”Oasis Inn”, San Francisco, Californien, søndag den 2. oktober 2016.

Published: October 3rd 2016

AgernspætteAgernspætteAgernspætte

6-8 agernspætter huserede i træerne omkring motellet. Rigtig fin spætte, der er meget højlydt når de optræder i flokke.
Morgenbadet klarede jeg i aftes, jeg skulle alligevel have fødderne vasket; en eftermiddag med bare tæer i sandaler på støvede sand/grusveje sætter sig sine spor. Så mens Karen var ude at løbe og Kurt var i bad gik jeg lidt rundt omkring motellet i strålende solskin. Jeg havde en lille flok agernspætter og to kolibrier, som jeg ville forsøge at tage et par billeder. Det lykkedes også at få et par gode billeder af begge arter. Morgenkaffen bestod af kaffe og en kvart muffin, standarden er ikke høj her på stedet. Det er sidste dag vi pakker bilen, så vi ryttet op i bilen af gamle plastposer, sten vi alligevel ikke ville have med hjem, brochurer og andet, der har hobet sig op gennem de 25 dage vi har haft Kia’en. Mens vi gik og ordnede det hoppede et gråegern rundt i træerne overfor.

Ellers har det stort set været en køredag, vi skulle aflevere bilen kl. 16 og gerne checke in på hotellet inden. Vi ville undervejs handle i en Wallmart, Kurt skulle kigge på fiskehjul, han har tidligere set en han overvejer at købe. Da vi ikke har bil de sidste dage, ville vi også gøre madindkøb samme
Anna's kolibriAnna's kolibriAnna's kolibri

Det var ikke let at få taget billeder af kolibrierne, de er rasende hurtige, så man får ofte et "her var en kolibri"-billede, men det lykkedes da efter adskillige forsøg.
sted. Flot tur ud af Monterey og op langs kysten til Marina (Wallmart’en), hvor vi kunne se ud over bugten på adskillige hvaltursbåde; sjovt at tænke på, at der lå vi ude i går formiddag. Kurt fik købt sit fiskhjul samt et mere og noget line, og vi fik køb lidt madvarer. Der var - som mange andre steder - godt gang i markedsføring af Halloween og selv julestadset var de begyndt at sætte op. Omkring Moss Landing var der et stort vådområde, her gik en hel del fugle rund, havde vi haft bedre tid, skulle vi have tjekket dem ud. Vi havde fra starten besluttet, at vi ville til Big Basin Redwoods State Park og se på de kæmpestore nåletræer. I Santa Cruz opdagede vi, at parkens Head Quater lå i den nordlige ende af parken og at vi ikke kunne komme dertil fra Highway 1, så vi vendte kareten og kørte op ad 9’eren. Det var noget af en bjergvej, så det gik ikke så hurtigt, undervejs ændrede vi planer så vi droppede at køre ud til hovedindgangen (det viste sig også at vejen var lukket på grund af vejarbejde) og så nøjes med at gå en tur
Anna's kolibriAnna's kolibriAnna's kolibri

Den blomstrende lampepudser (Calistemon) var kolibrierne glade for, her var nemlig mad!
et sted, hvor vi kunne parkere. Det første sted viste sig at være ved en koloni for mindre begavede børn og en venlig hjælper fortalte os, at vi faktisk ikke måtte være her i weekenden. Vi forlod skynsomst stedet og efter at have spist frokost på en P-plads ved et udsigtspunkt og mens der kom en lille smule vand, fandt vi et andet sted, hvor vi gik en kort tur i et offentligt område. Her var nogle meget store træer og flere af dem havde der været ild i. Så gik det resten af vejen direkte til motellet – vi tankede dog op 50 m før – checkede ind og konstaterede, at det ikke er med morgenmad! Bilen blev tømt og Karen og Kurt er kørt hen og aflevere den, Avis ligger mindre end ½ km herfra. Så fra nu af er det til fods, men vi køber nok en tredages billet til offentlig transport for 22$, så kan man da komme længere omkring. Der er jo alligevel en hel del at se på her i byen

Karen og Kurt er tilbage, de fandt ikke umiddelbart et indkøbscenter, men kom med tre kopper kaffe – en rigtig god men
WallmartWallmartWallmart

De har taget hul på julen, det synes jeg godt nok er i god tid, men om en måned starter de såmænd også så småt derhjemme.
stærk kaffe, så vi falder ikke i søvn lige nu!

RedwoodRedwood
Redwood

De er altså også store, det er faktisk verdens højeste træ, men de største vokser et stykke nord for San Fransisco. Denne har der engang været ild i, ,men den har tilsyneladende overlevet.
UlveparretUlveparret
Ulveparret

Det er da et sødt par, i deres ulve T-shirts fra Grand Canyon.
Bløde bakkerBløde bakker
Bløde bakker

Vi nærmer os San Francisco, her er mere afrundede bakker/bjerge med masser af vissen græs. På afstand lignede det nærmest en høstmoden bygmark.
Sortøjet juncoSortøjet junco
Sortøjet junco

Disse fugle spiste af græsfrøene ved rastepladsen.
Oasis InnOasis Inn
Oasis Inn

Her skal vi så sove tre nætter inden vi flyver hjem. Værelse 207 er bag den bagerste parasol.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb