Day seven - Disney World, The Magic Kingdom

North America » United States » Alabama » Mobile
June 4th 2010
Published: June 12th 2010

Af: Christian
Denne morgen står vi tidligt op og spiser morgenmad med alle børnefamilierne. Der er en masse søde vafler med form som Mickey Mouse og alt mulig morgenmad, som vi slet ikke kan overskue. Vi finder heldigvis en yoghurt og en banan. Så er det blevet tid til at købe billetter. Vi har besluttet at tage den klassiske park med alle de figurer man kender fra Disney show. Parken hedder Magic Kingdom og den ligger langt væk. Vi kører først i bilen mod den gigantiske p-plads uden for Magic Kingdom. Så skal vi med et lille shuttletog og derefter videre med et rigtigt tog. Derefter ankommer vi udfor parkens indgang hvor det konstant vrimler ind med folk, unge, gamle, skoleklasser og familier.
Efter at ”regel-Lise” har fået tjekket et skilt hvor der står en masse regler, bl.a. ”No profanity” og ”Be nice to others”, er vi begge klar til at gå ind… Vi starter med at gå direkte hen til en af de mere populære forlystelser og trække et fast pass. Det betyder at man går hen til forlystelsen og sætter sit kort i maskinen så får man en billet med et tidspunkt på hvornår man kan vende tilbage til forlystelsen hvor man så går gennem en anden og meget kortere kø. Man kan så kun have et af disse ad gangen. Lige ved siden af ligger en klassisk træstamme-vandrutchebane-ting som der ikke er så lang kø ved så vi starter her. Det er ikke så varmt i vejret som vi ellers har været vandt til, men det er stadig sådan så man nyder at komme ind i en gift shop med aircon en gang imellem. De har også lovet thunderstorm til eftermiddag så vi er meget spændte på hvordan vejret arter sig. Turen starter stille og roligt, men Lise spotter at der er nogen foran os der bliver rimelig våde da en anden båd kører ned af den største bakke og det sprøjter op med nogle vand-stråler. Da vi så kommer hen til samme sted kommer ned næste båd så ned ad bakken og rigtigt nok kommer der nogle vandstråler op i luften. Vi kan se hvordan de kæmpestore dråber vand stopper i luften lige over os og dykker ned… Der er langt mere vand end det ser ud til og man kan jo ikke gøre andet end at dukke sig. Alt Lises tøj bliver 100% gennemblødt og jeg bliver godt våd, men bukserne har da et par tørre pletter. Det var også cowboystof så der skal lidt mere til. Længere omme ad turen kan man mærke at hver gang det går en smule ned ad bakke løber vandet frem og man bliver lige våd bagi en ekstra gang. Ellers er turen stille og rolig. Det var rigtig fint at starte med at blive våd da det er meget varmt er det rart at blive kølet lidt ned.
Derefter tager vi i Pirates of the Caribbean, en slags “tribute to the movie” forlystelse hvor man sejler rundt I nogle både indenfor mens der er en masse dukker rundt omkring i mørket og det går lidt op og ned. Vi går en lille tur rundt og kort efter kan vi indløse vores fast pass ved Big Thunder Mountain Railroad. Det går meget hurtigt gennem køen der og forlystelsen er med god fart men uden noget farligt. Tiden går hurtigt og vi er blevet sultne så vi finder et sted man kan få lidt at spise. Vi bestiller en kyllingeburger og nogle pommes frites. Det viser sig så at kyllingeburgeren på ingen måde minder om den på billedet. Det er altså bare to tørre boller og en kyllingefilet. Inden salat, ingen ketchup, ingen tomater, agurker - ingenting. Men det ryger ned og vi kan lidt igen.
Vi tager videre til en forlystelse der hedder It’s a small world, der var en amerikaner på snorkelturen der havde anbefalet. Man sejler rundt indenfor til noget Disney musik spillet med instrumenter der passer til de forskellige steder. Der er så stillet dukker op over det hele der repræsenterer alle mulige lande fra hele verden på vejen rundt. Til sidst samles så alle sammen til en stor happy ending. Lige inden man stiger ud af båden er der et tårn hvor folk så har smidt en masse mønter i vandet. Vi smider også lige en i hver og ønsker.
Vi har trukket et fast pass til den mest populære forlystelse hvor der nu er 70 minutters ventetid så vi skal lige fordrive noget tid indtil der er gået et par timer og vi kan gå af den hurtige kø i stedet. Så vi hopper på en rigtig merry-go-round sammen med alle de små børn og deres forældre. Vi går også hen til Mickeys toon town fair hvor de sælger alt med Disney på. Vi kan dog modstå fristelsen… Et andet sted får vi købt et stump Disney-julepynt hver.
Det er ved at være tid til at vi kan gå hen til den sidste og vildeste forlystelse. Det er sådan en fremtids-forlystelse hvor køen også bare er evigt lang. Folk står så længe og venter at der er sat storskærme op hvor man kan spille sådan et underligt spil hvor man styrer med 4 farvede knapper der svarer til det rumskib man har på skærmen sammen med 3 andre i køen. Ved alle forlystelser har det været sådan så medarbejderne har tøj på der passer til den tid, her har de så også sådan nogle sjove dragter på, der er blåt neonlys i loftet i den sidste hal man står i kø i og alle mulige teknik-lyde over de hele. Man kører i to vogne spændt sammen med hver plads til 3 mand og man sidder på række så det giver en helt anden fornemmelse at køre i sådan nogle smalle gange hvor der kun er plads til en i bredden. Der er vildt meget fart på hele vejen rundt hvor man hele tiden kører indendørs og svingene dukker bare op uden man opdager det, man skal også lige anstrenge sig lidt for at holde maden på plads.
På vejen ud går vi forbi en lille fest med alle figurerne der er ved at slutte og Prinsessens slot som man dog slet ikke kan komme op i ligesom i Paris, der er bare placeret en (sikkert meget dyr) restaurant i den nederste etage.
Efter en lang dag tager vi omkring kl. 15 toget og shuttlebussen tilbage mod bilen hvor vi kommer i tanke om at vi overhovedet ikke har registreret på hvilken af de mange enorme parkeringspladser vi er parkeret, så vi er lidt på den. Lises indbyggede GPS klarer det dog uden problemer og vi stiger af ved ”Goofy”-parkeringspladsen hvor vi hurtigt finder bilen - phew…
Da vi forlader Disney World har vi en meget lang køretur foran os, vist omkring 5 timer inden vi er ved den strand (Grayton Beach) hvor vi gerne vil overnatte for at være lidt over halvvejs til New Orleans samt kunne tage til stranden og i outlet næste formiddag. Vi har dog også masser af muligheder for plan B da der er motorvejshoteller, eller lodging som de kalder det, hele vejen derhen. Det forløber dog uden træthed så vi tager hele turen på omkring 6 timer. Endnu bedre er så at vi er krydset en tidszone på vejen så vi lige har vundet en time mere at sove i - pragtfuldt! Vi har fundet 4 motorvejshoteller vi kigger på ved samme afkørsel så vi vælger at kigge på en der hedder Americas Best Value Inn først. En overnatning koster lige under 60$ incl. tax, så vi tjekker ind der med det samme. Ganske udmærket værelse hvor toilettet dog lugter lidt grimt, men vi skal også bare direkte i seng og op og spise morgenmad og tjekke ud næste dag.

Tot: 0.132s; Tpl: 0.024s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb