Spring break, Groen water, en Groen gras


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Quebec » Québec City
April 3rd 2007
Published: April 3rd 2007
Edit Blog Post

Heey allemaal,

even een update uit het niet meer zo koude Canada. Hoewel het bij jullie blijkbaar zo'n 15-20 graden is, ben ik hier al heel blij met de enkele graden boven nul die we hier nu hebben. Ik zit nu voor een raam in de woonkamer, met een prachtig uitzicht over The Valley. Over een uurtje ga ik weer naar school, naar softball tryouts, daarover meer later.

Eerst March Break:

In de nacht van vrijdag naar zaterdag met een groep van zo'n 20-30 andere grade 12's van NKEC in een bus naar Quebec. De bus vertrok om 5 uur 's nachts, en ik wist te slapen tot ongeveer 11 uur. Daarna nog een aantal uur in de bus gezeten, me bij elke stop afvragend waar in Canada ik nou eigenlijk was ... 😉

In Quebec zelf een fantastische tijd gehad; erg veel leuke feesten gehad in de plaatstelijke clubs, in de hotelbar, in onze hotelkamers. Daarnaast geshopped, getubed (in ronde banden van een ijs-/sneeuwheuvel afroetsjen), en zelfs nog even heel cultureel verantwoord het oude Quebec bekeken. Quebec is een van de oudste steden van Canada, ongeveer 400 jaar oud, en lijkt wel een beetje op Europese steden in tegenstelling tot andere steden in Noord-Amerika die meer modern zijn. Samenvatting van de feesten: Spring Break woohoo 😉

Teruggekomen in Nova Scotia op dinsdag nog enkele dagen van chillen en feesten, met als hoogtepunt St Patricks Day op zaterdag. Deze oorspronkelijk Ierse feestdag is een officieuze Nationale Feestdag hier in Canada en komt neer op 2 dingen: Groen en drinken, en is daarmee een soort samenvatting van het Ierse leven 😉
Bij het ontbijt begon het al met groen water, groene scrambled eggs en allerlei andere dingen groen gekleurd, en de rest van de dag zag je alleen maar mensen rondlopen in groene kleren. 's Avonds nog een leuk groot groen feest 😊

Afgelopen weken gewoon school gehad en gesport. Het wintersportseizoen is nu afgelopen, afgesloten met een leuke wedstrijd waarbij het de bedoeling was om over een plas van ijswater te skien / boarden :P

Voetbal gaat ondertussen ook steeds beter, afgelopen weken aardig wat punten verzameld met het team, en ook nog 2x gescoord dit weekend 😊

Afgelopen weekend waren er ook de tryouts voor Valley United Under 18 (vergelijkbaar met Noord-Hollands hockey team). Zelf na overleg met de coach niet meegedaan, maar Matt en 3 andere vrienden wel.
De coach vertelde me dat ik een plek in het team heb, als ik tot september zou blijven. Dit is het me alleen niet waard, en ik kan jammer genoeg niet voor enkele maanden spelen. Het is een heel serieus team en er is 'complete commitment' voor vereist. Ik ga dus maar proberen om zomervoetbal te spelen voor een lager team waar het wel mogelijk is om voor de resterende maanden te spelen 😊

Ondertussen ben ik ook bezig tafeltennis en softball tryouts voor schoolteams. Softball is honkbal zonder honken stelen, en met een zachtere (maar nog steeds pijnlijk harde) bal. Ik ga er niet vanuit dat ik het softball team haal aangezien de andere spelers al jaren spelen, maar het zou heel leuk zijn als ik wel zou halen.

Nu ga ik lekker voetballen met Matt,

Later Ruben

ps: over 1 1/2 week ben ik voor een weekend in Nederland, msn/mail met plannen/ideeen 😊




Advertisement



Tot: 0.105s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0331s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb