Ditte og Fogde larmer ved Stillehavet

Mexico's flag
North America » Mexico » Oaxaca » Puerto Escondido
July 26th 2008
Published: July 26th 2008

Saa saa man lige os tage til Puerto Escondido (stillehavssiden af Mexico)- ankom efter en laaang bustur med ildelugtende og skrigende boern. Da vi ikke just havde sat os ind i omraadet, slog vi bare op i Lonely Planet og fik en gammel taxachauffoer (der lignede en bondemand) til at koere os til Zicatela stranden. Her vidste han lige, hvor vi kunne bo billigt..... for 500 pesos (250 DKK) hos hans faetter!!! Men naeh, det var ikke vores budget, saa vi travede raskt videre for at finde et vaerelse til vores saedvanlige pris. Til sidst fandt vi et oekologisk hotel drevet af en et-benet mand med stor forkaerlighed for opera!!! Der indlogerede vi os, og faldt straks i soevn og vaagnede igen kl 16 (og vi ankom kl 9). Naa, saa var den dag gaaet. Men vi fandt os da noget mad- lige saa daarligt og kedeligt som det plejer. Vi tilbragte fredag til mandag paa Zicatela strand, som i oevrigt er saa farlig, at man ikke maa bade der. Det fandt vi ud af efter Fogde efter grundig konsultering med Ditte, fik spurgt en indfoedt, hvad den "roede serveringsbakke" betoed??? Her skal siges, at ordet for flag ligger meget taet op ad serveringsbakke....
Det farlige badevand havde vi dog ikke taenkt paa, da vi lejede et bogi-board for et doegn... men heldigvis stod lejen os kun i den nette sum af 25 kr.
Vi blev meget brune, og fik tilbudt baade hash og kokain af en skummel mand paa krykker, men ellers lavede vi ik noget som helst de dage, vi var der! Og det var skoent!! Mandag havde Ditte tilmed foedselsdag, som vi fejrede med solbadning og solskoldning! Bagefter blev man inviteret paa restaurant af selveste foedselsdagsbarnet hende selv!!!

Naa, mandag aften tog vi bussen videre- paa endnu en 12 timers natbustur til Oaxaca city. Det var en skoooeen tur, akkompagneret af en flaesket mayas MEGET hoeje snorken! Det var faktisk saa vildt, at vi maatte fyre helt op for mp3'erne- HELE natten!!
Tidligt tirsdag morgen ankom vi saa til Oaxaca City, hvor vi paa forhaand havde booket et hostel. Men da vi ankom kl 7.30 og byen foerst vaagner kl 12, var det rimelig svaert at faa banket os adgang til hostlet. Men til sidst fik vi da vaekket den temmeligt skumle hostelejer, og fik booket os ind. Vi fortsatte straks videre ud i byen, hvor vi trampede rundt hele dagen og var paa markedet (som var halvdoedt fordi vi kom allerede kl 10), men vi blev tilgengaeld forsoegt scoret af en politimand med cykelhjelm, som stod til vores "tjeneste til enhver tid"....oehhh og det endte satme med at manden kyssede os!!!! Ditte blev saa overvaeldet at hun raabte "hold da ferie" ud over hele markedet!!
Vi endte med 24 timer i Oaxaca og drog derefter ud paa vores sidste bustur- til Mexico City...fortsaettelse foelger.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb