3 måneder


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Mesa
October 20th 2010
Published: October 20th 2010
Edit Blog Post

Så er det tre måneder siden jeg tog afsted. På den ene side føles det som om jeg har været her i 100 år og på den anden side føles det som om jeg lige er kommet. Det er vildt mærkeligt.

Nå men siden sidst er der ikke sket så meget. Jeg har prøvet at være alene hjemme en hel weekend hvor familien var på en ranch sammen med Kathryns far og stedmor. Jeg var alene fra torsdag til søndag så Lucy sov hos mig fra fredag til søndag. Det var vildt hyggeligt. Jeg havde også nogle flere piger til spisning fredag aften. Jeg har også fået en amerikansk veninde, Danielle, fra min psykologi klasse.
I psykologi har jeg lige haft in tredje test i dag og afleveret min første rigtige opgave. Det er vildt spændene, jeg elsker det virkelig meget. Det er utroligt så spændende noget kan være. Men jeg er blevet sikker på at det er det jeg vil senere når jeg kommer hjem. Så nu er der bare udfordringen at komme ind :/ Men jeg er sikker på at det nok skal gå. Jeg vil kæmpe til det lykkedes.
Jeg får også lavet en masse Zumba og Body sculpting. Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det før, men jeg skal d. 6. november på Zumba instruktør kursus. Så derefter er jeg uddannet Zumba instruktør. Det glæder jeg mig vildt meget til. Jeg skal også nu til at tilmelde mig timer til næste semester på college og overvejer om jeg skal tage Zumba og Body sculpting som timer. Tror det ender med at blive det.

Det er også blevet bestemt at Nicolaj kommer d. 16. december og fejrer jul her og så flyver vi til Orlando natten til d. 26. december hvor vi skal mødes med mor, Jeppe, Caroline, Emma, mormor og morfar og så fejrer nytår der. Mormor og morfar tager så med mig hjem d. 1. januar og de andre flyver hjem til Danmark. det bliver vildt dejligt at se dem igen. Glæder mig så meget og der er mindre en 2 mdr. til Nicolaj kommer.

Emma og Esben havde efterårsferie i sidste uge. Det betød at jeg havde nogle lange arbejdsdage, 10 timer om dagen. Det er lang tid når man er vant til kun at arbejde ½ time om morgenen og 3-4 timer om eftermiddagen 4 dage om ugen. I sidste uge skulle jeg så arbejde 10 timer mandag til torsdag og 4 timer fredag. var så træt hele ugen at jeg nogle af dagene gik i seng klokken 9. Det er hårdt pludselig at have så meget arbejde. Hehe. Vi var i zoologisk have. Phoenix zoo er kæmpe stor. Vi var der alle fem (Ole, Kathryn, børnene og mig) søndag og jeg var der så igen onsdag med børnene. efter anden gang fik jeg set alle dyrene. Vi fik også lavet lidt julegaver fra børnene til Ole og Kathryn og deres bedsteforældre. Vi havde også en playdate med en svensk au pair pige, Maria, og hendes to børn, det var rigtig hyggeligt. Ellers hyggede vi bare og jeg viste dem hvordan man laver saltdejs figurer, det syntes de var ret sjovt.

Lige nu er jeg med familien i Tucson som er en by syd for Mesa. Jeg kørte for mig selv i 2 timer og et kvarter for at komme herned. Vi bor på et rigtig hyggeligt hotel som er et golf sted. Der er rigtig mange ældre mennesker som alle sammen spiller golf og drikker vin. Hehe. Vi er her fordi Ole skal have en hofte operation i morgen (onsdag) som er her i Tucson. Da han så var ved lægen i dag var Kathryn, børnene og jeg ud og vandre i Sabina Canyon. Der var vildt flot. Der var hundredesvis af kaktusser og så mange forskellige slag. Vi fik gået 2 miles. Da vi så kom hjem fik vi spillet croket. Ole vandt og jeg var på anden pladsen. Hehe. Så fik vi spist og nu ligger børnene på hver sin side af mig og spiller på videospil. Det er rigtig hygeligt. I morgen skal børnene og jeg på miniature museum imens Ole bliver opereret tror jeg. Bliver meget sjovt.

Vi skal være her til i hvert fald torsdag. Det kommer helt an på hvor længe Ole skal være på hospitalet. Jeg bliver nødt til senest at kører hjem fredag morgen for jeg skal til San Francisco hvor jeg skal være hos en dansk au pair som jeg fløj sammen med fra Danmark for 3 mdr. siden. Det glæder jeg mig helt vildt til. Der skal jeg være indtil søndag. Glæder mig til at se byen og til at se hende igen. Bliver dejligt at have en dansk pige at snakke med.

Lige for tiden bruger jeg også ret meget energi på at hjælpe Lucy, en tysk au pair som bor i mit område. Hun er min bedste veninde herovre og jeg er rigtig glad for at have mødt hende. Hun har det bare rigtig dårligt i hendes værtsfamilie så hun spiser ikke og har det rigtig dårligt hele tiden. jeg har snakket rigtig meget med hende om det og jeg tror hun er kommet frem til at hun bliver nødt til at gå i rematch. det er helt vildt træls for hun er den sødeste af pigerne herhenne, men jeg vil ikke have at hun skal gå og være ked af det i 9 mdr. mere. Jeg håber og krydser fingre for at hun kan komme i en familie i det her område så vi stadig kan ses. Det ville være for trist hvis vi slet ikke kan være sammen mere. Problemet er bare at vores område koordinater ikke er for kvik. Det er hendes job at hjælpe os men hun svarer ikke hvis man skriver mails til hende og hun er ikke særlig nem at få fat i når man ringer til hende. Men nu må vi se, hvad der er sket når jeg kommer hjem på søndag.

Nå men nu skal jeg ikke kede jer mere. Jeg vil lade jer vide hvis der sker noget nyt og måske lige fortælle lidt om min San Francisco tur i næste uge.

Håber i har det godt derhjemme, savner jer alle sammen. Knusser herfra.

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb