The last day


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Hawaii » Holualoa
December 16th 2012
Published: December 16th 2012
Edit Blog Post

Sidder her i hotellets reception efter at have løbet min sidste tur i Honolulu. Vejret er som det oftest er: solrigt og varmt. På min løbetur så jeg solen stå op over bjergene. Jeg havde godt nok modvind, men det var en dejlig tur med et godt tempo. Den sidste dag på både hotel og i denne by vil byde på stranden, hvor vi er mange der vil forsøge at få så meget sol som muligt. Inden da har en pige fra holdet og jeg talt om at gå i kirke herovre. Ikke fordi vi har lavet alt muligt, vi vil forsøge at råde bod på, men fordi vi vil i julestemning og opleve en gudstjeneste her i det hawaiianske. Så det gør vi. Udover disse to ting, så ender det nok med noget mere shopping og til sidst pakning. I aften har vi den sidste fællesmiddag med holdet, hvilket nok går hen og bliver lidt sentimentalt. Igår havde vi den fine afskedsmiddag på en restaurnt tæt på hotellet. Der var taler fra vores leder, vores idrætslærer og en af kursisterne. Det var så fint. Så sang vi alle Kim Larsens 'om lidt blir her stille', og tårerne trillede ned ad mange kinder den aften. Vores leder havde lavet et billede til hver enkelt person, hvorpå der var fire billeder: et af hele holdet, et hvor man selv var på, et af nogle sea-turtles og et af Hanauma Bay, hvorpå der var skrevet en personlig hilsen på hawaiiansk. Min hilsen lød således: Kulia i ka nu'u. Dette betyder 'Strive for the summit', og for yderligere forklaring betyder det, at jeg altid skal gå efter toppen af bjerget og perfektion. Det var mottoet for Hawaiis Dronning Kapi'olani, som gjorde rigtig meget for sit folk. Årh Abeline... De sidste dage har været perfekte, kunne ikke blive meget bedre og kommer til at savne den fantastiske tid jeg har haft her på Hawaii. Om ikke andet kan jeg takke hele holdet for at have gjort turen til mit livs rejse og for at have gjort et kæmpe indtryk på mig - hver og en. Imorgen får vi en sidste rejse med hinanden på sammenlagt flyve- og rejsetid på 26 timer. Det skal nok blive en god lang tur...

Jeg kommer til at savne bjergene, varmen, venligheden på Hawaii og holdet. Men vil glæde mig til at se min familie og at komme hjem til en dejlig dansk jul!

Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb