Hawaii day 25

North America » United States » Hawaii » Kaua'i
February 25th 2013
Published: February 27th 2013

Så kom dagen hvor vi skulle se kauai fra luften af fra en helikopter. vi fløj med et sleskab som hedder Safari helicopter tours og de kan klart anbefales. spørg efter en pilot som hedder Tom, han gjorde et fantastisk stykke arbejde og var god til at fortælle og øen. Grunden til, at det vil være en god ide, at flyvve med ham, er at han kom lidt tættere på tingene, dette fandt vi ud af, da en af dem som var med, havde fløjet med samme selskab to dage før og der kom de ikke lige så tæt på eller lige så langt ned i dale som vi gjorde med Tom.

Men hold da op en tur.. at se denne ø fra luften af er en oplevelse jeg ikke ville have været foruden, vi kom forbi flere steder fra forskellige film, vi så f.eks der hvor åbningsscenen i Jurasic park var optaget og kom helt tæt på vandfaldet, der efter fløj vi til waimea canyon, hvor vi fløj over det udkigspunkt hvor vi var et par dage forinden og tværs over øen mod napali caost, altså de klipper vi skulle have set fra vandet af på bådturren. Og vi blev ikke skuffet! man skal gøre sig selv den tjeneste, at se dem hvis man kommer til kauai og ja gerne fra luften.

Jeg kommer ikke til, at skive så meget om helikopter turen, da det vil være en overflod af ord som "fantastisk, smukt, betagende"

Hvis man tager en helikopter så spørg selskabet om, i kan sidde foran, da der er begrænset udsyn fra bagsæddet, så jeg fik dem foran til, at tage nogle billeder. men det er foran der er bedst udsyn.

Turen varede ca. 1 time, men det føltes meget hurtigere. efter turen var endt, tog vi til hanalei bay, for longt om længe, at komme på en strand og nyde lidt sol. der var gang i bølgerne og i løbet af 20min havde livredderen været i vandet 4 gange... og vi jeg sætte ikke liv og lemmer på spil 😊

Tot: 0.088s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb