...


Advertisement
Published: January 5th 2015
Edit Blog Post

18-19 /12/14 Als echte straatmuzikanten!



Oudentiek stadje bezocht, rondlopen op de markt, samen koken en 's avonds een dikke drie uur op straat gaan spelen. Het was ons gelukt om aan dat ' papel' te geraken. Een 70 peso's verdiend waarmee we toch twee ' cervecas ' konden mee kopen 😉. Die smaakten nu precies veel beter, niet te vergelijken uiteraard met ons Belgisch bier..

Echt wel veel reactie van de mensen zelfs enkele foto's met toeristen, ja hoor Mati en ik hadden vrouwelijke fans 😉. Superervaring!



De dag erna naar " Canyon el sumedero " en in de avond uiteraard' trabajar in la calle '. We hadden ondertussen het dubbele verdiend, tijd voor een party in een lokaal hostel met mijn 5 Argentijnse vrienden.



Wat betreft " Canyon el sumedero "...foto's zeggen genoeg!

De terugweg al liftend gedaan. Een kleine 10 minuten, zo goed als direct een lift met een " camion".



Voor alle duidelijkheid in Mexico bedoelen ze daarmee een autobus maar ik heb het hier over een " vrachtwagen". Mijn eerste lift in Mexico, qué chido!



21-22-23-24/10/14 Op naar palenque!



Collectivo richting aqua azul, de gekende watervallen. Is echt de moeite waard maar heel toeristisch!

Uiteindelijk het tweede deel van het traject al liftend gedaan. Aangezien er maar een weg is van San Christobal naar Palenque is dit goed de doen. De route is enorm prachtig! De nodige bochten, op en neer, drempels en stops zorgen voor een serieuze portie misselijkheid maar het was de moeite waard. Echt door een jungle, waar we uiteindelijk in Palenque ook de komende 4 nachten gingen in slapen.



El panchan, aan de rand van de jungle, de place to be voor de backpacker die de ruines van palenque wil bezoeken. s'Nachts wakker worden van de brulapen en ander vreemde geluiden. De nodige vragen zoals, marijuana, champiñones ??? moet je er wel bijnemen. Hallucinerende uiteraard, blijkt daar een ideale plaats te zijn om te groeien.



Palenque is wat mij betreft prachtig! Zelfs de dag erna nog eens bezocht. Het is mij zelfs gelukt twee maal gratis binnen te geraken. Het ging mij niet om de weinige 65 pesos "entrada" maar eerder " vo de leute lik olsan".

Misschien moet ik mij wel eens beginnen vragen te stellen of ik ondertussen nog niet te oud ben om dit spelletje te spelen 😉.



Zalige kerstavond gehad met 5 man tussen de bomen/jungle, kampvuur met 2 "kiekens " en proberen met de weinige middelen een super maaltijd te maken. Is dan ook heel goed gelukt!







25/12/14 Hostel MONKEY Campege.



Ik nam de verkeerde bus naar Mérida, grr.. 6 uur lang en nog maar in Campege. De bus stopte in ieder dorp wat op zich wel leuk was maar het ging enorm traag.

's Avonds was er een prachtig licht spektakel en een volledig versierde " Zocalo". Kerstsfeer alom!

De dag erna... " godfer tis van dadde ké de skitterie "!



Verder dus niet veel gezien van Campege, de details zal ik jullie besparen!





28/12/14 Mérida - Hostel Nomad.



De hoofdstad van Yucatan.

Op aanraden van de Lonely plannet en tevens van de uitbater van hostel Monkey. Dik Ok!



Zwembad, heel veel backpakers wel duur, leuke sfeer maar mij toch iets te groot! Verder niet veel gedaan in Mérida,

Heel druk, vakantie voor de Mexicanen, savonds een leuk optreden in een café vlakbij!



29- 30/12/14 Valladolid!



Even verduidelijken.

Mijn oorspronkelijke bedoeling was eigenlijk om via Palenque richting Floris/Tikal te trekken maar bijna iedereen trok richting Tulum/Cancun of kwam van die richting. En ik wilde eigenlijk ook wel eens die Caribische zee zien en de nodige uren gaan snorkelen.

Blauw water, witte stranden en snorkelen...lijkt mij wel wat.

Ook gingen mijn Argentijnse vrienden Nieuwjaar gaan vieren op ' La playa en Tulum '.

Dan maar op een snel tempo door Yucatan!



Ondertussen dus in Valladolid, gekend voor de vele "cenotes".

Ter info:

een cenote of cenode is de naam voor een water bevattende grot of poel in Yucatán. Er zouden in Yucatán meer dan 3000 cenotes zijn.

Een fiets gehuurd en opzoek naar de vele cenotes.



Echt wel prachtig. Blauw water, zwemmen tussen de vissen met de nodige vleermuizen boven uw hoofd.

Jammer dat er zo veel volk was maar dat komt door het hoogseizoen. In Tulum blijkt het ook onmogelijk te zijn nog en slaapplaats te vinden maar ik heb natuurlijk mijn slaapplaats in de tent van Mati gereserveerd 😉.



Nodige foto's volgen.



30- 31/12/14 Tulum!



Snorkelen..zwemmen tussen de schildpadden..koken op de camping..chillen in de zon..loopke doen, zwemke doen...


Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0418s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb