The Everglades: See You Later Alligator

Published: May 19th 2007

Första alligator tittenFörsta alligator tittenFörsta alligator titten

Vi såg redan alligatorer påvägen ut till riktiga Everglades och innan vi kom in i det riktiga äventyret såg vi denna, mindre än en halvmeter ifrån oss.

The Everglades: See You Later Alligator

North America » United States » Florida » Everglades By _Gaby_
May 19th 2007
Gaby
Efter ett par dagar i South Beach, hämtade Isabel (Jessicas rumskompis) upp oss och vi spenderade natten hos hennes familj i Miami. Dagen därpå var det dags att ta en bilutflykt till Everglades för att titta på alligatorer.

Vanligtvis tar folk en av båtturerna för att se vildlivet i Everglades, men eftersom vi hade hört att det inte alls är bra för djuren och växtligtheten så blev det bilen igenom en del av landskapet och urhoppning för fotografering om vi fick syn på något.

Vilket vi verkligen fick. Redan påväg ut i det riktiga Everglades såg vi alligatorer i vattendragen vid motorvägen. När vi körde igenom en av rout:erna i Everglades såg vi alligatorer på nära håll - stora, mindre, tonåringar och till och med babyalligatorer (jag var den som fick syn på dem!). Vi såg även uttrar, ödlor, en uggla (på riktigt nära håll - den satte sig på vägen mitt på blanka dagen av någon anledning), fjärilar, örnar, sköldpaddor, enorma orangea gräshoppor, konstiga fiskar och en hel del natur som såg ut att höra hemma i Jurrasic Park.

Och som ni redan vet, bättre och fler bilder sitter just nu i en tysk dator...

BåtBåt
Båt

Dessa används för sightseeing turer men är inte ett dugg bra för vildlivet i Everglades så vi bestämde oss för att köra igenom en del av Everglades och gå ur bilen när vi såg något istället.
LäbbigtLäbbigt
Läbbigt

Jag vill inte trilla i...
Which movie?Which movie?
Which movie?

...och visst gick det alldeles utmärkt att se djur up-close & personal
Tappra blommorTappra blommor
Tappra blommor

..som växer på träden
Ja håhå jajaJa håhå jaja
Ja håhå jaja

Amerikanare och deras skyltar..

26th May 2007

Jurassic Park indeed
Gud va fräck natur!! Det är verkligen som Jurassic Park!
26th May 2007

SUPER
JEJU.. jak ja bym te aligatory z mila checia poglaskala :P super widoki.. wracaj szybko slonce... buzka

Tot: 0.174s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb