Calackmul

Mexico's flag
North America » Mexico » Campeche » Campeche
January 22nd 2010
Published: February 3rd 2010

Vanuit campeche vertrokken zonder te weten waarnaartoe. Katrien zegt: Let's hit the caraibian sea. Tom zegt: Let's go to the deep south. Luka zwijgt. Ongeveer 150m voor de splitsing rijden we richting het blauwe water van de caraibische kust. Halverwege stoppen willen we nog stoppen in Calakmul, een vergeten Mayastad in het midden van de jungle. Dit ging als volgt: we slaan rechtsaf een klein baantje in rijden verder. Daar betalen we de ingang van het nationaal park. Na ong 15 min rijden in het smaller wordende padje vinden we slaapplaats. een Indiaans meisje wijst ons in gebarentaal de tenten aan, temidden van het woud. Boven ons roept een familie brulapen alsof het de dag des oordeels is. Luka blijkt echter enkel geïnteresseerd inde hond. 's Avonds kookt het mesije voor ons bij kaarslicht een lekkere maaltijd. nadien slapen we heerlijk in ons jungle tentje. Leuki sfeertje.

Tot: 0.117s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0749s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb