Weer eens een update


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Elgin
May 2nd 2011
Published: May 2nd 2011
Edit Blog Post

Hmmm, ik moet even wennen aan het nieuwe format van deze website... Het werkt ook nog niet allemaal even goed.

Maar goed, even een kort teken van leven :-) Afgelopen weken zijn vrij rustig omgegaan, tijdens het Paasweekend had ik een workshop bij Nancy en Shelley en die was weer erg intensief en fijn. In de dagen daarna vooral veel bij de paarden gehangen, wat Willy (paard waar ik op rij op mijn profielfoto) betreft ben ik inmiddels gepromoveerd tot personal butt scratcher dus ik ben redelijk opgenomen in de kudde :-P Verder een privésessie met zowel Nancy als Shelley gehad, beiden zeer inspirerend en verrij/eikend. En daarnaast mijn Western-lessen van cowboy Joe, ook zeer leerrijk en leuk, en enerverend af en toe!
Oh, en Shelley en Nancy hebben een nieuwe hond... Een Boxer-puppy! Hij heet Andy en is echt te schattig voor woorden. Cooper denkt daar overigens anders over :-P

Minder leuk is dat het fire risk nu op extreme staat en dat brand echt aan de orde van de dag is. Deze is al van voor het weekend aan de gang, er wordt gezegd dat er 23.000 acres zijn afgebrand (aan de Mexicaanse en de US kant van de grens bij elkaar). Dat is bijna 10.000 hectare, en de brand is nog niet meester. Nogales is hier hemelsbreed ongeveer 30 mijl vandaan, ver genoeg dus om niet direct in gevaar te zijn maar we hebben dagen in de brandlucht en de rook gezeten, je kon de bergen nog amper zien. Nu staat de wind anders dus gelukkig geen stank meer, maar fikken doet het nog altijd...
En deze is van vandaag, ik reed aan het begin van de middag richting Sonoita en keek direct tegen de rookpluim aan... Hemelsbreed ongeveer 12 mijl van hier en maar 5 mijl van Shelley en Nancy. De wind staat gelukkig gunstig, maar het is echt wel oppassen hier.

En nu lopen de dagen hier in Elgin op hun eind. Aanstaande vrijdag word ik om half 2 opgehaald en naar mijn nieuwe verblijf in Green Valley gebracht. Ziet er ellendig uit hè! ;-) Lang leve de Epona-tarieven, normaal gesproken is zoiets niet echt betaalbaar maar door onderlinge afspraken nu zelfs erg goedkoop. De rest van onze groep komt daar vrijdag ook heen, en van zaterdag tot en met woensdag zijn we dan bij Linda. Donderdag 12 mei is onze vrije dag, we verhuizen dan met zijn allen naar Xanadu. De 13e hebben we dan nog tijd voor voorbereidingen, want de 14e geven we onze eerste één-daagse workshop! De 15e is dan alweer onze laatste dag, en de 16e vlieg ik met Bricia mee naar Sandy, Utah om een paar dagen bij haar te logeren! De 20e vlieg ik dan weer terug naar Tucson en de 21e van Tucson naar Brussel, waar ik dan de 22e in de vroege avond aankom.

Maar voorlopig ben ik dus nog even hier :-) Morgen heb ik een afspraak voor een massage, sinds gisteren zit mijn nek gigantisch vast, kan mijn hoofd amper draaien af en toe. Dus even los laten kneden... Dan heb ik woensdagochtend nog een privésessie met Shelley, en donderdag heb ik een afspraak met Steve. Steve is de man van Linda, hij is muzikant (in januari hebben we op zijn muziek diverse journeys gedaan) en hij heeft in het verleden samen met Linda workshops gegeven waarin ze muziek en de paarden combineerden. Als onderdeel van het apprenticeship heb ik een meeting met hem om daarover te praten. En ook om Rasa's Song op te nemen, een lied dat ik in januari tijdens Linda's workshop geschreven heb. Steve heeft een eigen studio net buiten Nogales, ongeveer een uurtje rijden van hier. Erg gaaf dus dat ik dat mag komen doen!

En verder ligt er alweer een to do lijstje klaar voor mijn vertrek, zorgen dat hier alles netjes is als ik vertrek, dat ik al mijn kleren gewassen heb, en ik heb een pakketje klaargemaakt dat ik met de post naar huis ga sturen want alleen al het manual dat we hebben gekregen weegt een kilo of twee en die ruimte had ik niet meer in mijn koffer... Dus ik stuur vast wat boeken vooruit :-D

Gisteravond 'afscheids'diner gehad bij Joe en DeAnn, met een interessante fruitsalade van marshmallows... Niet helemaal mijn kopje thee, maar ach, je moet alles eens geprobeerd hebben hè :-D Was wel gezellig, zal het hier toch best gaan missen!

Oh ja, ik heb trouwens vorige week in Patagonia een fluit gekocht! Het is een Native American Sparrow Hawk van walnoot, in A, en hij klinkt geweldig <3 Omdat het een pentatonische fluit is kun je er eigenlijk niet fout op spelen, dus ik toeter er bij zonsondergang lustig op los op mijn veranda :-P Als het niet stormt, that is ;-) Wat een heerlijk instrument!

Nou, dat was het voor nu wel zo'n beetje. Ik kijk er enorm uit om iedereen van onze groep weer te zien en om verder te gaan met het apprenticeship! En ook om weer met Linda te werken, ook al hebben we allemaal wel een beetje het gevoel dat we bij de hoofdmeester op het matje moeten komen :-P En tegelijk is het een rare gewaarwording dat ik hier nog maar 2,5 week heb... De tijd is tot nu toe echt omgevlogen (achteraf bezien dan :-P ) en de weken die nog komen gaan alleen maar sneller gaan... Dus ik ga er nog van genieten!

Foto's heb ik uiteraard gemaakt de afgelopen tijd, maar uploaden lukt hier nog steeds niet dus die houden jullie tegoed. Als ik in Green Valley ben zou het wel weer moeten lukken, neem ik aan...

Tot volgende week of zo!

Advertisement



Tot: 0.195s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.158s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb