New York og besøg i Mesa


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Mesa
March 18th 2011
Published: March 18th 2011
Edit Blog Post

New York 1New York 1New York 1

Jeg havde bagt hindbærsnitter og pizza snegle til New York. Her er det hindbærsnitterne der bliver smagt på.
Så er det vidst på tide at jeg får skrevet lidt om min New York tur og mit besøg af far og Caroline. Grunden til der går lidt tid imellem mine oplæg er at det driller mig. jeg har allerede en gang skrevet det her indlæg, men selvfølgelig lukkede nettet ned lige inden jeg skulle til at gemme. Ret så træls. Men jeg prøver bare igen så.

Jeg tog med flyet fra Phoenix til Newark natten til fredag og pga. medvind hele vejen, landede jeg en time tidligere end planlagt i Newark. Det betød at jeg skulle vente endnu længere på far og Caroline. Jeg gik hen til den terminal de ville komme i. der fik jeg set lidt film, læst, sovet og forgævet prøvet at komme på nettet. Min computer havde pludselig ikke mere strøm på så jeg brugte lang tid på at finde en kontakt der virkede. Ret træls. Jeg fik siddet og stået mange steder og jeg keede mig ret meget. Da der var gået 11 timer og 50 minutter kom de endelig ud til mig. Det var rigtig dejligt. Vi fik krammet og fældet en tåre eller to, hehe.

Vi tog en taxi til Brooklyn
New York 2New York 2New York 2

Den lille italienske restaurant i Brooklyn
hvor vi skulle bo. Vi havde lejet en lejlighed i et hus, hvor vi fik de to nederste etager. Det var et ret hyggeligt sted. Vi spiste på en lille lokal italiensk restaurant om aftenen.
Lørdag var vi inde på Manhattan, hvor vi gik op ad 5th avenue. Vi fik all tre prøvet en pretzel, en stor kringel som smager lidt af saltstang, bare med mere brød. Vi hentede så Tenna i lufthavnen.

I løbet af de næste dage vi fi set Walstreet, Ground Cero, Brooklyn Bridge, Brooklyn Heights, tog færgen til Staten Islnad, så Frihedsgudinden, Central Park, Ties Square, Empire State Building, hvor vi var oppe på 102. etage (tror nok det var der 😉), vi så Harlem og vi så Phantom of the Opera på Broadway. Det var en fantastisk oplevelse.

Vi mødtes også med min tyske veninde Lucy. Hende som var au pair her i Phoenix området, men nu er i New York. Det var virkelig dejlig at snakke med hende. Savnede hende rigtig meget, og vi snakkede og snakkede. Hehe. Det var også rigtig dejligt at far, Caroline og Tenna kunne få lov at hilse på hende.

Far, Caroline og jeg tog med
New York 3New York 3New York 3

I subwayen
flyet til Mesa onsdag eftermiddag. I løbet af de dage de var her fik vi set Chandler Fashion Center, Superstition Spring Center, Arizona Mills, Scottsdale Fashion Square, (de fire første er shoppe centre) Cheesecake Factory, mit college og børnenes skole. Det var rigtig dejligt at få vist dem hvor jeg befinder mig. Nu kan de bedre sætte sig ind i, hvor jeg er når jeg snakker om nogle steder. Vi var også i biffen og på restaurant med Ole, Kathryn og børnene. Jeg fik da også lige hjulpet Caroline med lidt matematik, det er længe siden jeg har lavet sådan noget. Hehe.

Det var rigtig hårdt at sige farvel til dem lørdag morgen og hele lørdagen var en afslapningsdag for mig. Jeg var ret ked af det, men det hjalp med sådan en dag hvor jeg ikke skulle noget som helst.


Additional photos below
Photos: 21, Displayed: 21


Advertisement

New York 4New York 4
New York 4

Caroline i Empire State Building
New York 5New York 5
New York 5

Mig i Empire State Building
New York 6New York 6
New York 6

Vi fik en hotdog ved Ground Cero/World Trade Center
New York 7New York 7
New York 7

I central park ved mindesplade
New York 8New York 8
New York 8

Os alle fire i Empire State Building
New York 9New York 9
New York 9

Venter på subwayen
New York 10New York 10
New York 10

Musical på broadway
New York 11New York 11
New York 11

Området vi boede i
New York 12New York 12
New York 12

Caroline og jeg i subwayen med kort
New York 13New York 13
New York 13

Så kom vi til Times Square
New York 14New York 14
New York 14

Brooklyn Bridge
New York 15New York 15
New York 15

I finans bygningen ved Ground Cero
New York 16New York 16
New York 16

Frihedsgudinden
New York 17New York 17
New York 17

Endelig mødte jeg Lucy igen
New York 18New York 18
New York 18

Foran vores hus i Brooklyn
New York 19New York 19
New York 19

Empire State Building
Arizona 1Arizona 1
Arizona 1

Sidste aften på Café Boa
Arizona 2Arizona 2
Arizona 2

De skulle lige have et billede af en af de mange kaktusser


Tot: 0.063s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0361s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb