hoest nouw ??

North America » Canada » Quebec » Montréal » Old Montréal
October 12th 2008
Published: October 19th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
Hallo bloggers en andere aanverwanten,

Ik hoop dat jullie het net zo naar jullie zin hebben als ons want ik denk dat we vanuit hier best kunnen zeggen dat alles zijn gangetje gaat! We gaan, als alles verloopt zoals het zou moeten, we volgens al oude Canadeese traditie aanstaande maandag (Thanksgiving) een kalkoen van 8 kilo burgermeester maken. Dat schijnt hier de normaalste zaak van de wereld te zijn .... ja en wie ben ik dan om als verse canak die te weigeren (dat is pas inburgeren zou ik zeggen!!!!). Maar dat moet nog komen dus dat is voor de volgende blog zou ik zeggen.

Maar wat hebben we dan gedaan sinds de laatste blog? Nou genoeg we zijn bijvoorbeeld een heel varken wezen roosteren met een man of 20, dit alles vond plaats in een hutje in de bossen op een uurtje rijden van Montreal. Dit spectakel werd geregeld door Greg die voor deze gelegenheid zo'n slordige 80 liter bier had gebrouwen dus ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen dat 1 varken, 1 eend & 80 liter bier en 20 idioten uitdraait op een hilarisch weekend (we hebben om 2 uur 's nachts in het donker nog een boom om staan hakken vandaar) het was een zeer geslaagd weekend met vuurwerk, veel eten en drinken en heel veel lol!!!!

Ook zijn we voor de tweede keer walvissen gaan kijken in Tadoussac.
Hier waren verschillende reden voor: Charlotte die de vorige keer een dag of 12 bij ons logeerde is hier voor een maand of 3 en was erg enthousiast om daar eens heen te gaan en daar komt bij dat we vorige keer hadden we geen beluga's gezien hadden.
Deze spierwitte snuiters zijn vrij zeldzaam maar komen redelijk veel voor in de St.Laurence rivier, alleen niet toen Aar en Ink de moeite hadden genomen om er een slordige 1200 km voor te rijden dus daar moesten we nog een keer voor terug. Daarbij komt dat rond deze tijd heel Canada verandert in de meest mooie herfstkleuren (jaja lekker belangrijk hoor ik je denken) maar hele bossen verkleuren in een schouwspel van felrood en ariekanarie felgeel en alles er tussen. Je weet gewoon niet wat je ziet en het blijkt veel toeristen te trekken aangezien er bijna geen hutje meer te boeken was! Kamperen was geen optie aangezien de temperatuur ondertussen behoorlijk gedaald is en het 's nachts soms het vriespunt bereikt. Maar de walvissen waren het meer dan waard! We zagen beluga's, etende minky whales, duikende humpback's en finwhales!!!!
Op de boot (een 12 pers. zodiac) lag de gevoelstemperatuur ver onder lichaamsniveau maar na een esspresso in het sjieke hotel Tadoussac is dat weer snel vergeten. We hadden een enorme sportauto gehuurd een Dodge Charger dus heeft Arie de coole peer uitgehangen. Verder hebben we 4 kilo kaas gekocht en ook nog Indiaas gegeten in Quebec city.

Nog een andere grote gebeurtenis in ons leven is dat pappa Peet Slobbe een nieuwe heup heeft gekregen en dat gelukkig alles goed is verlopen volgens de berichten loopt hij op eigen krachten in 1 ruk richting motorclub gelukkig wordt er dan vervoer geregeld voor de terug weg (Pa sjapoo)
Ik ben trots dat je je er zo doorheen geslagen hebt. Ook wil ik verpleegster Elly
een hart onder de riem steken! (moet niet echt meevallen met die druif op je lip de hele dag)

Tijdens een ander weekend sinds de laatste blog zijn we naar het grootste skigebied in de buurt van Montreal geweest. We waren daar uitgenodigd door twee collega's van Ink. Hun ouders hadden daar een huisje waar ze normaal heen gingen om te skieen en omdat er geen sneeuw lag (not yet!!!!!!) hebben we veel gehiked, fikkie gestookt en meer van dat soort dingen. Erg veel leuke mensen ontmoet
en erg gezellig gehad (nu maar hopen dat we ook een keer mogen komen skieen).

Tevens wilde ik nog even mededelen dat de professor van Dr Pepper en wat voormalige collega's (gefeliciteerd Martine) het voor elkaar hebben gekregen om te publiceren in het beste wetenschappelijke tijdschrift "Nature". Het schijnt dat alleen de allerbeste artikelen aan bod komen in dit vooraanstaande tijdschrift dus dat is niet mis (zie http://www.nature.com/nature/journal/v455/n7213/covers/).

Dat is het weer even voor nu. Blijf schrijven, mailen, skypen en bellen, wij zijn onze fans nog niet zat.
Veel liefs Aar en Inke

21st October 2008

Hallo "hoesters"
Hoi dr Inke en Arjan (gewoon zeg zonder titel) Zo te lezen maken jullie behoorlijk veel kilometers. Nou wij ook, Ied op haar elektro-fiets heeft vanaf april tot nu 3000 kilometers op de teller staan. Piet dus in de benen. Hartstikke leuk zo Nederland te ontdekken. Wij zijn ook een paar dagen naar Duitsland geweest, fietsen mee en heerlijk uitwaaien langs de Rijn. Is voor herhaling vatbaar in het voorjaar. Dan willen wij weer langs de Rijn fietsen maar ook langs de Moezel met de achterliggende gedachte dat wij dus heerlijk wijn en Duitse bieren gaan proeven. Onze kleinzoon groeit als kool. Loopt inmiddels ronde de tafel , kruipt de trap op en gaat overal staan. Hij begint al heerlijk te brabbelen. Als Canada naast Nederland zou liggen lijkt het ons ook wel spannend om daar dan te fietsen in de ruige natuur, ziet er geweldig uit. Toevallig stond er dit weekend een stuk in krant over Canada specifiek over het puntje van de St.Lawrence rivier. Gaaf stukje Telegraaf van 19 oktober. Dikke groeten van Ied en Piet
10th November 2008

herfst
Ha luitjes, We weten wat jullie bedoelen met de kleurenpracht. Wij waren met halloween in Boston en hebben een schitterende week gehad en genoten van de herfstkleuren. Het is bijna niet op de gevoelige lens vast te leggen. Verder hebben we Boston uitgebreid gezien en vele foto's gemaakt. Helaas is een week erg kort en hebben we niet zoveel gezien en meegemaakt als jullie maar jullie verhalen laten ons meegenieten. Groetjes en kus van ons Joop en Rosella

Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb