Bye, bye America

North America » United States » New York » New York » Manhattan
May 11th 2007
Published: August 9th 2007

Fredag d. 11/5 (26. og sidste dag )

Så er dagen for vores rejse retur til Danmark, nærmest ufattelig hurtigt, oprandet, og der er blevet pakket og gjort ved.

Efter planen lander vi i kastrup lørdag d. 12. kl. 12:55.

I går tog vi subway'en over til Brooklyn, på den anden side af East River. Brooklyn er en bydel der blev oprettet af Hollænderne under navnet Breukelen i sin tid.
Det er en fantastisk hyggelig del af New York, som absolut hører til på "Must"-listen over ting man skal nå. Fra subway'en gik vi rundt på må og få, og nød den rolige atmosfære, som er meget anderledes end på 7th. ave., hvor det banker derud af. Vi kom ned til promenaden ved East River, der minder ret meget om Sortedams Dosseringen, hvor Manhattans sydlige Skyline rejser sig og indbyder til at blive filmet. Herfra gik turen selvfølgelig til fods, tilbage til Manhattan over Brooklyn Bridge. Der var masser af mennesker der tog turen i det flotte solskin, og det varme vejr lagde grunden til en solid tørst. Det var der jo nogle kvikke vandsælgere der havde luret, så vi kunne slukke tørsten i dejlig iskoldt vand.

Efter den tur hvilede vi lidt ud på værelset, før vi endelig gik "power-shop-mode" i Macy's, som ligger 100 m. fra hotellet. Jeg har tidligere givet udtryk for at Macy's ikke var særlig interessant, men jeg trækker den udtalelse tilbage. Hér var der alt det vi ikke kunne få øje på i San Francisco, så der er blevet anskaffet et tekstil eller ti, til hele familien...😊

Vores sidste middag i NY tog vi, efter forslag fra Emil, på "Bubba Gump", som ligger helt perfekt på Broadway/Times Square. Her fik vi bord ved vinduet, hvor vi kunne sidde og lade os underholde af de mange farvestrålende lysreklamer, så meget mere perfekt kunne det næsten ikke blive.

Nok om i går - lige nu sidder vi i lobbyen og overvejer hvad de sidste par timer skal fordrives med, inden vi tager til lufthavnen (JFK), men det bliver nok ikke til så meget, oven på de ret aktive dage vi har tilbragt, her i NY. Vi har gået så meget at det er lige før bukserne er ved at passe igen 😊

Det har været rigtig hyggeligt at være i kontakt med jer allsammen gennem denne blog, og gennem jeres kommentarer har vi mærket, at i har fulgt med os rundt i landet.

Vi har haft en helt fantastisk dejlig tur, og fået tanket på opleveren til lang tid fremover, men nu hvor vi er ved at vende næsen hjemover, skal det også blive rart, snart at sove i sin egen seng.

Jeg vil nok lægge lidt mere foto/video ud efter vi er hjemme, så der kommer lidt til alle indlæggende.

Tak for opmærksomheden fra

H O M E

Tot: 0.105s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0595s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb