San Francisco-Santa Cruz-Salinas

North America » United States » California » Salinas
August 10th 2008
Published: August 10th 2008

Da har ferien begynt! Bilen og GPS (et must) ble hentet og vi fikk oppgradering der også. De liker tydeligvis og super size alt her borte! Thomas ble den "designated driver" på første økt og vi var rimelig nervøse begge to før avreise. Første destinasjon var Santa Cruz som ligger ca 1,5 time sør for San Francisco. Vi startet ganske sent på dagen og ville derfor ikke kjøre for lenge og komme frem sent. Turen nedover gikk veldig bra, deilig å se kysten og solen titte frem. Thomas er super flink til å kjøre og trafikken er heldigvis veldig rolig (til nå i hvert fall) og ingen har tutet på oss :-) I Santa Cruz var det min rolle og springe fra motel til motel får å finne overnatting og med $100 i budsjett på overnatting var det helt umulig. Solen gikk ned og vi ble mer og mer desperate, men fikk til slutt et greit rom med litt havutsikt for $121. Santa Cruz er et rart sted perfekt for tenåringer og småbarnsfamilier. Deilig om dagen, et mareritt om kvelden. Attraksjonen består av en strandpromenade med tivoli (mye skriking og lange køer) og en pir med restauranter og enda mer sjøløver. Det hadde selvfølgelig sin sjarm og det var deilig å rusle langs stranden før vi kjørte videre sørover til Monterey.

Igjen var det Thomas som kjørte, jeg må innrømme at jeg føler meg litt pysete. Turen til Monterey gikk veldig greit utenom at vi aldri endte opp i Monterey. Etter utallige forsøk på IGJEN billig overnatting ble vi "forvist" til Salinas som ligger ca 50 minutter inn i landet. På vei fra Monterey til Salinas gikk Doris (GPS-en) vår bananas og begynte å rekalkulere og sende oss tilbake der vi kom fra........det er bra vi følger med vi også. I Salinas fikk vi siste rom til under budsjett :-). Det ble igjen sent før vi fikk oss plass og bo så nå driter vi faktisk i Monterey og tar heller noen bilder på vei igjenom byen i morgen!

I morgen (søndag) går turen til San Simeon (det er i hvert fall planen) som er et godt stykke å kjøre. Det er her den flotte turen som vi aldri kommer til å glemme begynner (i følge mange andre turister). Vi gleder oss til flott utsikt og millioner av andre turister akkurat som oss i flotte Avis biler.

KjøremusikkKjøremusikk
Kjøremusikk

Thomas har kjøpt CD!!!

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb