Med mobilhome til Santa Cruz

North America » United States » California » Oakland
February 10th 2008
Published: February 10th 2008

Så kom dagen, hvor vi skulle hente vores mobilehome. Vi prajede en taxa og kørte over Bay Bridge og fandt udlejningsfirmaet uden besvær. Vi havde en voucher med og underskrev en række papirer før vi blev præsenteret for det rullende hjem. Check det lige ud - det er ret stort. Efter en indgående instruktion om de forskellige funktioner (varme, vand, septiktank, generator, lys, gas, solenergi etc.) gik vi ombord.

Den første udfordring var at vende skrumlet. 8½ meter er ca. det dobbelte af en normal bil. Og selvsagt endte vi 1½ miles efter start på en blind vej. Så jeg kørte ind i en indkørsel for derefter at bakke ud. Der var en bump af dimensioner, så selv om jeg sneglede mig op af denne indkørsel, krængede mobilhomet som et slagskib ramt af en torpedo. Med andre ord var fjedrene blødere end en Don Lupillo seng. Og resultatet var at kopper og tallerkener kom flyvende ud af skabene og smadrede. Sikke en start! I løbet af dette splitsekund kunne vi formulere de første 20 forbedringer til sikring af inventar!

Den anden udfordring var at få GPS'en til at virke. Vi skulle fra Oakland til Santa Cruz, men vore kort var ikke tilstrækkeligt detaljerede til at guide os ud på en hovedvej eller motorvej. Og skiltningen var fraværende. GPS'en var indstillet på en hjemmeadresse i Washington (hvor Jeppe havde brugt den). Resultatet var at den oplyste at vi var 2800 miles fra målet!! Så efter at have kørt en time ad uransagelige veje og gennem hard core slumkvarterer, hvor vejende lignede Beirut's slagmarker og hvor larmen af inventar som skramlede rundt var ved at give os en høreskade, fik Ida den lyse idé at vi omdefinerede GPS'ens hjemmeadresse til vores destination. Kombineret med at vi fik polstret potter, panner, gryder, service etc. og derved fik reduceret støjniveauet med 20-30 dB, begyndte det at glide. Og da vi kom op på highway'en blev belægningen bedre.

Så vi nåede vores destination blot en smule forsinket og blev modtaget med åbne arme af Erica, Russel, Casey og Madison i deres Co-House-bebyggelse i Santa Cruz.

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb