Uitstapjes met de buren

North America » United States » Indiana » Lafayette
July 18th 2015
Published: July 18th 2015

Verjaardagsfeestje CalebVerjaardagsfeestje CalebVerjaardagsfeestje Caleb

Nog maar net verhuisd en we kregen al een uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van hun zoontje dat 2 werd. We hebben zo'n geluk met onze superlieve buren!
(door Tine)

Ondertussen kunnen we wel stellen dat onze buren niet alleen buren zijn, maar ook vrienden. Dat is echt wel fijn!

We hadden nog maar net kennisgemaakt en we waren al welkom op het verjaardagsfeestje van hun zoontje Caleb die 2 jaar werd. We hebben dan ineens de hele familie van Neil (de papa) ontmoet. Allemaal heel erg lieve mensen. Ook al genoten daar van een echt Amerikaans ontbijt met van die dikke pannenkoeken en maple sirup. Lekker! Zij hebben hier al geproefd van lasagne en bbq. Er zullen ongetwijfeld nog vele etentjes volgen.

Regelmatig spreken we met de mama's en kids ook af voor een 'playdate'. Caleb heeft ontzettend veel speelgoed en dat is natuurlijk altijd een heuse ontdekkingstocht voor Sander. Echt 'samen' spelen doen ze nog niet, maar er is zeker wel interactie. En dan kunnen de mama's ondertussen een beetje kletsen 😊.

Neil en Jen woonden voor ze naar hier verhuisden in Indianapolis en hadden ons uitgenodigd om dat samen te ontdekken. De zoo in Indianapolis is zeker de moeite waard. Allemaal beestjes! Sander heeft zelfs een giraf mogen voederen. 's Avonds zijn we naar een baseball match gaan kijken. Is dat eigenlijk
Treintjes!Treintjes!Treintjes!

'Traintables', een echte aanrader en superpopulair hier.
wel een sport?! Man... dat is saai... Alle ja... Eigenlijk is het wel gezellig als je het bekijkt als een picnic met op de achtergrond wat mannetjes die (heel af en toe) tegen een balletje slaan. Ik denk dat er dat er op 3h misschien 4 man is uitgelopen, waarvan 2 met een home run. Er wordt voortdurend gewisseld en dan ligt het spel een paar minuten stil. Dan worden er spelletjes met het publiek gespeeld of worden er vooraf opgenomen filmpjes van spelers afgespeeld. Het thema van de avond was superhero. 'Noem zoveel mogelijk superhelden in 10 seconden' was één van zo'n spelletjes... Het meeste ambiance was er eigenlijk tijdens de mexican wave die door een paar studenten naast ons gestart was. Het heeft zeker 10 pogingen gekost, maar uiteindelijk zijn we heel het stadium rondgeraakt. Tegen dan waren ze wel terug bezig, maar dat hadden we niet gemerkt 😊. En dan nog een knallende afsluiter van een fijne dag.

Indianapolis 1Indianapolis 1
Indianapolis 1

Zeer actieve beren in de zoo(veelste)...
Indianapolis 2Indianapolis 2
Indianapolis 2

Een wortel voor Sander?
Indianapolis 3Indianapolis 3
Indianapolis 3

Of toch maar voor de giraf?
Indianapolis 5Indianapolis 5
Indianapolis 5

Baseball is eigenlijk een picnic...
Indianapolis 6Indianapolis 6

Dan spetteren...

... met water.
Helemaal omhoog...Helemaal omhoog...
Helemaal omhoog...

Voor een keertje langs de juiste kant van de schuifaf... Om de een of andere reden is omhoog klauteren langs de glijbaan meestal veel leuker.

Tot: 0.134s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0899s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb