Mexico


Advertisement
Published: August 6th 2007
Edit Blog Post

Nou, dat was een enerverende heenreis! Om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat Marjolijn en ik samen in een vliegtuig zaten, ook het laatste deel, en dat we alle bagage als handbagage meehadden van Houston naar Mexico! En dat mijn zakmes is afgepakt door de douane, maar ik wel nog mijn schaartje, appels en boterhammen had. (tja, de grote tas moest ook door de handbagagecontrole natuurlijk)
In Houston weer heel gezellig vingerafdrukken gezet, maar het meest vage was nog wel, dat we op het vliegveld van Mexico op een knop op een paal moesten drukken na het inleveren van een forumuliertje. We waren iets te gaar om te vragen, waar dat voor diende. (het was toen al zeven uur ´s ochtends in Nederland..)
Beetje afgezet door de taxichauffeur waarschijnlijk, maar ja, hij bracht ons wel naar een onwijs gaaf hostel! We hoeven geen tour meer te doen: vanaf het dakterras van het hostel kunnen we alle bezienswaardigheden van het historisch centrum zien!
Dus we gaan zo even de metro uittesten en kijken of we voor morgen een busticket richting Guatemala kunnen regelen. Iedereen verklaart ons hier voor gek, dat we dat stuk in 1 keer gaan bussen, maar het is niks vergeleken met ons vliegtuigavontuur..(hoop ik)
Nog iets grappigs: kom hier een ´bekende´ tegen. Een meisje dat op het Vlietland College werkt en zo ongeveer bij mij om de hoek schijnt te wonen en waartegen ik heb gevolleybald met het docentenvolleybaltoernooi! Echt toeval! Nou, ik ga weer afronden, want het gratis internet bij dit hostel is erg gewild, dus ik maak weer plaats voor de volgende!
Adios!

Hola!
Even een kort berichtje, want ik kan hier een paar foto's bij plaatsen! Kunnen jullie meteen zien hoe mijn reisgenote eruit ziet en foto´s van het Frida Kahlo Museum. Echt heel apart om daar geweest te zijn en door het huis te lopen waar deze bijzondere vrouw zoveel jaren heeft doorgebracht. Erg indrukwekkend!
Gisteravond nog door de stad geslenterd met een Deens meisje en vandaag gaan we naar Teotihuacan: nummer 3 als het gaat om grote pyramides in de wereld.
Vandaag om 17.30 Mexicaanse tijd pakken we de bus naar de grens van Guatemala, waar we dan rond 10.30 ´s ochtends aan zullen komen. Daarna door naar Quetzaltenango, waar vandaan een driedaagse trektocht door de hooglanden is gepland!
Daarna volgt vast weer verslag!



Advertisement



18th June 2007

Mexico 1
Jaap11 Jul 2006 17:29 uurZe zorgen wel voor een hoop vermaak daar bij de douane heb ik al weer gemerkt. Mooi dat je heelhuids bent aangekomen in Mexico. Veel plezier de komende tijd. Fraukje11 Jul 2006 19:50 uurHei, hei, Haha ja een zakmes gebruiken de meeste terorristen ook dus dat kan ik me wel voorstellen. En zo zie je maar weer, Nederlanders zijn overal, je kan niet eens rustig op vakantie! is het nou nog onrustig daar met die verkiezingen of merk je dur nix van??? Ik heb me vandaag ingeschreven vooor Noors 1, 25 woensdagavonden, leuk he?? begint in september! jeg snakker norsk!!! Ha det!!! -xxxxxxxxxxx- Fraukje sytske11 Jul 2006 22:01 uurwat flauw van de douane dat ze je zakmes afpakken! schande! Ik neem aan dat je nu wel weet waar een paal voor dient? ohja en vergeet niet om ene mayatempel mee te nemen he! Ciao Bella David12 Jul 2006 01:00 uurGeinig zo'n internetsite! Als je op die knop op die paal drukt kleurt er als het goed is een rood of groen licht. Bij groen mag je gewoon doorlopen anders word je gecontroleerd. Ik volgende week zondag naar Cuba. Dus ik kom je richting uit. Veel plezier. Aafke13 Jul 2006 15:16 uurFijn om te lezen dat jullie goed door de VS gekomen zijn en dat jullie een toffe plek in Mexico heben gevonden!! Ofwel: dat jullie nog heel zijn en met veel zin de rest van de vakantie in duiken. Geniet! Kus, Aafke
18th June 2007

Mexico 2
rijk en anneke12 Jul 2006 20:49 uurGeweldig, dat jullie tot nu toe overal zijn goedgekeurd. Dat wordt een langdurige busreis zeg. Vergeet niet voldoende drinken mee te nemen want er zal wel geen bar in de bus zijn. Let ook op de gebruikelijke zakkenrollers, dus val niet in slaap. Zal dat lukken ? We dachtyen al dat die geheimzinnige gast Marjolijn zou zijn. Leuke foto Fraukje12 Jul 2006 21:40 uurNou dan mag je als je terug bent wat meer van die vrouw vertellen want dat heb ik echt gemist in mijn geschiedenis lessen! leuk zo foto's erbij! ha det Bert en Gretha12 Jul 2006 22:23 uurLeuk om een bericht te lezen van iemand helemaal aan de andere kant van de wereld. Geniet ervan en ga maar veel leuke indrukken opdoen. Wij zijn er later wel weer eens om de foto's te bekijken groetjes Aafke13 Jul 2006 15:18 uurLang bussen is ook best leuk, als je je er van te voren maar op in stelt. En genoeg warms mee neemt en genoeg kussen om op in slaap te dommelen. Hopelijk geen rare films (ik had er ooit een met guerilla strijders die mensen gingen scalperen, da's niet aangenaam) en heel veel mooi uitzicht. En lekkere hapjes langs de weg... (waar je natuurlijk altijd weer voorzichtig mee moet zijn, want hollandse darmen in het ver weg..) Hoe ook: Geniet! Inge14 Jul 2006 13:26 uurHopelijk hebben jullie een goede busreis gehad. Wat fijn uit te spreken namen allemaal. Ik ben benieuwd hoe die tocht was. Wij hebben ook een leuke week. Mijn Koreaanse zus en haar man zijn op bezoek en we zijn ze Nederland aan het laten zien. Franka26 Jul 2006 13:57 uurWat is het daar mooi, zeg. Geweldig. Trouwens leuke en mooie foto's. Groet Franka

Tot: 0.031s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0144s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb