The Golden Gate Bridge

Published: August 8th 2008

Ferien er reddet, Thomas sin bag har ankommet San Francisco med alt i :-) Vi har hatt noen få startproblemer men håper at alt ordner seg nå. Siste var at Avis hadde kansellert bestillingen vår fordi vi ikke hentet bilen på onsdag som avtalt selv om jeg hadde ringt!

På torsdag hadde vi en fantastisk om enn litt kald dag. Vi started med å kjøre trikk opp de bratte bakkene noe som er et absolutt must. Etterpå leide vi sykler (og hjelm) og syklet over the Golden Gate Bridge. Turen i seg selv tar ikke så lang tid, men vi stopper ofte for å ta bilder. Broen er helt fantastisk, noe alle andre turister også synes. Vi var ikke de eneste for å si det sånn! Det er vist ganske vanlig at folk tar selvmord så det finnes krisetelefon ved annen hver stolpe, noe som er ganske så spesielt. Vi fikk ikke sett broen i sollys, men det spiller liten rolle. Den er som oftest innhyllet i tåke. På andre siden syklet vi ned til en by som heter Sausalito for å spise lunsj. Her var det klar himmel og sol og en flott utsikt over San Francisco i tåkeheimen :-)

Inntrykket av San Francisco er så som så. Det er alt for mye turister, alt for mange uteliggere og alt for mange crazy people. Vi har sett det meste som er å se, bakker, fin arkitektur, broen etc, men fire dager er absolutt nok. I dag (fredag) er Thomas på vinyljakt mens jeg oppdaterer bloggen på en koselig kaffé. Etterpå skal vi hente bilen og kjøre nedover til Santa Cruz som ligger 1.5t fra San Francisco. Her skal vi være i et par dager før turen går videre nedover. Nå forbereder vi oss mentalt til kjøreturen. Jeg satser stort på finere vær desto nærmere LA vi kommer. Er rimelig lei av å fryse. Har ikke akkurat pakket for kalde dager. Måtte til og emd gå til innkjøp av skjerf og da er det lite som minner om sommerferie!

Bilder kommer snart, jeg tok med meg feil kabel............

Bag-O-SoulBag-O-Soul
Bag-O-Soul

Fangsten fra San Francisco

Tot: 0.165s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb