonden we vanochtend kwart over 6 al naast ons bed om ons klaar te maken voor een dagje Manhattan.
Nadat we de douche aan de praat hadden gekregen, de chocopasta bijna het huis in de fik had gezet en ik eindelijk iets fatsoenlijks aanhad, vertrokken we op de fiets, lekker hollands, naar het station.

In Manhattan aangekomen, zijn we meteen een NYU ID card gaan halen. Beetje onverwacht, en jammer, was dat ik spontaan op de foto moest, maar we hadden hem wel binnen vijf minuten. Ook het inschrijvingsbewijs van de universiteit was geen probleem. Dus gingen we met grote vrees richting de bank, waar een hoop problemen verwachtten. Meneer Lee heeft ons echter fantastisch geholpen en binnen 20 minuten stond ik buiten met een pinpas.
Rondom Washington Square Park, universiteitsgedeelte, hebben we een beetje rondgekeken en belanden we zo in de Bookstore waar ik mijn eerste boek alweer te pakken had.

Stap 2 was om een telefoonnummer/abonnement aan de haak te slaan. Dit ging iets minder makkelijk, maar na de hulp van een meisje met meer piercings dan hersens (ze was niet dom!) was het toch gelukt. Tenminste, dat dachten we. (We zijn inmiddels weer in Larchmont, maar hij doet het nog niet optimaal) Ik heb wel een nieuw amerikaans nummer, maar mochten jullie interesse hebben, dan stuur ik dat liever privé. (Het is trouwens gratis voor mij als jullie me bellen, dus ik houd je niet tegen haha)

De allerlaatste stap van vandaag was een nieuwe laptop. Met een beetje korting bij de NYU Computerstore heb ik mijn vader kunnen overtuigen en dit blog typ ik vanaf mijn gloednieuwe MacBook Pro en hij werkt fantastisch! Skype moet ik nog installeren maar FaceTime heb ik al, dus contact houden wordt geen probleem 😊

We gaan zometeen, als echte ingeburgerde Amerikanen, onze diepvries maaltijd in de magnetron/oven zetten en dan vanavond weer vroeg naar bed.
Voor morgen staat een mantelpakje en nieuwe lenzen op het programma. Jullie horen vanzelf of het net zo'n geslaagde dag zal zijn als vandaag!

Advertisement



23rd August 2011

Hoi Michelle! Echt super leuk om je blog te lezen! Ik wacht met smart op je volgende blog. Heel erg veel plezier daar! Liefs, Zoë

Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0339s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb